מעל 50 דירות נמכרו בבת ים לאחר אירוע אונליין - האם זהו סוף עידן משרדי המכירות?

כנס החשיפה של פרויקט "גרינסייד" בבת ים, אותו מקדמת חברת הייזום והבנייה טובול ברוקס, לא היה דומה בשום צורה לאירועי השקה אחרים בענף. את מקומם של האולם הממוזג, חוברות הפרויקט המהודרות והשאלות מהקהל, תפסה הפעם רשת האינטרנט הביתית: מאות רבות של רוכשים פוטנציאליים השתתפו בכנס האונליין הייחודי שכלל הצגה ראשונה של המיזם המתוכנן, ושבעקבותיו החליטו למעלה מ50- משתתפים לרכוש דירה בפרויקט – מסלון ביתם.

שיתוף הכתבה
מערכת דרימס מבית במבימערכת דרימס מבית במבי

על הצלחת אירוע החשיפה יוצא הדופן הזה אחראית "במבי" – חברת תוכנה ישראלית שפיתחה את DREAMS-
פלטפורמה דיגיטלית ראשונה מסוגה בעולם למכירה והשכרה של נדל״ן מרחוק, בין אלפי לקוחותיה בעולם נמצאות גם חברות הנדל"ן הוותיקות והגדולות בישראל.

גולת הכותרת היא "מפת הפרויקטים של ישראל" – לוח נדל"ן דיגיטלי המספק מידע מקיף על פרויקטים חדשים המוקמים בפריסה ארצית. פלטפורמה זו, המושתתת על טכנולוגיות תלת-מימד ובינה מלאכותית (AI),מאפשרת לכל אדם להכיר את הפרויקט בו הוא מתעניין מבפנים ממש – מבלי לעמוד בפקקים בדרך למשרד המכירות ואף אם הוא נמצא ביבשת אחרת. כך למשל, ניתן לערוך סיור וירטואלי מלא בשכונה, בפרויקט ובדירה, להיחשף לתכנונים שונים של החלל הפנימי ולמפרטים הטכניים; להשקיף על הנוף האמיתי מכל אחד מחלונות הבית, לרדת במעלית ללובי ואפילו להתרשם מסביבת הנכס וממוקדי העניין בשכונה. ואז אם אהבתם את הדירה פשוט בלחיצת כפתור ״לתפוס״ אותה.

"אנחנו מאמינים שבנדל"ן, כמו כל מוצר אחר, אפשר וצריך לסחור מרחוק ואונליין", מסביר המייסד ומנכ"ל במבי, מארק זאבי.

"כשחושבים על זה, כולנו כבר עושים את זה באייר-בינבי או בבוקינג. שם מדובר כמובן על נכסים להשכרה קצרת טווח, אבל אין שום סיבה שאופן הפעולה הזה לא יועתק גם לרכישת נדל"ן למגורים ולהשקעה".

מארק זאבי, מייסד ומנכ"ל במבי  (צילום: מיכה בריקמן)

חנות וירטואלית לנדל"ן

את ההשראה לרעיון המהפכני קיבל זאבי בזמן מגוריו בארה"ב, שם נתקל באופני ניהול עסקאות שונים בתכלית מאלה המקובלים בשוק הנדל"ן הישראלי. "כשהתחלתי לגלגל כאן את הרעיון, רוב האנשים הרימו גבה. הם התרגלו למחשבה שנדל"ן זה משהו שצריך לראות ולהרגיש בידיים. הזכרתי להם שבפרויקטים חדשים אנשים קונים דירה ״על הנייר״, הם קונים דירה מקבלן בפריסייל על בסיס תוכניות והדמיות בלבד, ובלא מעט מהמקרים גם בלי זה״.

"צריך לזכור גם שמשקיעים מהווים נתח גדול מכלל רוכשי הדירות בישראל, כ.30%- מדובר בשחקנים שאין להם חיבור רגשי לנכס שהם משקיעים בו. מבחינתם זה כמו מניה, וכל מה שחשוב זה התשואות ועליית הערך הצפויה. לכן, הרעיון שאין שום משמעות לשאלה איפה הקונה נמצא מתאימה להם במיוחד. בטח כשיש מערכת שממחישה להם מה הם הולכים לקבל בצורה הרבה יותר טובה מכל מה שהם ילמדו במשרד מכירות רגיל".

אם לרבים מרוכשי הדירות בישראל עדיין דרושה הסתגלות לקונספט הרכישה או ההשכרה מרחוק, הרי שאצל מרבית חברות הנדל"ן, ההתנהלות השוטפת באונליין היא כבר כמעט בגדר סטנדרט. כך למשל, לדברי זאבי, 50% מהפעילות השיווק של חברת קנדה-ישראל, אאורה וחברות נוספות מבוססת על מאגר משקיעים דיגיטלי, מה שגם חוסך לה משמעותית בעלויות השיווק, וגם מביא לה עסקאות חדשות עוד הרבה לפני שהטרקטורים עולים על הקרקע.

"ברגע שהיזם יוצא לשיווק, הפלטפורמה שלנו משמשת עבורו חנות וירטואלית לכל דבר, דרכה אפשר לנהל את כל תהליך המכירה – משלב קבלת ה'ליד', דרך ניהול המו"מ וחתימת החוזה, ועד שירות הלקוחות שניתן שנים אחרי רכישת הנכס", אומר זאבי. לדבריו, היעד המרכזי הוא לפתור את הכשלים של הרגולציה בישראל, שטרם השכילה להסתנכרן עם העידן הדיגיטלי: "מבחינה טכנולוגית, אין שום קושי להעביר את הרוכש באונליין את כל מסע הרכישה, כולל לפנות לבנקים לצורך קבלת משכנתא ולחתום על מסמכים אצל עורכי הדין; הכל במינימום בזמן – ותוך שמירה על הסביבה"

כמו באמריקה

כ70- עובדים מועסקים בבמבי, והם משרתים כ5,000- לקוחות ב 28 מדינות. באמצעות אותה טכנולוגיה שגוגל ואפל משתמשות בה, גם ״מפת הפרויקטים״ שואבת מידע מלא לגבי כל נקודה שבוחרים בה, ישירות מהשרתים שלהן. בקרוב תשיק החברה פורמט מכירה חדש, בדרך של התמחרות (בידינג). נכון להיום ניתן לרכוש ולהשכיר בפלטפורמה רק דירות מקבלן, אולם בעתיד ייכללו בה גם נכסים מיד שנייה מתיווך והן ישירות ממוכרים פרטיים. לדברי זאבי, החברה הציעה את שירותיה לרמ"י, אך קשיי רגולציה מעכבים בינתיים את שיתוף הפעולה במכרזי המדינה.

אם שואלים אותו, במוקדם או במאוחר יאומץ גם בישראל מודל ה-MLS האמריקאי, במסגרתו כל דירה המשווקת על ידי מתווך חשופה לכל שאר המתווכים במדינה, באופן שהעמלה נחלקת בין המייצגים של הקונה והמוכר. המערכת של במבי משתלבת היטב בחזון הזה, שכן היא פתוחה לחלוטין בפני כולם.

"אנחנו הולכים להיות ה'אמזון' של הדירות בישראל", מצהיר זאבי.

"כשכל המתווכים יעלו את הנכסים שלהם על גבי המערכת שלנו, ייווצר מעין שוק נדל"ן שיתופי, בדומה למודל הקיים בארה"ב. הדבר הזה יטיב עם כל הצדדים המעורבים בעסקאות בענף – יזמים, מתווכים וכמובן ציבור רוכשי הדירות”.

לפרטים נוספים >>


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:במבימארק זאבידרימסרכישת דירות אונלייןdreamsbybmby
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...