השכירות ארוכת הטווח תחכה: ישיבת מועצת רמ"י שתוכננה למחר נדחתה בחודש

על רקע כשלון מכרזי ההשכרה ארוכת הטווח האחרונים, אמורה היתה המועצה להחליט מחר על פריסת תשלומים שתקל על הוצאות המימון של היזמים, ותחייבם בתשלום 30% מעלות הקרקע בלבד לאחר הזכייה. מאז קמה הממשלה התכנסה המועצה פעם אחת בלבד. לשכת שר השיכון: "עבודת המטה על מספר החלטות נמצאת בעיצומה, לכן הוחלט לדחות את מועד התכנסות המועצה"

שיתוף הכתבה
שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף (אלעד זגמן, ענבה, לע"מ)שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף (אלעד זגמן, ענבה, לע"מ)

ישיבת מועצת מקרקעי ישראל שתוכננה להתקיים מחר (ב'), נדחתה לחודש ספטמבר. כך נודע ל" מרכז הנדל"ן ". זאת, לאחר שמאז קום הממשלה הנוכחית בסוף דצמבר 2022, התכנסה המועצה בראשותו של שר השיכון יצחק גולדקנופף פעם אחת בלבד. בכך, צפוי להידחות גם אישורה של הצעת החלטה שמטרתה לשפר את סיכוייהם של מכרזי דיור להשכרה להצליח, שאמורה היתה לעלות בישיבה.

על פי הצעת ההחלטה שאמורה היתה לעלות לדיון, יוכלו קבלנים הניגשים למכרזי רמ"י ודירה להשכיר לרכישת קרקעות לדיור להשכרה לפרוס את תשלומיהם באופן שיקל עליהם את רכישתן. 30% מהסכום ישולם עד 90 יום ממועד הזכייה במכרז, וה-70% הנוספים ישולמו במועד קבלת הקרקע או כעבור 24 חודשים מיום הזכייה – המוקדם מבין שניהם. יש לציין כי מודל פריסת תשלומים זה כבר קיים כיום במכרזי הקרקעות של המדינה למגורים באזורי הפריפריה.

ההצעה באה על רקע המשבר החמור שבו מצוי כיום המודל הנוכחי לקידום השכרה ארוכת טווח על ידי המדינה, אשר איבד את האטרקטיביות שלו בעיני חברות הנדל"ן בעקבות עליית הריבית במשק. בחודש מאי האחרון נכשלו שני מכרזים גדולים בתחום, האחד לבניית 238 יח"ד להשכרה במתחם "קריית שחקים" בהרצליה, והשני לבניית 196 יח"ד בשכונה המערבית של מגדל העמק.

עוד נודע ל" מרכז הנדל"ן " כי הצעה נוספת שבה אמורה היתה המועצה לדון היא קידום התחדשות עירונית בשכונת כפר שלם בדרום-מזרח תל אביב, בהיקף של אלפי יח"ד. מדובר בניסיון נוסף, לאחר מספר ניסיונות שנעשו בשני העשורים האחרונים, להסדיר את הרישום והבנייה בשכונה. את הטיפול בנושא מקדם מנכ"ל משרד רוה"מ יוסי שלי, והוא אמור להביא את הצעת ההחלטה המגובשת לשולחן המועצה.

מלשכת שר השיכון יצחק גולדקנופף נמסר בתגובה: "אין שחר לדברים. משרד הבינוי והשיכון פועל בשיתוף פעולה מלא עם כלל הגורמים ובניגוד לפרסום, נעשתה בדיקה ראשונית לקיום מועצת מקרקעי ישראל בשבוע הבא, אולם עבודת המטה על מספר החלטות נמצאת בעיצומה, לכן הוחלט לדחות את מועד התכנסות המועצה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יצחק גולדקנופףמועצת מקרקעי ישראלדיור להשכרהכפר שלםמשרד הבינוי והשיכוןדירה להשכיר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...