אושרה להפקדה תוכנית לרובע חדש ליד באקה אל גרבייה, כולל 5,000 דירות ו-25 אלף מ"ר למסחר

הרובע, ביוזמת הוועדה המקומית עירון והרשויות המקומיות באקה וג'ת שביניהן ממוקם הפרויקט, תכלול גם 35 אלף מ"ר לתעסוקה. רוב המבנים יהיו בבנייה נמוכה של עד 6 קומות, אך יהיו גם מבני עירוב שימושים עד 12 קומות

שיתוף הכתבה
הדמיה של התוכנית בבאקה אל גרבייה (אבירם אדריכלים) הדמיה של התוכנית בבאקה אל גרבייה (אבירם אדריכלים)

הוועדה למתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) אישרה אתמול (ד') להפקדה תוכנית לרובע עירוני חדש בין באקה אל גרבייה לג'ת עם אלפי יחידות דיור, תעסוקה, מסחר ועירוב שימושים עד 12 קומות, שתכלול 5,000 דירות ו-25 אלף מ"ר למסחר. התוכנית שביוזמת הוועדה המקומית לתכנון ובניה 'עירון' ובשיתוף הרשויות המקומיות ג'ת ובאקה אל גרבייה, מתפרשת על שטח של כ-1,500 דונם, וממוקמת בשטח שבין באקה אל גרבייה לג'ת.

התוכנית כוללת כ-5,018 יחידות דיור חדשות. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-1,003 יוקצו לטובת דירות קטנות עד 80 מ"ר. בנוסף, התוכנית מאפשרת פיצול של 500 דירות לטובת הקמת "דיוריות". רוב מבני המגורים יהיו בבנייה נמוכה של עד שש קומות אך יהיו גם מבני עירוב שימושים כולל מגורים עד 12 קומות.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כ-25 אלף מ"ר עבור מסחר, כ-23 דונם עבור מוסדות ציבור, וכ-300 דונם עבור שטחים ציבוריים פתוחים. כמו כן, התוכנית כוללת כ-355 אלף מ"ר עבור תעסוקה שיוקמו בשני אזורים. במערב, בקרבת מחלף באקה אל גרבייה בכביש 6, יוקם אזור תעסוקה אחד תוך ניצול הנגישות הגבוהה למועסקים במרחב. במזרח, יוקם מתחם שמטרתו לקלוט תעשיות ובתי מלאכה קיימים בישובים ולהרחיקם מבתי המגורים לצמצום מטרדים סביבתיים.

הדמיה של התוכנית בבאקה אל גרבייה (אבירם אדריכלים) הדמיה של התוכנית בבאקה אל גרבייה (אבירם אדריכלים)

במסגרת התכנית מוצע שינוי לכביש 61  לפי המתכונת המאושרת היום, המהווה חסם וחייץ בין היישובים, ובמקומו פיתוח ציר תנועה עירוני, הכולל מערכת תחבורה עתירת נוסעים, אשר יחבר את הרקמה בין היישובים ויישם את החזון של הישובים אשר נקבע בתוכניות הכוללניות.

במרכז התכנית יוקם רחוב עירוני ראשי אשר יכלול מסחר ושירותי ציבור שיהפכו אותו לרחוב פעיל ותוסס שיספק לתושבי השכונה את עיקר השירותים הנדרשים במרחק הליכה. התוכנית כוללת הסדרת מקטע מנחל 'חדרה' המצוי בתחומה באופן שימנע הצפות במורד הנחל, וישמש כריאה ירוקה בעלת ערכים אקולוגיים לטובת התושבים. 

בהיבט התחבורתי, ניתן דגש ליצירת תנאים שיאפשרו שימוש רחב בתחבורה ציבורית ויבטיחו איכות תנועת הולכי הרגל ורוכבי אופניים. בתוך כך, מאפשרת התוכנית מעבר למערכת תחבורה עתירת נוסעים לאורך הרחוב הראשי על פי התוכנית אסטרטגית של משרד התחבורה. כל רחובות התוכנית תוכננו כרשת המנקזת את התנועות הרגליות לכיוון הפארק, הרחוב העירוני הראשי ומוקדי הרובע. 

יו"ר מטה התכנון הלאומי, הרב נתן אלנתן: "התוכנית העמידה בראש סדר העדיפויות את צורכי היישובים עצמם, ובעיקר הרחבה משמעותית של היצע המגורים בזמינות גבוהה למימוש, תוך יצירת שטחי תעסוקה שישמרו על חוסנן הכלכלי של הרשויות".      

מתכננת הותמ"ל, אדר' סיגי בארי: "רובע המגורים החדש תוכנן על פי עקרונות לתכנון מוטה תחבורה ציבורית, בצפיפות מגורים גבוהה יחסית ותוך שילוב טיפוסי דיור מגוונים. הקמת הרובע החדש בתווך שבין שני הישובים עשויה לתרום בעתיד גם לחיזוק המרקמים הוותיקים בהם". 

ראיד דקה, ראש העיר באקה אל גרבייה וחאלד גרה, ראש מועצה מקומית ג'ת, אמרו כי "זהו יום חג ואירוע מכונן עבור שני הישובים, מודים לצוות הותמ״ל למשרד הפנים לצוות התכנון ולכל הנוגעים בדבר.  מודים על שיתוף הפעולה בין כל הגורמים במיוחד עם בעלי הקרקעות, שהניב תכנון מיטבי אשר מספק את צרכי התושבים ורווחתם. בהובלת משרד הפנים תוקם מנהלת בשיתוף שתי הרשויות שתיקח על עצמה פיתוח כל האזור, תגייס כספים לפיתוח האזור חלוקת ההכנסות מארנונה". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ותמ"לנתן אלנתןבאקה אל גרבייהג'תראיד דקה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...