עיריית ת"א אישרה תנאי זכאות ייעודיים לדיור בהישג יד לבעלי מוגבלויות

מטרת התוכנית היא לסייע לבגירים עם מוגבלות שעומדות בתנאיי התוכנית, הנמצאים בתפקוד גבוה אך מתקשים לבדם בשוק השכירות. בשלב הראשון תתאפשר ב-2024 הקצאה של כ-12 דירות לאנשים עם מוגבלות ביד אליהו, ובהמשך יתווספו עשרות דירות נוספות ברחבי העיר

שיתוף הכתבה
ראש עיריית תל אביב רון חולדאי. צילום: עיריית תל אביב-יפוראש עיריית תל אביב רון חולדאי. צילום: עיריית תל אביב-יפו

מועצת עיריית תל אביב-יפו אישרה בישיבתה אמש (ב') תנאי זכאות ייעודיים לדיור בהישג יד לתוכנית לעידוד מגורים עצמאיים לאנשים עם מוגבלות בדירות בבעלות עירונית.

מטרת התוכנית היא לסייע לבגירים עם מוגבלות הנמצאים בתפקוד גבוה המאפשר חיים עצמאיים, אך מתקשים לבצע את המהלך לבדם בשוק השכירות החופשי, להתגורר בשכירות בהישג יד. מדובר באוכלוסייה שבנוסף לכך שמאפייני שוק השכירות מקשים עליהם במיוחד, בשל מחירים גבוהים וחוסר יציבות, נתקלים גם בסירוב וחששות של בעלי דירות להשכיר להם דירות. קשיים אלו מצדיקים הקצאת חלק  מדירות הדיור בהישג יד ברחבי העיר עבור אוכלוסייה זו, שתזכה גם למערך מקצועי תומך.

בשלב הראשון תתאפשר בשנת 2024 הקצאה של כ-12 דירות לאנשים עם מוגבלות בשכונת יד אליהו, ובהמשך יתווספו אליהן עשרות דירות נוספות ברחבי העיר (יצוין כי עוד לפני החלטת מועצת העירייה, רשאים אנשים עם מוגבלות להירשם לפרויקטים המאוכלסים בעיר, אלא שבעקבות החלטת המועצה, ניתן יהיה להקצות עבורם דירות, בנוסף לאלו שאליהן הם מוגרלים ביחד עם שאר תושבי העיר).

החלטה זו מצטרפת לצעדים נוספים לסיוע לאנשים עם מוגבלות, כולל הפעלת מעונות יום שיקומיים, הפעלת מערך של חינוך מיוחד, שילוב בחוגים מותאמים, עשרות אירועים מכילים, תכניות לסיוע בתעסוקה ובניהול חיים עצמאיים, דיגיתל נגיש, מועדונים חברתיים ברחבי העיר, וכו'.

בשנים הקרובות צפויות עוד כ-8,000 יחידות דיור בהישג יד

נכון להיום, מאוכלסות בתל־ אביב מאות יחידות דיור בהישג יד ואליהן יצטרפו בשנים הקרובות עוד כ-8,000 יחידות דיור בהישג יד, הנמצאות בשלבי תכנון ובנייה שונים. גובה שכר הדירה לדיור בהישג יד בתכנית לעידוד מגורים עצמאיים לאנשים עם מוגבלות, יהא בהתאם להחלטת המועצה לדיור בהישג יד, כך שגובה שכר הדירה לא יעלה על 25% מהרף העליון של הכנסה החודשית נטו של משק בית בעשירון חמישי, בהתאמה למספר הנפשות במשק הבית לפי נתוני המוסד לביטוח לאומי ולמספר החדרים בדירה (נכון לשנת 2022, גובה שכר הדירה למשק בית של אדם יחיד בדירת חדר עומד על 1,700 ש"ח).

תקופת השכירות תהא בהתאם לתוכנית למגורים עצמאיים של המנהל לשירותים חברתיים. על מנת לשמש מקפצה לחיים עצמאיים, ובהתאם למגבלה בפרויקטים עירוניים לדיור בהישג יד, לא תעלה תקופת השכירות על חמש שנים.

תנאי הזכאות לתוכנית: אדם עם מוגבלות כהגדרתו בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, תשנ"ח-1998, המועמד נמצא מתאים על ידי העו"ס המטפל במנהל השירותים החברתיים כדי להיכלל בתכנית לעידוד מגורים עצמאיים לאנשים עם מוגבלות, בהתאם לקריטריונים מקצועיים שונים שיקבעו על ידי המנהל, המועמד הינו חסר דירה ואינו בעלים של חלק העולה על שליש מדירה.

בנוסף, המועמד חייב להיות אזרח ישראל תושב תל אביב-יפו במשך שלוש השנים שקדמו למועד הקובע, סך ההכנסה החודשית הממוצעת ברוטו של המועמד ב-12 החודשים שקדמו למועד הקובע לא עלתה על הרף העליון של הכנסה החודשית של משק בית בעשירון שביעי, סך ההון העצמי של המועמד לא עולה על סך של 600,000 ₪, וגילו של המועמד הוא 26 שנה ומעלה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית תל אביבדיור בהישג ידבעלי מוגבלויותרון חולדאי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...