פי 3 תושבים וחוף ים: תוכנית המתאר של טירת כרמל אושרה

התוכנית מוסיפה לעיר 12,000 יח"ד - מחציתן בהתחדשות עירונית, וצפויה להביא את אוכלוסייתה ל-86 אלף איש. התוכנית כוללת את ההסכמות שגובשו לאחרונה עם המועצה האזורית חוף הכרמל, שיאפשרו הקמת חוף רחצה עירוני

שיתוף הכתבה
טירת כרמל (שאטרסטוק)טירת כרמל (שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית חיפה החליטה אתמול (ב') לאשר סופית את תוכנית המתאר הכוללנית של העיר טירת כרמל, השוכנת על מורדות הכרמל המערביים, דרומית לחיפה. בסך הכל, כוללת התוכנית תוספת של כ-12 אלף יחידות דיור שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של כ-86 אלף תושבים – פי 3 לעומת היקף אוכלוסייתה כיום. עוד מציעה התוכנית הקמת שכונה חדשה במערב העיר, תוספת של כ-2 מיליון מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר, הסדרת חוף רחצה עירוני והרחבת שמורת הטבע כלח-גלים.

התוכנית מביאה לידי ביטוי הסכמות שהושגו לאחרונה בין טירת כרמל ובין המועצה האזורית חוף הכרמל, באשר לשטחי כפר הנוער החקלאי-חינוכי "גלים", הממוקם ממערב לטירת כרמל, וחוצץ בין העיר לקו החוף. בעוד שהתוכנית המקורית אמורה היתה לגרוע כ-200 דונם משטח הכפר, על פי הפשרה ייגרע ממנו שטח מצומצם משמעותית, שיאפשר מעבר מרחוב המסחר המרכזי של העיר, רחוב הרצל, אל חוף הרחצה המוכרז של העיר שמקודם במסגרת התוכנית.

עיקר תוספת יחידות הדיור המוצעת היא בהליך של פינוי-בינוי והתחדשות עירונית של שכונות העיר הוותיקות בהיקף של 6,000 יחידות דיור. לצד זאת מוצעת כאמור שכונה חדשה במערב העיר בהיקף של כ-5,000 יחידות דיור, במקום בו קיים מפעל התעשייה הצבאית, שעתיד להתפנות (מתחם תע"ש).

כמו כן, התוכנית מציעה תוספת של כ-2 מיליון מ"ר לשימושי תעסוקה ומסחר בעיר. מרביתם מוצעים בשני אזורי התעסוקה הצפוניים של העיר והיתר לאורך רחוב הרצל, הרחוב המרכזי בעיר כחלק מהליך של התחדשות מרכז העיר וחיזוק הצירים העירוניים הקיימים עליהם שמה דגש התוכנית. בהיבט הסביבתי, התוכנית מייעדת את שטח כחוף ים רחצה, תיירות חוף ומסחר וטיילת. כחלק מהסדרה זו, תורחב שמורת כלח-גלים הקיימת מדרום. בכך תוכל גם טירת כרמל לזכות בחיבור ונגישות לחוף הים שכלול בשטחה המוניציפלי.

מתכנן מחוז חיפה במינהל התכנון, רונן סגל: "תוכנית המתאר החדשה מביאה בשורה לישוב ותאפשר את התחדשותו של המרכז הוותיק של העיר לצד חיבור העיר לים וכן שיפור שירות התחבורה הציבורית הכולל התווית מספר קווי מטרונית ומסופי תחבורה חדשים".

טירת כרמל הוקמה בשנת 1948 והוכרזה כעיר בשנת 1992. העיר שוכנת מדרום לחיפה בין כביש 4 ושיפולי הר הכרמל ומצפון למועצה האזורית חוף הכרמל. בעיר מתגוררים כיום כ-30,000 תושבים, והיא נמצאת בהליך אכלוס ופיתוח מואץ עם השלמת הבנייה בשכונות החותרים וגלי כרמל החדשות והקמתה של שכונת אילת הכרמל בימים אלו.

התוכנית הוגשה ע"י האגף לתכנון מקומי במינהל התכנון, עיריית טירת כרמל ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י),והוכנה עלי ידי אדריכל משה כהן ממשרד ק.ש.ת ואדריכל אמיר קולקר ממשרד קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המחוזית חיפהרונן סגלטירת כרמלחוף הכרמל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...