6,000 דירות חדשות ו-86 אלף איש: תוכנית המתאר של טירת כרמל מתקרבת לאישור

פשרה בין העירייה לראשי רשויות במועצת חוף הכרמל בנוגע ל-80 דונם שבמחלוקת הושגה במהלך דיון בוועדה המחוזית חיפה, וכעת נפתחה הדרך לאישור התוכנית כולה

שיתוף הכתבה
טירת כרמל (שאטרסטוק) טירת כרמל (שאטרסטוק)

בדיון בהתנגדויות שנערך השבוע בוועדה המחוזית חיפה לגבי תוכנית מתאר טירת כרמל, הושגה פשרה בין ראשי הרשויות במועצה האזורית חוף הכרמל ועיריית טירת כרמל בכל הנוגע ל-80 דונם הכלולים במתחם השייך לשטחי המועצה האזורית או לשטחי כפר הנוער גלים.

לפי ההסכם, שטחים אלו לא ייכללו בתחום התוכנית הכוללנית, מלבד קטע דרך המחבר בין רחוב הרצל למתחם תע"ש (במערב העיר שבו צפויה שכונה של כ-5,000 יח"ד). הצעת פשרה זו תועבר להתייחסות רמ"י שתתייחס גם להצעה לשנות את ייעוד קרקע הכלואה בין הדרך המוצעת למפעל, ממגורים לתעסוקה. 

תוכנית המתאר הכוללנית לעיר טירת כרמל חלה על כל שטח העיר במרחב התכנון מורדות הכרמל, וחלקה חל בתחום המועצה האזורית חוף הכרמל. שטח התוכנית 5,964 דונם. התוכנית מציעה יצירת מסגרת תכנונית להתפתחות טירת כרמל לעיר בת כ-86,000 תושבים בקיבולת מקסימלית (לעומת 24,300 ב-2020 לפי הלמ"ס),תוך מיצוי הפוטנציאל שבמיקומה בין הר הכרמל והים ובמבואות הדרומיים של גלעין מטרופולין חיפה. 

התוכנית קובעת את האזורים המיועדים להתחדשות עירונית בהיקף של כ-6,000 יח"ד חדשות (סך הכול כ-25,000 דירות מקסימום),מציעה פיתוח אזור המאופיין בשימושים מעורבים בלב העיר ולאורך רחובותיה הראשיים, מפחיתה תקני חניה לאורך צירי הסעת המונים, מציעה את פיתוח חוף הים כחוף עירוני בעוצמות פיתוח משתנות ורובע עירוני חדש במערב העיר (מתחם תע"ש),מחזקת את הבסיס הכלכלי של העיר באמצעות ניצול יעיל של שטחי תעסוקה המאושרים וכן מציעה חיזוק ופיתוח מערך השטחים הפתוחים בעיר בדגש על צירי הנחלים החוצים את העיר והעצמת הקשר לפארק הכרמל.

מלבד התנגדותו של אסיף איזק, ראש המועצה האזורית חוף הכרמל ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה חוף הכרמל, הוגשו עוד 15 התנגדויות, בהן של פז, מנהל הדיור הממשלתי, גב ים, אלמוג ועוד. 

במכתב מינואר השנה של איזיק לממלא מקום יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, כתב איזיק כי "יש טעם לפגם לכלול 80 דונם משטח המועצה, 70 דונם מכפר גלים ו-10 דונם ממגדים. לעמדת המועצה יש לגרוע שטחים אלו משטח התוכנית". יתר ההתנגדויות יועברו לדיון פנימי נוסף.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:טירת הכרמלהוועדה המחוזית חיפהחוף הכרמלמגדים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...