אתר חדש יאפשר למצוא את תחנות המטרו המתוכננות בלחיצת כפתור

מנהל התכנון השיק אתר המרכז מידע נרחב על תוכניות המטרו המתוכננות במסגרת פרויקט התשתית התחבורתית הגדול והמורכב בישראל. האתר כולל מפות GIS אינטראקטיביות המנגישות את המידע התכנוני בצורה נוחה המאפשרת לראות את התחנות והתוכניות המשלימות למערכת המטרו

שיתוף הכתבה
הדמיה של רובע המגורים מעל דיפו המטרו בראשון לציון (נתע)הדמיה של רובע המגורים מעל דיפו המטרו בראשון לציון (נתע)

מנהל התכנון העלה היום (א') אתר מיפוי אינטרנטי חדש המרכז מידע נרחב על תוכניות המטרו המתוכננות, שנועד להנגיש לציבור את המידע התכנוני המקיף הקיים כבר היום, בצורה ברורה וידידותית למשתמש. באתר מוצגות תוכניות המטרו ולצידן תוכניות משלימות למערכת המטרו - תוכנית מתאר ארצית למרחבי המטרו (תמא/ 70) ולבינוי מעל הדיפו (תמא/ 70/ א),תוכנית מתאר ארצית למרכזי תחבורה משולבים (תמא/ 65) ותוכניות נוספות.   

לאתר המיפוי של מערכת המטרו 

פרויקט המטרו הוא פרויקט התשתית התחבורתית הגדול והמורכב ביותר שקודם אי פעם בישראל, עלותו מוערכת בכ-150 מיליארד שקל. הוא כולל מסילות תת קרקעיות באורך של כ-150 קילומטר ו-109 תחנות שישרתו את תושביהן של 24 רשויות מקומיות במטרופולין גוש דן. "תחנות המטרו יכולות להפוך למוקדים של פעילות עירונית ולממש הלכה למעשה את מדיניות התכנון הארצית, המבקשת לייעל את השימוש בקרקע ולשמור על השטחים הפתוחים תוך עיבוי וציפוף המרקם העירוני הקיים", נכתבה בהודעת מנהל התכנון

המידע באתר כולל הסברים קצרים על כל תוכנית ועיקריה בליווי המחשות, תרשימים וסרטונים המדגימים את הנושאים השונים. כמו כן, האתר כולל מפות GIS אינטראקטיביות המנגישות לציבור את המידע התכנוני בצורה נוחה וידידותית המאפשרת לראות את תחנות המטרו וכל התוכניות המשלימות למערכת המטרו (תמא/ 70, תמא/ 70/ א ותמא/ 65) על גבי רקע של מידע ממפות ושכבות שונות ותצלומי אויר. בנוסף, כל אחד יוכל לבצע חיפוש לפי כתובת ולמצוא את תחנת המטרו העתידית הקרובה לביתו.  

מפה של מטרו גוש דן (מינהל התכנון)מפה של מטרו גוש דן ( מינהל התכנון )

האתר כולל שמונה חלקים המציגים את פירוט הרקע לתכנון מערכת המטרו בישראל והחלטות הממשלה הרלוונטיות, הסבר והדגמה של התועלות הרבות של מערכת המטרו ופירוט התכנון הסטטוטורי של תוכניות המטרו והתכניות המשלימות אותה המקודמות כיום. 

מנכ"ל מינהל התכנון , רפי אלמליח, אמר כי "האתר החדש מציע כלים דיגיטליים המאפשרים מיפוי נגיש ושקוף הן לציבור הכללי והן לאנשי מקצועות התכנון. קידום פרויקט המטרו והתוכניות למרחב מערכת המטרו נמצא בחזית עיסוקו של מינהל התכנון בהתאם לחשיבות מגמות התכנון העכשוויות לציפוף אורבני וייעול השימוש בקרקע, המהווה משאב חסר וקידום מערכות להסעת המונים כפתרון תחבורתי מועדף לאוכלוסייה הגדלה בקצב אדיר בישראל". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןהמטרו של גוש דןרפי אלמליחתחבורה ציבוריתהמטרו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...