סופית: ביג ומגה אור השתלטו על אפריקה נכסים ב-1.25 מיליארד ש'

בית המשפט אישר את הרכישה מידי אפריקה ישראל: ביג ומגה אור יחזיקו ב-26% מהמניות, המוסדיים יחזיקו בכ-25% והחברה תתפקד ללא גרעין שליטה

שיתוף הכתבה
סופית: ביג ומגה אור השתלטו על אפריקה נכסים ב-1.25 מיליארד ש'סופית: ביג ומגה אור השתלטו על אפריקה נכסים ב-1.25 מיליארד ש'

עכשיו זה רשמי: באישור בית המשפט המחוזי, נמכרו כ-51% ממניותיה של חברת אפריקה ישראל נכסים – 26% לחברות ביג ומגה אור, שיחזיקו כל אחת ב-13% מהמניות, והיתר (24.94%) לקבוצה של גופים מוסדיים: חברות ביטוח, קרנות גידור ובתי השקעות. סכום העסקה הכולל עומד על 1.248 מיליארד שקל.

תחילת הסאגה בקריסת קבוצת אפריקה ישראל להשקעות, אשר צברה חובות של כ-3 מיליארד שקל כלפי מחזיקי אגרות חוב. אותם בעלי אגרות חוב, מסדרות כ"ו-כ"ז, החליטו אך לאחרונה (ברוב של 99%) לקבל את הצעת המכירה של רוב מניות אפריקה ישראל נכסים לטובת תשלום חובם. אתמול (ב') אישר את העסקה נשיא בית המשפט המחוזי, השופט איתן אורנשטיין, והדגיש בפסק הדין כי אין זה הסדר חוב, אלא באישור מכירת נכס משועבד בהתאם לחוק המשכון. בפסק הדין כתב השופט אורנשטיין כי "למען הסר ספק, פסק הדין חל רק על מימוש המניות המשועבדות באפריקה נכסים, ואינו משנה מי מזכויות מאן דהוא במניות שאינן משועבדות" – כשהוא מתכוון ל-4% מהמניות של החברה.

כאמור, העסקה כללה כמה וכמה גורמים אשר רכשו את אחזקת רוב מניותיה של החברה, כך שכעת אין לה גרעין שליטה. ביג ומגה אור ירכשו כל אחת 13% מהמניות תמורת 318 מיליון שקלים. בהודעת אפריקה ישראל נכסים, שיצאה בעקבות המכירה, נכתב כי השלמת העסקה מובילה לכך ש-74% מהון המניות המונפק של החברה יוחזקו על ידי הציבור, משקיעים מוסדיים ומשקיעים מסווגים אחרים.
עוד נמסר בהודעה כי החברה צפויה לפרסם את הדו"חות לסיכום שנת 2018 ביום שני, 18 במרץ 2019.

אבי ברזילי, מנכ"ל החברה: "אנו שמחים על השלמת העסקה למכירת השליטה באפריקה נכסים שכן היא מסירה את עננת אי וודאות אשר ריחפה מעל החברה זה תקופה ארוכה. העובדה ששתי חברות מובילות ושורה של משקיעים רואים פוטנציאל גדול בחברה מהווה עבורנו עדות מוחשית לערך הרב שיצרנו בחברה לאורך השנים. אנו מאמינים כי הדרך החדשה במבנה הבעלות תאפשר לנו להמשיך בפיתוח עסקי של החברה, בישראל ואירופה, לצד שמירה על איתנות פיננסית חזקה.
בנימה אישית, זהו רגע מיוחד עבורי לאחר יותר מ-18 שנים בתפקידים שונים בקבוצת אפריקה ישראל . לצד צער על הסיטואציה המורכבת שבה התמודדה הקבוצה בשנים האחרונות, אני חש גאווה על כך שלמרות הסערה הגדולה הצלחנו לנווט את הספינה באופן שקול ולהביאה היום לחוף מבטחים".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מגה אורביג מרכזי קניותאבי ברזיליאפריקה ישראלאגרות חוב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...