ה"תדר" ניצל: בית רומנו המיתולוגי יעבור לבעלות עיריית תל אביב

ראש העיר חולדאי הודיע במפתיע כי המתחם בדרך יפו יעבור לבעלות עירונית, ויתאפשרו בו בעיקר שימושים ציבוריים, מסחר ותעסוקה באופן שיאפשר למקום להמשיך להתקיים על אופי הפעילות הייחודי לו 

שיתוף הכתבה
ה"תדר" בבית רומנו בתל אביב (באדיבות דף הפייסבוק של התדר)ה"תדר" בבית רומנו בתל אביב (באדיבות דף הפייסבוק של התדר)

בית רומנו המיתולוגי, בו פועל בין היתר בר ה"תדר", יעבור לבעלות עיריית תל אביב-יפו, כך הודיע אתמול (ג') ראש העירייה, רון חולדאי, שאמר על הצעד הדרמטי והמפתיע כי הוא "שמח לספר שלאחר משא ומתן ארוך הגענו לתוכנית מוסכמת עם היזמים שמעבירה את בית רומנו לבעלות העירייה וקובעת אותו כמבנה ציבורי". 

חולדאי ציין עוד כי המבנה ימשיך לפעול כמרכז תרבותי, ציבורי ותעסוקתי, וכי "היזמים יפוצו בפרויקטים אחרים בעיר. תל אביב היא בירת התרבות וחיי הלילה, הם חלק בלתי נפרד מסוד קסמה וכך זה יישאר. העירייה תמשיך לשמר ולפתח את הנכס החשוב הזה בכל כוחה".

במסגרת התוכנית החדשה למבנה, שנמצאת בסמכות הוועדה המחוזית ותידון תידון בשבוע הבא בוועדה המקומית, יועבר בית רומנו לבעלות עירונית, ויתאפשרו בו בעיקר שימושים ציבוריים, וכן מסחר ושימושי מלאכה ותעסוקה יצירתית באופן שיאפשר למקום להמשיך להתקיים על אופי הפעילות הייחודי לו. 

ה''תדר'' בבית רומנו בתל אביב (באדיבות דף הפייסבוק של התדר)ה''תדר'' בבית רומנו בתל אביב (באדיבות דף הפייסבוק של התדר)

בית רומנו, הממוקם בדרך יפו 9, נבנה בשנת 1947 על ידי האחים רומנו, ובתכנונו של האדריכל מאיר הורמן, ושימש במשך עשרות שנים כבית מסחר לטקסטיל והלבשה של לא פחות מ-300 חנויות וכן משרדי ממשלה, פקיד שומה תל אביב, משרדי מנהלה של צה"ל ועוד. בשנים האחרונות, ובעיקר מאז פתיחתו של בר ה"תדר" בשנת 2010, הפך המתחם כולו למרכז תרבות, קולינריה ובילוי מהפופולאריים בעיר. בשנת 2022 הודיעה חברת נכסים ובניין , שהחזיקה עד אז ב-72% מהבעלות על בית רומנו, כי היא מוכרת את הבניין תמורת 371 מיליון שקל לקבוצת הנדל"ן YBOX, שתכננה לבנות במקום פרויקט מגורים ומסחר, דבר שהיה צפוי להוביל לסגירת העסקים במקום ועורר נגד החברה ביקורת קשה. 

מעיריית תל אביב נמסר עוד, כי "כידוע, לאחרונה הודיעו בעלי הבניין כי בכוונתם לקדם במתחם תוכניות משלהם. אך עיריית תל אביב-יפו, שאינה מוכנה לעמוד מנגד, החליטה לקדם תוכנית משלה. התוכנית המוצעת קובעת את בית רומנו כהקצאה לצורכי ציבור בתמורה לתוספת זכויות בנייה למגורים ודיור בר השגה בתחום תUכנית ניבה גת רימון הסמוכה. בנוסף, כוללת התוכנית גם תוספת זכויות בנייה לתעסוקה והגדלת השטח הציבורי בתחום תכנית בגין 64 במרחב יצחק שדה/חסן ערפה. סה"כ תוספת זכויות הבנייה הסחירות בתוכנית תבוא לידי ביטוי בתוספת של 6-7 קומות בכל אחד משלושת המגדלים המאושרים כבר".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רון חולדאיעיריית תל אביבנכסים ובנייןYBOXהתדר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...