1,150 דירות במרכז יהוד: תוכנית הענק של יהודה כתב עברה שלב חשוב נוסף

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה יהוד אישרה את תוכנית והבינוי והעיצוב האדריכלי לתוכנית ההתחדשות במסגרתה צפויות להיהרס 332 יח"ד קיימות. החסם האחרון לפני הבנייה - הצלחת המו"מ מול רמ"י על קרקע משלימה

שיתוף הכתבה
היזם יהודה כתב (פוטו מרסלו אילת)היזם יהודה כתב (פוטו מרסלו אילת)

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה יהוד אישרה את תוכנית והבינוי והעיצוב האדריכלי, עבור תוכנית הבנייה שמקדמת קבוצת כתב, בבעלות היזם יהודה כתב, במרכז הוותיק של העיר. התוכנית הנה תוכנית התחדשות, הכוללת 1,154 דירות, 25,000 מ"ר של שטחי ציבור, 1,500 מ"ר של שטחי מסחר ו-5 דונם עבור גינות ופארקים שכונתיים.

התוכנית כוללת שלושה מתחמים: קדושי מצרים, ביאקובסקי, והרצל, בהם צפויים להיהרס 15 בנייני רכבת בני 3-4 קומות ו-332 דירות, ובמקומם ייבנו 1154 יח"ד ב-14 בניינים בני 9-17 קומות. 230 יח"ד מתוך כלל הדירות תהיינה דירות קטנות. בנוסף יוקם במתחם בית ספר יסודי.

התוכנית קידמה קבוצת כתב, בשיתוף עיריית יהוד, ונערכה על ידי כנען-שנהב אדריכלים. זאת לאחר ניסיונות של מעל 12 שנים לקידום תוכנית התחדשות עירונית במרכז הוותיק של העיר יהוד. התוכנית קיבלה תוקף באוקטובר 2022, כתולדה של התחייבות רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) על פי הסכם גג להקצות קרקע משלימה שתיצור כדאיות כלכלית לפרויקט ותאפשר הוצאתו לפועל. כעת מנהלת קבוצת כתב משא ומתן מול הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ורמ"י לקבלת קרקע משלימה, כתנאי להוצאה לפועל של התוכנית. צפי קבלת היתר הבנייה עומד על כ-8 חודשים.
 
יעלה מיקליס ראשת עיריית יהוד- מונוסון: "אישור תוכנית הבינוי הוא שלב משמעותי לקידום הפרויקט, כדי שהמתחם יגיע למימוש המיוחל ולתחילת הבנייה. מדובר על תוכניות מיטיביות הכוללות שטחים ירוקים, שבילי הליכה, גני ילדים ושטחי המסחר. העיצוב חדשני ומתחשב בערכי הקיימות והסביבה".
 
יהודה כתב, בעלים ומנכ"ל משותף קבוצת כתב: "הגענו לישורת האחרונה בפרויקט הענק לאחר למעלה מעשור של עבודה מאומצת לצד הרשות המקומית. מדובר בתוכנית חשובה ומשמעותית במיוחד לעיר יהוד, שזקוקה לתהליכי התחדשות עירונית מאסיבית, התוכנית עתידה לשנות דרמטית את מרכז העיר, ולשדרג את איכות חייהם של מאות משפחות שחיום כיום בבניינים במצב תחזוקתי וסביבתי ירוד".
 
ניר אבידן, המנהל בקבוצה את תחום ההתחדשות, הוסיף כי "כעת מוטלת האחריות להוצאה לפועל של תוכנית הענק על רשות מקרקעי ישראל , אנחנו מצפים לקבל את הקרקע המשלימה בהקדם כדי לעלות על הקרקע במהרה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יהודה כתביעלה מקליסקבוצת כתביהוד מונוסון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...