135 דירות של שובל הנדסה: פרויקט ההתחדשות הראשון בנווה שאנן בחיפה

הומלצה להפקדה התוכנית ברחוב פינסקר, שכוללת הריסת 4 בניינים עם 135 דירות בשלושה בניינים של עד 15 קומות. עוד כוללת התוכנית כ-800 מ"ר של מסחר ותעסוקה

שיתוף הכתבה
הדמיה של הפרויקט בנווה שאנן (אדריכל תמיר לזר וסטודיו ימית הדמיות) הדמיה של הפרויקט בנווה שאנן (אדריכל תמיר לזר וסטודיו ימית הדמיות)

הוועדה המקומית חיפה המליצה השבוע לועדה המחוזית חיפה להפקיד את תוכנית מתחם ההתחדשות העירונית של קבוצת שובל הנדסה, ברחוב פינסקר בשכונת נווה שאנן בעיר. שטח המתחם המדובר הוא כ-5 דונמים וכיום קיימות בו 32 יחידות דיור בנויות.

במסגרת התוכניות שהוגשו לוועדה המקומית לתכנון ובנייה, שובל מתחמי מגורים מקדמת תכנון בנייתן של כ-135 יחידות דיור בשלושה בניינים של עד 15 קומות. בכך יהפוך הפרויקט לתוכנית ההתחדשות העירונית הראשון שתצא אל הפועל בשכונת נווה שאנן.

לפני שנתיים הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית הודיעה לחברת שובל מתחמי מגורים כי החליטה להמליץ לשר השיכון להכריז על מתחם פינסקר 41-47 בחיפה כעל מתחם פינוי בינוי במסלול מיסוי. אלא שבשנה שעברה משרד הפנים הפקיע מהוועדה המקומית את הסמכות לדון בתכניות מסוג זה, מה שגרר עיכוב באישורה. השטח עיקרי הממוצע לבנייה יעמוד על 105 מ"ר ליחידת דיור ומכפילי החניה 1.3. 

(אדריכל תמיר לזר וסטודיו ימית הדמיות)( אדריכל תמיר לזר וסטודיו ימית הדמיות)

שכונת נווה שאנן היא בין השכונות המישוריות הבודדות בחיפה, שמרבית הבניינים בה נבנו בשנות ה-60 של המאה ה-20, והיא קרובה לטכניון. את התוכנית תכנן אדריכל תמיר לזר. על פי התוכנית ייהרסו 4 הבניינים הקיימים ותחתם תבנה חברת שובל בניינים המשלבים מגורים, וכן מסחר ותעסוקה בשטח של כ-800 מ"ר. בנוסף ישולב גן ילדים ציבורי על פי דרישת הוועדה.

לדברי סמנכ"ל פיתוח עסקי של קבוצת שובל, ישי רוט, הפרויקט ישנה לחלוטין את אופי המגורים של השכונה ואיכות החיים של הדיירים, ויעניק שטחים פתוחים רבים לטובת בנייה ציבורית, כמו גם מסחר ועירוב שימושים. "עירוב השימושים ייתן מענה לאוכלוסיית האיזור לשירותים חיוניים, יהפוך את הרחוב ליותר פעיל ויחיה אותו. הפרויקט הוא דוגמה לאיך עושים התחדשות עירונית איכותית. נעשתה כאן עבודה יסודית ומעמיקה, תוך שיתוף פעולה של נציגי הוועדה והעיריה מה שהופך את הפרויקט לאחת התוכניות המיוחדות להתחדשות עירונית בחיפה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שובל הנדסהפינוי בינוי חיפהנווה שאנן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...