אביב בנייה הגיעה להסדר בתביעה בפרויקט בבית שמש - שמנעה ממנה למכור את הדירות

על פי הסדר הגישור בין מרדכי אביב לתובעים בשכונת נווה שמיר החדשה, תובע שיהיה מעוניין לרכוש את הדירה יוכל לעשות זאת בתוך שבועיים, במחיר המקורי שהוצע לו בתוספת 18.5%

שיתוף הכתבה
בית שמש (שאטרסטוק) בית שמש (שאטרסטוק)

חברת מרדכי אביב מבית אביב בנייה, הגיעה לפשרה עם התובעים בשכונת נווה שמיר החדשה בבית  שמש. התובעים טענו שהחברה הייתה אמורה למכור להם דירות ולא עמדה בהתחייבויותיה, ואילו מרדכי אביב טענה שמדובר בהצעות בלבד שלא הייתה חייבת לקבל אותן.  

במסגרת הפרויקט הקימה החברה 130 יחידות דיור, מהן 50 יחידות במסגרת מחיר למשתכן ו-80 יחידות לשוק החופשי. עד כה נמכרו כל הדירות במחיר למשתכן וביחס ל-63 יחידות מתוך יתרת היחידות, נקבע צו מניעה באוגסט 2022 על ידי בית המשפט העליון, שלפיו לא תתבצע כל עסקה בעקבות שתי תביעות מצד קבוצות של עשרות שהגישו הצעות לרכישת 63 יחידות בפרויקט. .

היום (א') הודיעה אביב בנייה לבורסה כי ביום חמישי היא הגיעה עם התובעים להסדר גישור אשר מביא לידי סיום את כל המחלוקות ביניהם, לרבות ביטול צו המניעה, ואשר יוגש לבית המשפט לשם מתן תוקף של פסק דין.

על פי ההסכם, תובע (או קרובו מדרגה ראשונה בלבד) אשר יהיה מעוניין לרכוש את יחידת הדיור המיוחסת לו בהצעה בעצמו או באמצעות רוכש חלופי, יודיע על כך לאביב בנייה תוך 14 או 15 יום ממועד מתן התוקף, וייחתם חוזה מכר בין אביב בנייה לבינו או לבין הרוכש החלופי, עד 46 יום ממועד מסירת הודעת הרכישה.

כמו כן מחיר יחידת הדיור יהיה המחיר הנקוב בהצעתו המקורית בתוספת 18.5% למכירה לתובע או בתוספת 21% למכירה לרוכש חלופי, צמוד למדד תשומות הבניה 2023, תוך תשלום 20% ממחיר הדירה במועד חתימת חוזה המכר או תוך 15 ימים ממועד זה, בהתאם לקבוצת התובעים.

אם לא תישלח הודעת רכישה, ייחשב אותו תובע כמי שבחר לא לרכוש את יחידת הדיור המיוחסת לו בהצעה, ואביב תהיה רשאית לנהוג בה לפי שיקול דעתה הבלעדי, לרבות מכירתה. להערכת החברה, בהנחה תיאורטית שכל 63 יחידות הדיור יימכרו במחיר הנקוב בהצעות בתוספת 18.5%, ההכנסות מהמכירה צפויות לגדול ב-8 מיליון שקל, לעומת ההכנסות הצפויות שפורסמו בחודש מרץ בדוח התקופתי, שעמדו אז על 194.78 מיליון שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןמרדכי אביבבית שמשאביב בנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...