מרדכי אביב נתבעת ב-38.8 מיליון שקל סביב הצעות רכישה בפרויקט בבית שמש; התחייבה לא למכור את הדירות עד להחלטת ביהמ"ש

התובעים – רוכשים פרטיים ומתווכים – דורשים שהחברה תספק להם הסכמי רכישה בגין 38 דירות שעבורן הגישו הצעות רכישה, וטוענים לנזק כתוצאה מעיכוב במשלוח ההסכמים • החברה: "מדובר בהצעות שאביב רשאית שלא לקבלן"

שיתוף הכתבה
בית המשפט המחוזי בירושלים (אתר בתי המשפט)בית המשפט המחוזי בירושלים (אתר בתי המשפט)

חברת מרדכי אביב מפעלי בניה, חברה בת של מרדכי אביב תעשיות בניה, נתבעת בסכום של כ-38.8 מיליון שקל על ידי רוכשים פוטנציאליים בפרויקט שהיא מקדמת, "פרויקט בית שמש". התובעים הגישו בתחילת השנה הצעות לרכישת 38 יח"ד בפרויקט, והם מבקשים לחייב את החברה לשלוח להם הסכמי רכישה, ולחייב אותם בתשלום פיצוי על נזקים שנגרמו להם, לטענתם.

התובעים - רוכשים פרטיים ומתווכים - הגישו את התביעה לבית המשפט המחוזי בירושלים. הם טוענים כי נגרמו להם נזקים בסך מצטבר של כ-6.5 מיליון שקל כתוצאה מעיכובים במשלוח הסכמי הרכישה מצד החברה, כתוצאה מעליית ערך הדירות, וכפיצוי למתווכים בגין הפסד דמי תיווך וארגון ופגיעה במוניטין. עוד הם מציעים, כחלופה לשתי הבקשות הראשונות, להורות לחברה לשלם להם כ-38.8 מיליון שקל.

התובעים הגישו לביהמ"ש בקשה למתן צו מניעה זמני, האוסר על החברה למכור ו/או לסחור בזכויות ב-38 יחידות הדיור המדוברות, וכן בקשה למתן צו ארעי מניעה, במעמד צד אחד, עד לדיון המעמד שני הצדדים. "ביהמ"ש לא מצא מקום ליתן את הסעד במעמד צד אחד, הורה לאביב להגיש תגובה לבקשה, וזימן דיון במעמד הצדדים"

נוסף על כך הגישו התובעים לביהמ"ש בקשה למתן צו מניעה זמני, האוסר על מרדכי אביב למכור ו/או לסחור בזכויות ב-38 יחידות הדיור המדוברות, וכן בקשה למתן צו ארעי מניעה, במעמד צד אחד, עד לדיון המעמד שני הצדדים. "ביהמ"ש לא מצא מקום ליתן את הסעד במעמד צד אחד, הורה לאביב להגיש תגובה לבקשה, וזימן דיון במעמד הצדדים", הודיעה החברה לרשות לניירות ערך בדיווח על קבלת התביעה שלשום (א').

"יובהר כי בהתאם לנוסח ההצעות, הן אינן מהוות התקשרויות חוזיות אלא הצעות בלבד, שאביב רשאית שלא לקבלן, מכל סיבה שהיא, וכי רק חתימת הסכמי רכישה (אשר בפועל לא נחתמו) יחייבוה. החברה דוחה מכול וכול את טענות ודרישות התובעים, ותתנגד לכל הסעדים שנתבקשו על ידם מביהמ"ש". 

עם זאת, וכך עדכנה היום החברה בהודעתה, מכיוון שטרם התקבל היתר בנייה, "הרי שמבלי להודות במאומה מהאמור בבקשה למתן צו מניעה זמני ובתביעה, ומבלי לגרוע מטענותיה של אביב, קיבלה אביב על עצמה והתחייבה מרצונה הטוב שלא למכור, לסחור ו/או לבצע פעולה אחרת שתסכל את מכירתן ליחידים של 38 יחידות הדיור, עד להחלטת ביהמ"ש בבקשה לצו מניעה זמני, לאחר דיון במעמד שני הצדדים. 

עוד הוסכם על ידה כי יינתן להתחייבות זו תוקף של צו ארעי, עד להחלטה שתתקבל בעקבות הדיון במעמד שני הצדדים. התובעים הסכימו לאמור, וביום 30.11.2021 ניתן על ידי ביהמ"ש תוקף של החלטה למוסכם תוך קביעת דיון במעמד שני הצדדים ליום 22.2.2022". 

"פרויקט בית שמש" הוא מיזם שמקימה החברה לאחר שזכתה בדצמבר 2018 במכרז של רשות מקרקעי ישראל במסגרת תוכנית מחיר למשתכן , הכולל הסכם חכירה לבניית 100 יח"ד בשכונת נווה שמיר בית שמש, מהן 50 יח"ד בבנייה במסגרת מחיר למשתכן ו-50 יח"ד שייועדו לשוק החופשי. שטח הפרויקט הוא 8,050 מ"ר, ובמסגרתו תקים החברה חמישה בניינים, 26 יח"ד בכל בניין.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןבית המשפט המחוזימרדכי אביבפרויקט בית שמש
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...