שר האוצר: "בשבועות הקרובים נציג תוכנית דיור גדולה מאוד"

בצלאל סמוטריץ' אמר בוועדת הכספים כי מחירי הדיור ימשיכו לרדת, אך הדגיש: "צריכים לשמור על קצב התחלות הבנייה". הוסיף: "קרובים מאוד לנוסחה של חקיקה על רווחי היתר של הבנקים". יו"ר הוועדה גפני: "זוגות צעירים נכנסו למציאות בלתי מתקבלת על הדעת מבחינת קפיצת הריביות"

שיתוף הכתבה
שר האוצר סמוטריץ' בוועדת הכספים (נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת) שר האוצר סמוטריץ' בוועדת הכספים (נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

"בשבועות הקרובים נציג יחד עם משרד הבינוי השיכון ורמ"י תוכנית דיור מאוד גדולה", כך אמר היום (ב') שר האוצר בצלאל סמוטריץ', בדיון בנושא שיעור הריבית על הלוואות לדיור, בוועדת הכספים של הכנסת. הוועדה דנה גם בנושא הריבית על חשבונות העו"ש והפיקדונות.

השר סמוטריץ' הוסיף כי "הכנסת מפקחת על הממשלה - ובנק ישראל בהקשר הזה הוא חלק מהממשלה. אנחנו צריכים להוריד מחירים, ולשמור על קצב התחלות בנייה והתחדשות עירונית. עוד כמה שנים כאלה והמחירים ירדו. הם יורדים כבר עכשיו, אבל אני לא רוצה שירידת המחירים תוביל לירידה בבנייה". 

יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני, אמר כי "לא נוכל לעמוד מנגד. אני צריך לייצג את הציבור ששלח אותי - וזה כל הציבור, שרוצה שתהיה לו קורת גג. אנחנו צריכים להיזהר לא לעבור את הקו האדום. נעשה את כל מה שאפשר לעשות. הריבית על המשכנתאות עולה באופן מתמיד, משפחות וזוגות צעירים שתכננו את עתידם הכלכלי, נכנסו למציאות בלתי מתקבלת על הדעת מבחינת קפיצת הריביות, במקביל משפחות שמפקידות כסף בפיקדונות ובעו"ש, מקבלות מעט מאוד בתמורה. אני מפרגן למי שמרוויח כסף, אבל לא על חשבון מי שיש לו מעט מאוד". 

''בסוף המפתח הוא תחרות''. סמוטריץ' בוועדת הכספים (נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)''בסוף המפתח הוא תחרות''. סמוטריץ' בוועדת הכספים (נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

שר האוצר סמוטריץ' הוסיף כי "אנחנו קרובים מאוד לנוסחה של חקיקה על רווחי היתר של הבנקים. הנוסחה שבה יהיה לנו מקסימום רווח, ונוכל להחזיר את הכסף לציבור. הכסף לא ילך לאוצר המדינה, נעריך את הסכום ונייעד סכום מקביל לתוכניות סיוע בדיוק לקהלי היעד. יוקר המחייה הוא האתגר מספר 1 של האוצר, ואני חושב של הממשלה כולה, זו הסוגייה הבסיסית ביותר. כשמסתכלים על הגורמים, יש את האינפלציה העולמית שמגולמת בעליות מחירים, זה ביצה ותרנגולת. הבעיה הקשה שהווקטור הזה פוגש אצלנו יוקר מחייה גבוה מאוד". 

שר האוצר הבטיח כי בכוונת הממשלה לעשות בתחום יוקר המחייה שינויים דרמטיים, שחלקם לא יהיו קלים. "חלקם עשינו בחוק ההסדרים. הפתרון האמיתי בסופו של דבר גם לסוגיית הבנקים הוא אותו פתרון - תחרות. בסופו של דבר מערכת הבנקאות כאן היא אחת הריכוזיות בעולם. זה בא לידי ביטוי בהיקף האשראי, ברמת השירות, טיב השירות, ועלות השירות שהיא מאוד יקרה. אם זה גובה האשראי שאנחנו משלמים, אשראי לכל מטרה, אם זה התשלום על חוב, אם זה התמסורת בין הריבית שהם גובים לריבית שהם נותנים לנו".

לדבריו, "בסוף המפתח הוא תחרות. מה שמקשה עלינו היום לייצר תחרות, זו המודעות החברתית. אנחנו רואים דבקות גבוהה של הלקוחות היום בבנקים שלהם, וזה טבעי, אם נצליח לשנות את התודעה הציבורית הזו, אם נעשה קמפיין של האופוזיציה והקואליציה ביחד, זה יעשה שינוי דרמטי". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחירי הדיורבצלאל סמוטריץ'משרד השיכוןרמ"יועדת הכספיםיוקר המחייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...