הפועלים: נספוג העלאות ריבית נוספות בהחזרי המשכנתה

הבנק מודיע כי יספוג למשך שנה את העלאות הריבית ככל שיהיו עד לסוף השנה, בשיעור כולל של עד 0.5%, ללקוחות שלהם הבנק ספג את עליית הריבית במאי האחרון

שיתוף הכתבה
מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר (גדי דגון)מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר (גדי דגון)

עקב עליות הריבית, בנק הפועלים הכריז על סדרת הטבות בתחומי המשכתאות, העו"ש והפקדונות. התיקון המרכזי בתחום המשכנתאות הוא ספיגת העלאות ריבית נוספות בהחזרי המשכנתאות והארכת ספיגה קיימת בחצי שנה. 

בעקבות העלאת ריבית בנק ישראל בשנה האחרונה, הפועלים, כמו בנקים נוספים, יזם במהלך 2023 שני מהלכים לספיגת עליית הריבית למשך שנה בשיעורים של 0.5% ו-0.25% בינואר ובמאי בהתאמה, ללקוחות העשויים לגלות קושי בתשלומי המשכנתה שלהם - כך שגובה ההחזר החודשי שלהם במסלול הפריים לא הושפע מעליות הריבית הרלוונטיות וריבית הפריים נשארה עבורם ללא שינוי כתוצאה מכך. לקוחות אלו נהנים מהפחתת ההחזר החודשי למשך שנה בסך של 550-1,850 ש"ח בממוצע.

כעת הבנק מודיע כי ככל שריבית בנק ישראל תעלה עד לסוף השנה, הבנק יספוג את העלאות הריבית שעשויות להתרחש עד סוף השנה בשיעור כולל של עד 0.5% - לקבוצת הלקוחות שלגביה הבנק ספג את עליית הריבית בחודש מאי האחרון, וזאת למשך שנה מכל העלאת ריבית (ככל שתהיה). לקוחות אלה יחסכו עד כ-1100 ש"ח נוספים בממוצע למשך שנה.

כמו כן תוארך תקופת מהלך הספיגה הראשון של העלאת הריבית – ללקוחות שנהנו מהטבת ספיגת העלאת הריבית בינואר 2023 בסך 0.5%, הבנק יאריך את תקופת הספיגה בחצי שנה נוספת (ובסך הכל לתקופה של שנה וחצי עד לחודש יוני 2024 כולל). מהלכים אלו מצטרפים ליוזמה מנובמבר 2022 במסגרתה אפשר הבנק להאריך את תקופת מסלול הפריים בהלוואה לדיור (תוך שמירה על יתר תנאי מסלול ההלוואה המקוריים) כדי לסייע ללקוחות ולהפחית את ההחזר החודשי במסלול זה (בכפוף לתנאי השירות). 

להערכת הבנק, ככל שהריבית תמשיך לעלות, לקוחות אלה יחסכו כ-650 ש"ח נוספים בממוצע לשנה. כלל המהלכים המבוצעים בתחום המשכנתאות עשויים לחסוך בממוצע למעלה מ-3,000 ש"ח למשפחה בשנה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בנק הפועליםריביתמשכנתהדב קוטלרנגיד בנק ישראלהעלאת הריבית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...