הפועלים ודיסקונט: נספוג את העלאת הריבית שתוכרז מחר עבור לקוחותינו

בנק הפועלים הודיע הבוקר כי יספוג את עליית הריבית הנוספת, שעל פי ההערכות תוכרז מחר על ידי בנק ישראל, עבור עשרות אלפי משקי בית שלהם משכנתא בבנק לתקופה בת שנה. זאת על פי שורת קריטריונים, המתייחסים בעיקר לרוכשי דירה ראשונה בשנים האחרונות - המגזר המושפע ביותר מייקור הריבית. השינוי יחול אוטומטית. גם בנק דיסקונט הלך בעקבותיו והודיע: נאפשר להקפיא את עליית תשלומי המשכנתה

שיתוף הכתבה
מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר (גדי דגון)מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר (גדי דגון)

בנק הפועלים הודיע היום (א') שיספוג שוב את עליית הריבית לקראת העלאת הריבית של בנק ישראל שעל פי ההערכות תתקיים מחר, כך שגובה ההחזר החודשי שלהם במסלול הפריים לא יושפע מעליית הריבית הזו,  וריבית הפריים תישאר עבורם ללא שינוי כתוצאה מכך.  מדובר במהלך המשך למהלך ספיגת עליית הריבית שאותו ביצע הבנק בעת עליית הריבית בינואר השנה. אז מעל 15 אלף משקי בית קיבלו הטבה ולא הושפעו מחצי אחוז העלאה שהוכרז אז.

כמה שעות לאחר הודעת פועלים, הודיע גם בנק דיסקונט כי הוא ימשיך את ההטבה שבמסגרתה איפשר להקפיא את עליית תשלומי המשכנתה. הוא יאפשר ללקוחותיו להפחית את גובה ההחזר החודשי של המשכנתה לרמה שהייתה בספטמבר 2022 - לפני 5 ההעלאות האחרונות של הריבית וכולל העלאה הצפויה מחר. הסכום שיידחה יוחזר החל מתום 24 חודשים, בפריסה ל-36 תשלומים,  ללא ריבית וללא הצמדה.

המהלך של קבלת ההלוואה ללא ריבית מוצע  ללקוחות בעלי משכנתה קיימת בבנק דיסקונט העונים על כל הקריטריונים הבאים:  ללקוחות מעבירי משכורת עד 20,000 ₪ לחשבון העו"ש,ההלוואה היא עבור דירה יחידה שאינה להשקעה וההלוואה משולמת ללא פיגורים. 

על פי הודעת בנק הפועלים הבוקר, המהלך הנוכחי יתבצע בכל מקרה שהריבית תעלה וללא קשר לגובה עליית הריבית שעליה צפוי להכריז בנק ישראל מחר. המהלך הפעם נרחב מהקודם, ויהיה בתוקף למשך שנה עבור למעלה מ-40 אלף משקי בית בעלי משכנתא קיימת בבנק הכוללת מסלול פריים בלבד, העונים על כל הקריטריונים הבאים: ללקוחות קיים נכס אחד המשועבד לבנק בגין המשכנתה, שיעור המימון הוא מעל 60%, וסך יתרת המשכנתה הקיימת נמוך מ-1.5 מיליון ש"ח נכון לסוף אפריל 2023. המהלך יהיה תקף גם ללקוחות עם יתרת משכנתא במסלול הלוואת פריים הגבוהה מ-10,000 שקל נכון לסוף אפריל 2023, וההלוואה משולמת ללא פיגורים.

על פי בדיקת הבנק, קריטריונים אלה מתייחסים לרוב ללקוחות המחזיקים דירה ראשונה עם משכנתא ממוצעת (ובכלל זה זוגות צעירים שרכשו דירה ראשונה) – אשר הושפעו במידה משמעותית מעליית הריבית. עבור לקוחות אלה, השינוי יחול באופן אוטומטי והם יקבלו הודעה מהבנק בנושא.

ההטבה המתוארת של פועלים היא ביחס לעליית הריבית הקרובה הצפויה מחר בלבד לתקופה של עד 30 ביוני 24.  אם יהיו העלאות ריבית נוספות בתקופה הנ"ל, מעבר לעליית ריבית זו, הן תחולנה על ההחזר החודשי. אם במהלך תקופת זו תופחת הריבית במשק, ההפחתה תתבטא בהחזר החודשי.  בתום תקופת ההטבה, החל מיום 1 ביולי 24. התשלומים החודשיים במסלול הלוואת הפריים יישאו את שיעורי ריבית הפריים כפי שיהיו החל מאותה עת, ובהתאם לחוזה ההלוואה.   

פתרונות נוספים הוצעו בעבר

המהלך מצטרף לפתרונות נוספים שמעניק פועלים ללקוחותיו, כדוגמת היוזמה שעליה הכריז הבנק בחודש נובמבר 2022 - במסגרתה הוא מאפשר ללקוחות המעוניינים בכך להאריך את תקופת מסלול הפריים בהלוואה לדיור שלהם, תוך שמירה על יתר תנאי מסלול ההלוואה המקוריים – וזאת כדי לסייע ללקוחות ולהפחית את ההחזר החודשי במסלול זה, בכפוף לתנאי השירות, וכן לקו הקשוב שהשיק בפברואר.

מנכ"ל בנק הפועלים, דב קוטלר: "כבנק המוביל את המערכת הבנקאית בישראל קיבלנו החלטה לצאת במהלך יזום נוסף ולהקפיא פעם נוספת את עליית הריבית וזאת למעל 40 אלף משקי בית שלהערכתנו ספגו את ההתייקרויות הגבוהות ביותר בתקופה האחרונה.  בתחילת השנה הודענו כי נמשיך לספק ללקוחותינו פתרונות נוספים להתמודדות עם העלייה בהחזר החודשי ואנו גאים להיות הראשונים במערכת הבנקאית היוצאים בסדרת מהלכים זו לטובת לקוחותינו". 


 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ריבית בנק ישראלריבית המשכנתאותבנק הפועליםבנק ישראלדב קוטלרשוק המשכנתאות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...