בית המשפט הוציא צו פירוק לקרן הגשמה ומינה שני נאמנים

שופטת ביה"מש המחוזי מינתה עו"ד ורו"ח לנאמנים, והורתה להם להגיש תוך 10 ימים דו"ח שבו יתייחסו לאפשרות לשיקום הקרן שעוסקת בניהול עבור קבוצות משקיעים בנדל"ן בארץ ובחו"ל

שיתוף הכתבה
משפט, שאטרסטוקמשפט, שאטרסטוק

בית המשפט המחוזי מרכז הוציא צו פירוק לקרן הגשמה, שעם בעלי מניותיה נמנים אבי כץ (מייסד קופיקס),חנניה שמש, אייל רובין ועוד. בנוסף מינה בית המשפט שני נאמנים. כך דווח היום (א')בכלכליסט. השופטת עירית וינברג נוטוביץ מינתה את עו"ד ניצה פוזנר ורו"ח גבריאל טרבלסי לנאמנים, והורתה להם להגיש תוך 10 ימים דו"ח שבו יתייחסו לאפשרות לשיקום קרן הגשמה עוסקת בניהול עבור קבוצות משקיעים של השקעות בנדל"ן בארץ ובחו"ל. 

מינוי זה משקף  את עמדת הממונה על חדלות פירעון, שמסר לבית המשפט באמצעות עו"ד אילון בריל כי לממונה אין התנגדות למתן צו פתיחת הליכים. בשבוע הבא יעדכנו הנאמנים אם יש אפשרות לשקם את הקבוצה.

קרן הגשמה הודיעה לפני כשבוע לבית המשפט המחוזי מרכז כי תמחק את הבקשה שהגישה לעיכוב הליכים ולמינוי מנהל הסדר ותגיש במקומה בקשה לצו פתיחת הליכים לצורכי שיקום שבמסגרתה ימונה נאמן לחברה, זאת לאחר בקשת המשקיעים.

מחיקת  הבקשה לעיכוב הליכים היא למעשה מחיקת אפשרות לחדלות פירעון באמצות תקנה 4 שאושרה בתקופת הקורונה, ומאפשרת לה להגיש הצעות לנושים כדי לקבל רק חלק מהכסף, כאשר הגשמה תהיה מוגנת בעיכוב הליכים, ולכן לבקשת המשקיעים הוחלט לבחור באפיק של שיקום. 

במסגרת הבקשה שהגישה לפני כחודש וחצי נטען כי לאורך שנות פעילותה, החברה ניהלה עבור קבוצות המשקיעים כ-245 פרויקטים (מעל 300 השקעות) בישראל, ארה"ב, אנגליה, קנדה, גרמניה, הולנד ועוד. סך ההון שהושקע על ידי המשקעים בהשקעות השונות שבוצעו לאורך השנים עומד על למעלה מ-3 מיליארד שקל ושוויים המוערך של פרויקטים אלו עולה על 13.5 מיליארד שקל. 

עוד ציינו בבקשה כי "למיטב ידיעת החברה, אין לחברה נושים או חובות שלא נפרעו נכון למועד הגשת בקשה זו". עוד נטען כי כנגד החברה יש כ-40 תביעות כספיות בגין השקעות שלא צלחו ותובענה ייצוגית. כמו כן נטען כי יש הלוואות בעלים בסך כ-16.6 מיליון שקל, יתרת קנס מינהלי לרשות ני"ע אשר הוטל על הגשמה בסך כ-868 אלף שקל (למרות שהחברה ציינה שאין בהם משום חבות או התחייבות).

עוד טענה קרן הגשמה בעת הבקשה לפירוק כי מגפת הקורונה, משבר הברקזיט באנגליה וסיבות ענפיות נוספות גרמו להתארכות משך ביצוע של פרויקטים שונים, שאילצו אותה להמשיך לנהל את הפרויקטים במשך חודשים ושנים מעבר למה שנצפה ותוכנן מראש.  


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:פירוק חברהקרן הגשמהבית המשפט המחוזינאמנים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...