מערך הכבאות חדל להנפיק טפסי 4 בשל עיצומים: "הפרויקט תקוע וזה עולה לנו המון כסף"

בעקבות חילוקי דעות על הסכם השכר החדש מול משרד האוצר, ארגון העובדים של מערך הכבאות פתח לאחרונה בעיצומים. התוצאה: עיכוב אכלוס של מאות דירות, ועשרות קבלנים שנאלצים לשאת בתשלומי שכר דירה ופיצויים

שיתוף הכתבה
בנייה בתל אביב (שאטרסטוק)בנייה בתל אביב (שאטרסטוק)

ארגון העובדים של מערך הכבאות בישראל פתח לאחרונה בעיצומים, זאת בעקבות חילוקי דעות עם משרד האוצר אודות הסכם שכר חדש לעובדי הארגון. בעקבות זאת, מזה קרוב ל-3 שבועות שהארגון לא מנפיק טפסי 4 (טפסי אכלוס) למבנים חדשים.  משיחות עם קבלנים עולה כי מפקחי מערך הכבאות למניעת דליקות מגיעים לביקורות בשטח, מעבירים את הדוחות לקבלנים, אך החל מה-14.6 לא מעניקים את האישור הקריטי, שקובע את תאריך סיום הבנייה באופן רשמי.

"הפקחים של מכבי האש מגיעים, עושים את כל הבדיקות, מאשרים את מה שצריך אבל לא נותנים טופס 4 , ובלי זה הפרויקט תקוע", סיפר למרכז הנדל"ן קבלן שעובד באזור המרכז, "זה עולה לי המון כסף ולדעתי גם החברות הגדולות יתחילו להיפגע מאוד בקרוב".

מדובר בעיצומים ארציים, שמשפיעים באופן דרמטי על כלל הפרויקטים בישראל שנמצאים כעת במצב של המתנה לאישור הסופי לאכלוס. משום כך, קבלנים אשר התחייבו במסגרת הסכמי המכר למועד אכלוס מסוים, ייאלצו להתחיל לשלם פיצוי בהתאם להסכם המכר, או להמשיך ולשלם שכר דירה מעבר לתקופה שתכננו במקרה של מיזם התחדשות.

נזכיר כי על פי חוק המכר, כאשר קבלת מפתח מתעכבת מעבר למועד המסירה ב-60 ימים, יינתן פיצוי בשל כך, לפי המוסכם בחוזה או לפי הקבוע בחוק ("סכום השווה לדמי שכירות של דירה דומה בגודלה ובמיקומה" - פי 1.5 בשמונת החודשים הראשונים ופי 1.25 מהחודש ה-9 ואילך).

בארגון  העובדים מייחסים את הסיבה לעיצומים ל"סחבת וגרירת הרגליים של פקידי האוצר בכל הקשור לתנאי השכר והרווחה של עובדי המערך". במכתב שהעביר יו"ר ארגון העובדים אבי אנקורי לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ', ציין במפורש כי צעד מרכזי שיינקט במסגרת העיצומים הוא הפסקת הנפקת טפסי 4,. כמו כן לא יינתנו אישורי רישוי עסקים, לא יינתנו אישורים לאירועים חד פעמיים, ועוד.

מדוברות ארגון העובדים של מערך הכבאות נמסר בתגובה: ״כרגע אנו מנהלים מו״מ עם האוצר תוך עיצומים. אנו לא מעדכנים על פרטי מו״מ או המשך עיצומים לתקשורת״. 


 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:טופס 4כבאות והצלהרישוי בניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...