1,600 דירות אושרו להפקדה בעלי שבוע אחרי הפיגוע: "מתכוונים להפוך לעיר"

מועצת התכנון העליונה שבמנהל האזרחי אישרה אתמול (ב') למתן תוקף תוכניות לבניית 800 דירות ביו"ש וכ-4,900 יח"ד נוספות להפקדה. יו"ר הוועד המקומי עלי למרכז הנדל"ן: "נגיע ל-15,000 תושבים תוך עשור, לשם אנחנו מכוונים"

שיתוף הכתבה
יו"ר הוועד המקומי עלי, אריאל אלמליח (שגיב כהן) יו"ר הוועד המקומי עלי, אריאל אלמליח (שגיב כהן)

מועצת התכנון העליונה שבמנהל האזרחי אישרה אתמול (ב') כ-5,700 יחידות דיור ביהודה ושומרון, מתוכן אושרו להפקדה 4,915 יח"ד, ו-818 יח"ד אושרו לתוקף - בהן 359 יח״ד באלקנה הסמוכה לשערי תקווה ממזרח לכפר קאסם, 381 יח״ד ברבבה הממוקמת ממערב לאריאל וסמוך לכביש 5, 29 יח״ד בגבעת זאב, 42 יח״ד בכרמל שבדרום יו"ש, ו-7 יח״ד בחרמש.

ביישוב עלי שבמועצה האזורית מטה בנימין אושרו להפקדה 1,563 יח״ד, וזאת שבוע בדיוק לאחר ש-4 ישראלים נרצחו ו-4 נפצעו בפיגוע במקום. יו"ר הוועד המקומי עלי, אריאל אלמליח, אמר בשיחה עם מרכז הנדל"ן כי "המחשבה היא לגדול, להיות עיר ולשמר במקביל את הצביון של היישוב ואת הקהילתיות, היום אנחנו מוגדרים כוועד מקומי. אנחנו בונים בימים אלו 480 יח"ד, כמות שכמעט מכפילה את מרכז היישוב. עם האישורים שניתנו אתמול אנחנו יכולים להוסיף עוד מאות יח"ד. לדעתי נגיע ל-15,000 תושבים תוך עשור, לשם אנחנו מכוונים. לאריאל יש כיום 20,000 תושבים והיא מוגדרת עיר".

הגוף שמאשר את שינוי המעמד המוניציפלי היא הוועדה הגיאוגרפית של משרד הפנים. "הם מאשרים ישובים חדשים, היינו שם כבר בשתי פגישות והם נפעמו מהמסוגלות הכלכלית והמוניציפלית שלנו", אומר אלמליח. "הם גם היו פה בסיור בשטח. זה בהחלט יושב לפתחם, ואני מקווה שיאשרו אותנו ברמה העקרונית".

היישוב בית אל (שאטרסטוק) היישוב בית אל (שאטרסטוק)

עוד אושרו להפקדה 98 יח"ד באריאל, 714 בגבעת זאב, 340 במעלה אדומים, 312 בביתר עלית, 310 באדורה, 264 בעץ אפרים ועוד.

רוח גבית מהממשלה לבנייה ביו"ש

בשבוע שעבר, עוד לפני הפיגוע בעלי, אישרה הממשלה שינוי דרמטי באופן שבו מאושרות תוכניות בנייה ביו"ש, כשעד היום, נדרש אישורם של שר הביטחון וראש הממשלה על כל שלב - החל מהפקדת התוכנית ועד מתן התוקף, וכעת, לאחר מתן אישור ראשוני על ידי הדרג המדיני, יידרש בהמשך רק אישורו של השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' לכל יתר השלבים, דבר שיקצר משמעותית את הזמן בין התכנון לבנייה.

מדובר בתיקון החלטת ממשלה אשר מקנה את סמכויות אישור התוכניות לשר הביטחון - והעברתן ל"שר הנוסף במשרד הביטחון". תכלית ההצעה היא לבטל את הצורך באישורים של הדרג המדיני תוך כדי הליכי התכנון עצמם, והעברת מוקד השליטה של הדרג המדיני בהליכי התכנון ביו"ש, אל השלב הראשון שבו מוגשת התוכנית לבחינת מוסדות התכנון", נכתב בהצעה להחלטה שפורסמה על ידי משרד ראש הממשלה.

בתחילת החודש התכנסה ועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון, של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, לדיון בנושא תמונת המצב של הבנייה במסגרת ההתיישבות באזור יו"ש במטרה לסייע בפתרון משבר הדיור באמצעות עידוד בנייה באזור. "יש צורך בבנייה ביהודה ושומרון ובהקלת החסמים, וכממשלה לאומית אנו רוצים לקדם את הבנייה ביהודה ושומרון", נאמר על ידי חברי הוועדה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יהודה ושומרוןבנייה ביו"שמועצת התכנון העליונהעלי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...