770 מיטות ב-200 אלף מ"ר: אושרה להפקדה תוכנית להקמת בית חולים בבית שמש

התוכנית שהגישה עיריית בית שמש משתרעת על 180 דונם בדרום העיר, וכוללת בין היתר מחלקות אשפוז, אולמות כנסים, מכונים רפואיים ומעבדות. התוכנית כוללת זכויות בינוי בהיקף של כ-194,000 מ"ר ועוד כ-7,200 מ"ר שטחי מסחר

שיתוף הכתבה
יו"ר הוועדה המחוזית ירושלים, שירה תלמי באבאי, על רקע הדמיה של בית החולים המתוכנן בבית שמש (אלידור חדד, קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים) יו"ר הוועדה המחוזית ירושלים, שירה תלמי באבאי, על רקע הדמיה של בית החולים המתוכנן בבית שמש (אלידור חדד, קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, בראשות שירה תלמי באבאי, החליטה היום (ב') להפקיד תוכנית להקמת בית חולים ציבורי בעיר בית שמש. התוכנית כוללת כ-770 מיטות, שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של כ-360 אלף תושבים בעיר בית שמש ולתושבי המרחב הקרוב במטה יהודה. זאת בנוסף לחניכת בית החולים הדסה בית שמש החודש.

התוכנית שהוגשה על ידי עיריית בית שמש בתמיכת ראש העיר עליזה בלוך, הינה על שטח כולל של 180 דונם והיא ממוקמת בדרום העירבמסגרת התוכנית, ייבנו חמישה מבנים בגובה של 7 קומות שישמשו לטובת בית החולים עצמו, מחלקות אשפוז, בית חולים חירום, שירותי רפואה, אולמות כנסים והרצאות, מרפאות ומכונים רפואיים, מעבדות, מבנים למעבדות ומחקר רפואי והכשרה של צוותי רפואה, מלונית ועוד

בסך הכל, התוכנית כוללת זכויות בינוי בהיקף של כ-194,000 מ"ר ועוד כ-7,200 מ"ר שטחי מסחרלדברי יו"ר הוועדה המחוזית ירושלים, שירה תלמי באבאי, "מלבד הקמה של בית חולים ציבורי נוסף בישראל, המהווה בשורה משמעותית לתושבי העיר והאזור, הקמת בית החולים תאיץ את הפיתוח הכלכלי של העיר ותאפשר את חיזוק מעמדה וגודלה של בית שמש, עד לעמידה ביעד של 360 אלף תושבים". 

הדמיה של בית החולים המתוכנן בבית שמש (קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים) הדמיה של בית החולים המתוכנן בבית שמש (קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים)

לדברי מתכנן מחוז ירושלים במנהל התכנון, אדריכל דן קינן, "התוכנית אשר הוגשה על ידי עיריית בית שמש, מהווה חלק משמעותי מראייה תכנונית ארצית, המבטיחה עוד צעד במימוש המערך הרפואי-ציבורי בישראל ובמחוז. תוכנית זו צפויה לקדם מוקד איכותי של תעסוקה, מסחר מקומי ומחקר רפואי, אשר צפוי לתרום לקידומה של בית שמש כעיר לכל דבר, ולהגדיל את המענים השונים לתושבים".

ראש העיר בית שמש, עליזה בלוך, הוסיפה כי "בית החולים ישרת את כל אוכלוסיות העיר באופן שיאה לעיר עם קצב התפתחות יוצא דופן. הקמת שלוחת בית חולים תאפשר לכל תושבי העיר לצרוך את שירותי הבריאות מבלי לעזוב את העיר. החלטת הוועדה היא צעד חשוב לאחד מהאירועים ההיסטוריים בדברי ימי בית שמש. אין לי ספק שכולנו רואים באופק את קביעת המזוזה וחנוכת בית החולים".

התוכנית תואמת את תוכנית מתאר הארצית למערכת הבריאות (תמ"א 20/1) המקודמת בימים אלה במנהל התכנון, הכוללת הקמת 9 בתי חולים כלליים חדשים: בית שמש, כרמיאל, קריית גת, הוד השרון, קריית אתא, נתניה, מודיעין, באר שבע (פרס) וחריש, וכן הרחבה של בית החולים איכילוב. תוכנית זו מצטרפת לעוד תוכניות ובניית בתי חולים שעליהם דיווחנו לאחרונה, בהם שלוחות של אסותא ושל איכילוב בראשון לציון


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עליזה בלוךבית שמשהוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושליםבית חולים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...