אפי נכסים בדרך למחיקה? ביג מגדילה את אחזקותיה בחברה

ביג, בשליטת האחים נפתלי, מגדילה את אחזקותיה בחברת אפי נכסים שבשליטתה וייתכן כי המטרה היא להביא בסופו של דבר למחיקת החברה מהבורסה. עם ביצוע העסקה צפוי חלקה של ביג באפי לעלות למעל 85%. בעלת המניות המשמעותית בחברה מלבדה היא הפניקס המחזיקה ב-5.7% מאפי

שיתוף הכתבה
חי גאליס, מנכ"ל ביג (ביג מרכזי קניות)חי גאליס, מנכ"ל ביג (ביג מרכזי קניות)

ביג, בשליטת האחים נפתלי, מגדילה את אחזקותיה בחברת אפי נכסים שבשליטתה, כך עולה מהודעת שתי החברות היום לבורסה. על פי ההערכות בשוק ייתכן כי המטרה היא להביא בסופו של דבר למחיקת החברה מהבורסה. אתמול אישר דירקטוריון ביג ביצוע של הקצאה של 471,618 מניות רגילות למשקיע מוסדי תמורת 1.98 מיליון מניות רגילות של החברה הציבורית אפי נכסים, המהווים 1.92% ממניות החברה.

עם ביצוע העסקה, צפויה חלקה של ביג באפי נכסים לעלות ל-85.26%. מלבדה, מחזיקת המניות המשמעותית ביותר, שעמה תצטרך ביג להגיע להסכמות אם אכן תרצה למחוק את אפי נכסים מהבורסה, היא חברת הפניקס, שמחזיקה ב־5.7% ממניות אפי נכסים. 

אפי נכסים , בראשה עומד אבי ברזילי, היא חברת נדל"ן מניב הפועלת בישראל ובמספר מדינות מזרח אירופה, בהן פולין, רומניה צ'כיה וסרביה. הונה של אפי נכסים מוערך ב-4.5 מיליארד שקל.

מניית ביג הוערכה בזמן אישור הדירקטוריון בשער הנעילה ב-359 שקל, ואילו שווי מניית אפי הוערך ב- 114.5 שקל. הקצאת המניות כפופה לקבלת אישור הבורסה לרישום למסחר של המניות המוצעות של ביג. בנוסף, נקבעו במסגרת העסקה הוראות למקרה שביג תעלה את אחזקתה באפי ל-90%. במקרה ששווי המניות יהיה אז ביחס טוב יותר מיום הקצאת המוסדי את מניות אפי נכסים - המוסדי יפוצה בגובה ההפרש או במזומן.

ההערכות בשוק הן שהמטרה של ביג היא להחזיק ברוב מוחלט של מניות אפי נכסים , כך שתגיע לאחזקה של 95%, כך ששאר בעלי המניות ימכרו גם את אחזקותיהם באפי נכסים. ההערכה שביג רוצה לדלל את המניות מכיוון שהתמחור של אפי נכסים אינו בא לביטוי במלואו. 
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אפי נכסיםביג מרכזי קניותהפניקסהבורסה לניירות ערך
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...