מיזם הענק של משפחת ורטהיים אושר סופית: מאות דירות ואלפי מ"ר משרדים ב-4 מגדלים על איילון

ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית דחתה ערר שהגישו שלושה מחברי הוועדה המחוזית, בהם משרד התחבורה נגד תוכנית "מתחם טרה" בטענה כי חיבור הפרויקט ישירות לנתיבי איילון אינו בטיחותי. בסך הכל יכלול מיזם הענק 660 דירות, מהן 256 יח"ד להשכרה ב-4 מגדלים של עד 65 קומות

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם טרה (ישר אדריכלים)הדמיית מתחם טרה (ישר אדריכלים)

ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובניה דחתה את הערר האחרון נגד אישור תוכנית המגדלים במתחם טרה על ידי הוועדה המחוזית תל אביב, ובכך נפתחה הדרך להמשך קידומה. את התוכנית להקמת ארבעה מגדלים של 40 עד 65 קומות ברחוב יגאל אלון בתל אביב על חורבת מפעל טרה הישן בנחלת יצחק, מקדמת החברה המרכזית לייצור משקאות קלים שבשליטת משפחת ורטהיים, יחד עם בעלים נוספים.  התוכנית כוללת 660 דירות, מהן 256 דירות להשכרה ארוכת טווח, לצד שטחי תעסוקה ומסחר. בשטח יוקם גם מבנה ציבור בן עשר קומות.

התוכנית, בשטח 23 דונם, היא תוכנית בנייה מפורט התחומה ברחוב נח מוזס מצפון, נתיבי איילון ממערב, רחוב יגאל אלון ממזרח ושטח דרך לרמפת הירידה לנתיבי איילון מדרום. התוכנית צפויה לכלול עירוב שימושים של תעסוקה, מגורים, מסחר ושימושים ציבוריים. מדובר בתוכניות איחוד וחלוקה לשלושה מתחמים: יגאן אלון, ובן שמן דרום ובן שמן צפון.

היא אושרה למתן תוקף באפריל 21, על אף אזהרת נציגי משרד התחבורה ונתיבי איילון בוועדה המחוזית מכך שהקישוריות בין הפרויקט לנתיבי איילון עלולה להיות סכנה בטיחותית. לאחר האישור שלושה מחברי הוועדה המחוזית, נציג משרד התחבורה יוסי אלמגור, נציגת איגוד האדריכלים אילנה אלרוד ונציגת הגופים הירוקים רחל שיבר, עררו על ההחלטה לאשר את התוכנית.

הערר הוגש לוועדת המשנה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה. הם טענו שהכניסה הדרומית למתחם והיציאה מהחניון לנתיבי איילון  (חיבור מגרש פרטי מרמפה לכביש מהיר) יפגעו בתנועה וייצרו מפגע בטיחותי חמור. לטענתם, גם חברת נתיבי איילון וגם משרד התחבורה מתנגד לחיבור של מתחמים פרטיים לדרכים מהירות בדרך זו, ובפרט לנתיבי איילון, בשל הסיכון הבטיחותי ובשל האטת התנועה בסביבת החיבור לכביש המהיר. הטענות נסמכו על חוות דעת מקצועית שצורפה לערר.

מדובר באחד הסעיפים השנויים במחלוקת בתוכנית שאישרה הוועדה ולפיו מלבד כניסה קבועה לשטח התוכנית מרחוב מוזס מצפון, תוקם כניסה נוספת מדרום, מרמפה שתקשר בין המתחם לבין נתיבי איילון. עוד נקבע כי היציאה מחניון המגדלים תהיה אף היא לאותה רמפה שתוקם.

הערר נדחה על ידי הוועדה. "בחנו היטב את טענות העוררים, אך בסופו של יום השתכנענו שהתוכנית מספקת פתרונות תחבורתיים נכונים וסבירים", נכתב בהחלטה, "היא מאפשרת את ביצוע שלושת המתחמים בנפרד, וללא תלות בהקמתה ובחיבור לרמפה".

"בנוסף, החיבור המוצע לכיוון רמפה.. של הכניסה הדרומית לפרויקט, שביצועה בדופן הדרומית מתחייבת מהאילוצים התכנוניים כפי שהוצגו לעיל בהרחבה, הוא אפשרי וניתן לביצוע באופן בטוח מספיק באמצעות מתן תשומת לב להסדרי התנועה והתמרור בשלבי ההקמה והביצוע ולכך צריכים גורמי הרישוי וכלל גורמי המקצוע המוסמכים לתת דגש".

את בעלי הזכויות במתחם בן שמן דרום ייצגו עורכי הדין אבי בן יעקב, לוטם אזולאי ויוספה כהנא וינקלר ממשרד וקסלר ברגמן, עורכת הדין מיטל טויסטר ממשרד עופר טויסטר ועורך דין צחי אסרף.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מתחם טרהועדת המשנה לעררים במועצה הארצית לתכנון ובנייהנתיבי איילוןהוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...