דיון בוועדת החוץ והביטחון על הבנייה ביו"ש: "יכולה לסייע במשבר הדיור, רוצים לקדם אותה"

ועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, התכנסה לדיון על ההתיישבות. יו"ר ועדת המשנה ח"כ סלומון: "כממשלה לאומית רוצים לקדם את הבנייה". נציג מנהלת ההתיישבות במשרד הביטחון: "אין היום באמת תכנון מתאר ארצי ביו"ש". ח"כ מעוצמה יהודית: "שמענו את כל החסמים והסרבול - יש פה מגמה מהותית שעומדת מאחורי ההתנהלות, שמחה שרוצים לשנות"

שיתוף הכתבה
הדיון בוועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון (נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת) הדיון בוועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון (נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

ועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון, של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, התכנסה אתמול (ג') לדיון בנושא תמונת המצב של הבנייה במסגרת ההתיישבות באזור. יו"ר ועדת המשנה, ח"כ משה סלומון, אמר בתחילת הישיבה כי "אנו נמצאים בעיצומו של משבר דיור. אני מקווה כי נוכל לסייע בפתרון המשבר באמצעות עידוד בנייה באזור זה, שנמצא בקרבת ירושלים והמרכז. יש צורך בבנייה ביהודה ושומרון ובהקלת החסמים. כממשלה לאומית אנו רוצים לקדם את הבנייה ביהודה ושומרון".

שליש מהקרקעות בשטח יו"ש הן מוסדרות, כשההסדר אינו קשור לשאלת החלת החוק הישראלי ולא מתבסס על הדין הישראלי, אלא על הדין החל באזור. נציג מנהלת ההתיישבות במשרד הביטחון, אוהד הייזלר, אמר כי "ועדה מחוזית ביו"ש מתפקדת לכאורה כמו כל ועדה מחוזית רגילה אבל התקצוב שלה הוא בחסר גדול. אין היום באמת תכנון מתאר ארצי ביו"ש. אפשר לראות זאת גם באתר מנהל התכנון - פשוט לא ניתן למצוא את התוכניות הללו".

שיווק של תוכניות בניה באזור דורש גם אישור מדיני, ויש לציין כי תושב יו"ש שקונה שם דירה אינו מחזיק בזכויות על הקרקע בפועל, והדרישה של משתתפי הדיון הייתה בעצם שהקרקע תיכנס לעסקה הראשונית. סגן מנהל מחוז ירושלים במשרד הבינוי והשיכון, דב מושקוביץ הסביר בדיון כי משרד הבינוי והשיכון הוא הגוף המרכזי שמתכנן ביו"ש, אבל הדגיש שעל מנת לאשר תוכניות באזור יש כאמור צורך גם באישורים מדיניים.

ח"כ לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית, אמרה כי "שמענו את כל החסמים והסרבול - יש פה מגמה מהותית שעומדת מאחורי ההתנהלות ואני מאוד שמחה לשמוע שיש רצון לשנותה. עם ישראל צריך לדעת כי יש אפס אכיפה ביחס להתפשטות ולהשתלטות על אדמות נחלת אבותינו מצד הכפרים הערביים. הם למעשה קובעים לנו מדיניות בשטח". 

ח"כ גלעד קריב ממפלגת העבודה, אמר: "זו נחלת אבותינו וצריך להיות לנו קשר רגשי לכל חלקיה של ארץ ישראל. מוטלת עלינו משימה מאוד לא פשוטה של מציאת האיזונים בין הזכויות הטבעיות וההיסטוריות שלנו לבין הצורך לקיים מדינה מוכרת וההכרה בזכויותיהם של בני אדם נוספים שחולקים עמנו כברת ארץ. יכול להיות שהרצון שלנו לקיים מדינה יהודית ודמוקרטית יחייב אותנו להיפרד מחלק האזורים כך שנוכל לקיים בחלקים אחרים של נחלת אבותינו קיום יהודי ריבוני ודמוקרטי".

יו"ר ועדת המשנה, ח"כ סלומון, סיכם ואמר כי לטובת המשך הטיפול בסוגיה, הוא מבקש לקבל נתונים מסודרים ממנהלת ההתיישבות וממשרד השיכון בנושא מספר התקנים, אישור תוכניות ומשך הזמן הממוצע מן התכנון ועד לשיווק, וכן את עמדת היועץ המשפטי של משרד הביטחון ביחס להחלת חוק התכנון והבנייה ביהודה ושומרון.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יהודה ושומרוןהכנסתקרקעותבנייה ביו"שועדת החוץ והביטחון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...