תמורת 490 מיליון שקל: דניה סיבוס זכתה במכרז להקמת המסילה הרביעית באיילון

החברה זכתה במכרז של רכבת ישראל לתכנון וביצוע פרויקט המסילה הרביעית במקטע איילון בתל אביב, באורך של 4.65 ק"מ. העבודות צפויות להימשך כשש שנים מרגע התחלתן. הקמת המסילה תאפשר לראשונה תנועה סדירה של מעל ל-800 רכבות ביממה ותקל על העומסים

שיתוף הכתבה
הדמיה של המסילה הרביעית (רכבת ישראל) הדמיה של המסילה הרביעית (רכבת ישראל)

חברת דניה מקבוצת לפידות קפיטל דיווחה הבוקר (א') כי זכתה במכרז של רכבת ישראל לתכנון וביצוע פרויקט המסילה הרביעית במקטע איילון בתל אביב. תמורת הפרויקט תקבל החברה 490 מיליון שקל. 

הפרויקט כולל את הקמתה של מסילה נוספת ורביעית במקטע איילון באורך של 4.65 ק"מ. תחילתה של המסילה צפונית לתחנת הרכבת תל אביב סבידור וסיומה דרומית לתחנת הרכבת תל  אביב ההגנה. העבודות צפויות להימשך 71 חודשים ממועד קבלת צו התחלת העבודה. 

מיזם הקמת המסילה הרביעית באיילון הוא חלק מתוכנית הפיתוח הרב שנתית של משרד התחבורה, ונדבך מרכזי בתוכנית האסטרטגית של רכבת ישראל עד שנת 2040. הקמת המסילה הרביעית באיילון תאפשר לראשונה תנועת רכבות סדירה של מעל ל-800 רכבות ביממה. הרחבת נתיבי הרכבת תאפשר את הגדלת תדירות הרכבות בציר גוש דן העמוס, ותקל גם על עומסי הנוסעים בתחנות וברכבות. הפרויקט כולל גם מתן פתרון יעיל לשיפור הניקוז בנחל איילון, שמוצף מדי כמה שנים וגורר שיבושים ותקלות בתנועת הרכבות.

הדמיה של המסילה הרביעית של הרכבת (רכבת ישראל) הדמיה של המסילה הרביעית של הרכבת (רכבת ישראל)

על פי ההערכות צפוי מספר הנוסעים השנתי ברכבת ישראל שעומד כיום על 70 מיליון, לגדול ל-200 מיליון עד שנת 2040. המסילה שעוברת בתחנות בתל אביב משרתת נכון להיום 80% מכלל הנוסעים, אך מכיוון שקיימות היום 3 מסילות בלבד, נוצר במקום צוואר בקבוק שלא מאפשר את הגדלת נפח הנוסעים והרכבות. המסילה החדשה תאפשר להגדיל את מספר הרכבות מ-14 לשעה כיום, ל-26 רכבות בשעה לכל כיוון.

מנכ״ל חברת דניה, רונן גינזבורג אמר הבוקר כי "אנו מברכים על זכייתנו בפרויקט וגאים להמשיך ולקחת חלק בתכנון וביצוע מגה - פרויקטים בעלי חשיבות לאומית בתחום התשתיות במדינת ישראל. מטרתו של פרויקט זה, בין היתר להגדיל באופן משמעותי את תדירות הרכבות במרכז הארץ והפריפריה והוא מצטרף לשורה ארוכה של פרויקטים שדניה ביצעה ומבצעת בהצלחה עבור רכבת ישראל, בין היתר, פרויקט מסילת 431 תחנת רכבת לוד ותחנת סבידור".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:לפידות קפיטלרכבת ישראלדניהאיילון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...