חדשות הנדל"ן: שיכון ובינוי תבנה מעונות, ברק פיננסים מקימה מרכז למורשת יהדות סוריה, וחברה ישראלית פיתחה בית שנבנה תוך 30 יום

שיכון ובינוי זכתה במכרז להקמת מתחם מעונות באוניברסיטה העברית, כולל 700 חדרי סטודנטים ו-90 דירות לסגל. מרכז למורשת יהדות סוריה, שתוכנן על ידי האדריכל רם כרמי, יוקם בחולון ויכלול בית כנסת וספרי קודש נדירים. וחברת הבנייה הישראלית Veev ומודיעה על השקת המוצר החדש שלה - בתים פרטיים בשיטת הבנייה המודולרית

שיתוף הכתבה
הדמיה של המעונות שיוקמו בגבעת רם (שוורץ-בסנוסוף אדריכלים) הדמיה של המעונות שיוקמו בגבעת רם (שוורץ-בסנוסוף אדריכלים)

שיכון ובינוי זכתה במכרז להקמת מתחם מעונות באוניברסיטה העברית 

האוניברסיטה העברית הודיעה כי חברת שיכון ובינוי זכתה במכרז להקמה ותפעול של מתחם מעונות חדש הכולל 700 חדרי סטודנטים ו-90 דירות לסגל בקמפוס אדמונד י' ספרא בגבעת רם. במסגרת הפרויקט ייבנו גם גני ילדים, מרחבי לימוד משותפים, חדרי חוגים, מינימרקט, בית קפה ושירותים נלווים נוספים לרווחת הסטודנטים והסגל.

הפרויקט יוקם בשיטת B.O.T לתקופה של 25 שנים. הבנייה שתתחיל בחודשים הקרובים תהיה בסטנדרט גבוה, תוך עמידה בתו תקן ירוק. המתחם החדש, שישתרע על פני שטח של כ-9 דונם תוכנן על ידי האדריכל גבי שוורץ, והוא מיועד לסטודנטים ואנשי סגל מתחומי המדעים המדוייקים וההנדסה, כולל מדעי המחשב, הנדסת חשמל, מתמטיקה ומדעי הטבע, מדעי המוח ועוד. 

הפרויקט ממוקם בצמידות לתחנת הרכבת הקלה ובסמוך לפארק ההייטק של האוניברסיטה העברית המוקם בימים אלה בשיתוף חברת גב ים והרשות לפיתוח ירושלים. פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית, אמר כי "מדובר בפרויקט חדשני ומתקדם שיציע תשתיות מגורים ושירותים נלווים בסטנדרטים בינלאומיים. הקמת המעונות בתוך האוניברסיטה היא חלק מתפיסת ההכלה והחיים המשותפים שמקדמת האוניברסיטה ומתוך רצון לתת מענה למגוון אוכלוסיות ולסטודנטים בינלאומיים רבים שלומדים באוניברסיטה". 

מרכז למורשת יהדות סוריה יוקם בחולון

כ-30 שנה מאז הובטח על ידי ראש הממשלה דאז יצחק רבין להקים מרכז שינציח את מורשתה של יהדות סוריה, בישרה עירית חולון לעמותה למורשת יהדות סוריה ולבנון כי העברת הבעלות על הקרקע לידי העמותה מתממשת בימים אלו, ובתהליכים אחרונים לאחר 25 שנים בהן הייתה הקרקע רשומה בנאמנות על שם העיריה. בנוסף לכך העמותה יוצאת למכרז קבלנים ובזמן הקרוב צפויים מתחילים בבנייה.

הדמיה של המרכז להנצחת יהודי סוריה (רם כרמי אדריכלים)הדמיה של המרכז להנצחת יהודי סוריה (רם כרמי אדריכלים)

המרכז למורשת יהדות סוריה שייסד הרב הראשי ליהודי סוריה, הרבה אברהם חמרה, תוכנן על ידי האדריכל רם כרמי ז"ל וינציח את יהדות סוריה ואת פועלו של הרב חמרה שפעל בדרך לא דרך להעלות לארץ את יהודי סוריה  ואת תשעת כתרי דמשק מהמאה ה-13 בסיוע המוסד, כהמשך ל'מבצע אברהם' שנקרא על שמו של הרב על ידי המוסד במסגרתו עזבו בתחילת שנות ה 90 שארית יהודי סוריה את המדינה לאחר שהנשיא חאפז אסד העניק לו אישור. 

המרכז החדשני שיוקם ליד הקניון החדש במתחם ח-300 יכלול בין היתר מיצג קבוע להנצחת המורשת והמסורת, בית כנסת מרכזי, חדר תצוגות וכן חלק מ'כתרי דמשק'  - ספרי קודש עתיקים ונדירים שהוברחו מסוריה. המרכז יביא את סיפורה של הקהילה באמצעים טכנולוגיים והולוגרמות, חדרי בריחה שיספרו את הסיפור של יהודי דמשק שנרדפו ודוכאו. כמו כן הוא צפוי לכלול לוח הנצחה לחברי הקהילה שנפטרו בגולה.

(רם כרמי אדריכלים) (רם כרמי אדריכלים)

את הקמת המרכז שעלותו מוערכת בכ-50 מיליון שקלים מלווה חברת ברק פיננסים אשר שיזמה את הקמתו ומסייעת בגיוס תרומות לשם כך. לדברי יוסי ברק, מנכ"ל ברק פיננסים, "המרכז ישתרע על שטח של 4,700 מ"ר ואנו צופים כי בנייתו תארך כשנתיים".

חברה ישראלית משיקה: בית פרטי חכם שמורכב בקלות תוך 30 יום 

חברת טכנולוגיות הבנייה הישראלית Veev, שגייסה בשנה האחרונה כ-400 מיליון דולר, מודיעה על השקת המוצר החדש שלה - בתים פרטיים בשיטת הבנייה המודולרית. הבית הפרטי החדש נחשף לאחרונה באירוע אותו קיימה חברת Veev במרכז החדש של החברה בהייווארד, קליפורניה.

המרכז החדש של חברת Veev בקליפורניה (באדיבות Veev-min) המרכז החדש של חברת Veev בקליפורניה (באדיבות Veev-min)

מרכז הייצור והתפעול החדש של החברה צפוי לבנות עד 500 בתים בשנה כאשר ההחלטה להתרחב בשוק הבתים הפרטיים מתרחשת במקביל לביקוש שעולה, עקב המחסור במיליוני בתים פרטיים בארה''ב. לחברה יש גם מרכז פיתוח בתל אביב.

שיטת הבנייה של Veev מבוססת על ייצור קירות שלמים וסגורים במפעל, הכוללים את כל המערכות: אינסטלציה, חשמל ומערכות מכניות וטכנולוגיות נוספות. הקירות הסגורים, אשר נבדקו וקיבלו אישור כבר במפעל, מועברים לאתרי הבנייה ומורכבים בקלות, באמצעות מערכת ה- Plug & Play המתקדמת של Veev. בנוסף, החברה מספקת גם בית חכם אינטגרלי, עם יכולות פיקוח וניתור של הבית המוטמעות בקירות, וטכנולוגיית תחזוקה מניעתית אשר ניתן לתפעול ושליטה על ידי אפליקציה ייעודית.

בית פרטי שבנתה Veev בקליפורניה (באדיבות Veev) בית פרטי שבנתה Veev בקליפורניה (באדיבות Veev)

המוצר החדש יתאפיין בתהליך בנייה באיכות גבוהה יותר ע״י שימוש ביסודות פלדה קלה (LGS) ושימוש בחיפויי מעטפת מ-HPS. בנוסף, מהירות הבנייה תתקצר עד לפי 8 מהמקובל בבנייה המסורתית, דבר שיוריד משמעותית את עלויות הבניה. הבית החדש ייבנה בשילוב של שיטות בנייה חדשניות וחומרים בר-קיימא. 

המרכז ההנדסי החדש של Veev ישדרג ויתאים את תהליך הבנייה של בתים פרטיים צמודי קרקע, ואף ישפר את יכולות הבנייה הקיימות. כבר היום, החברה מציעה יתרונות משמעותיים לבוני בתים ולצרכנים ומאפשרת להם לרכוש בתים אשר יבנו בשיטה מודלורית. המערכת מאפשרת לבנות בית פרטי בתוך 30 יום, כאשר הבית מגיע כבית חכם ותהליך הבנייה נעשה תוך שמירה על איכות הסביבה; תהליך הבנייה מייצר 50% פחות CO2e בהשוואה לשיטות בנייה מסורתיות". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינויחדשות הנדל"ןמעונות סטודנטיםברק פיננסיםחולוןהאוניברסיטה העבריתטכנולוגיות בנייהveev
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...