גם חקלאות וגם אנרגיה מתחדשת: רמ"י מפרסמת לראשונה מכרז שיאפשר שימוש כפול בקרקע

רשות מקרקעי ישראל פרסמה מכרז יזום לשני מתחמים לתכנון והקמת מתקן דו שימושי לייצור חשמל באנרגיה סולארית אגרו-וולטאית (דו-שימושית),במועצה המקומית ירוחם

שיתוף הכתבה
שדה סולארי (שאטרסטוק)שדה סולארי (שאטרסטוק)

רשות מקרקעי ישראל מפרסמת לראשונה מכרז שיאפשר שימוש כפול בקרקע חקלאית בנגב, לאנרגיה מתחדשת ולחקלאות. מדובר במכרז יזום ל-2 מתחמים לתכנון והקמת מתקן דו שימושי לייצור חשמל באנרגיה סולארית אגרו-וולטאית (דו-שימושית),במועצה המקומית ירוחם.

זהו מימוש ראשון של התוכנית שהציגה רמ"י כבר בשנה שעברה להקמת מיזמים אגרו-וולטאיים להפקת אנרגיה סולארית בשטחים חקלאיים פעילים, ללא פגיעה בגידולים. המהלך צפוי להגדיל משמעותית את היקף הפקת החשמל מאנרגיה מתחדשת.

זה כאמור מכרז ראשון שמוציאה רשות מקרקעי ישראל לדו-שימוש בקרקע חקלאית, שמטרתו לאפשר המשך שימוש בשטחים חקלאיים פעילים, ולהקמת קולטנים בגובה שלא יפגע בעיבוד השטחים החקלאיים. אומדן המתחם הראשון - 366 דונם, והשני 367 דונם.

על הזוכה במכרז יהיה לפעול להסדרת השימוש הסולארי (אגרו וולטאי-דו שימושי) באמצעות תוכנית מפורטת בהתאם להנחיית ועדת התכנון המוסמכת. הזוכה יחתום על חוזה הרשאה לתכנון לתקופה של 3 שנים, ועם סיום הליכי התכנון ייחתם עימו הסכם חכירה לתקופה שתיקבע בהתאם לרישיון החשמל שתיתן רשות החשמל.

מכרז זה מצטרף לשורת מכרזים שהוציאה בשנים האחרונות רשות מקרקעי ישראל , בהיקפים של אלפי דונמים למיזמים סולאריים בנגב, במטרה להגדיל את השימוש באנרגיה מתחדשת. החיסרון של אנרגיה סולארית נובע בעיקר מתפיסת שטח גדולה ביחס לטכנולוגיות אחרות לייצור חשמל. בדרך כלל הקרקע המשמשת לשדות סולאריים היא קרקע חקלאית והשימוש בה לייצור חשמל מחליף את עיבוד הקרקע לחקלאות. 

על פי רמ"י, מכרז זה נובע מניסיונות שנעשו בשנים האחרונות בעולם, לאפשר שימוש דואלי בקרקע, לחקלאות ולייצור חשמל סולארי - במטרה לצמצם למינימום את הפגיעה ביבולים ובתוצאות החקלאיות ולאפשר במקביל את השימוש הסולארי בקרקע.   

המועד האחרון להגשת הצעות במכרז (באמצעות המערכת המקוונת) הינו 04/09/2023 בשעה 12:00.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלאנרגיה מתחדשתרמ"יירוחםשדה סולאריאנרגיה סולארית אגרו-וולטאית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...