34 קומות על הפארק: תוכנית "מגדל עמק הצבאים" של אזורים ודלק הומלצה להפקדה

על פי התוכנית, יכלול המגדל שיוקם בצמוד לפארק עמק הצבאים בירושלים 220 דירות, מהן 30% להשכרה, 5,200 מ"ר לתעסוקה ומסחר, ואפילו בית ספר יסודי. חלק מהבינוי בוטל בעקבות עמדת החברה להגנת הטבע

שיתוף הכתבה
מנכ"ל אזורים רון אבידן על רקע הדמיית מגדל עמק הצבאים (תמר מצפי, יסקי-מור-סיון אדריכלים ומתכנני ערים)מנכ"ל אזורים רון אבידן על רקע הדמיית מגדל עמק הצבאים (תמר מצפי, יסקי-מור-סיון אדריכלים ומתכנני ערים)

הוועדה המקומית לתכנון ובניה ירושלים המליצה בישיבתה שלשום (ב') לוועדה המחוזית להפקיד את תכנית "מגדל עמק הצבאים", שמקדמות אזורים ודלק ישראל נכסים בצומת פת בעיר, בפינת הרחובות הרב הרצוג ויעקב פת, מול פארק "עמק הצבאים".

התוכנית מתפרשת על שטח בהיקף של שישה דונמים ומציעה פינוי של תחנת הדלק הקיימת במקום כיום, והקמת מגדל בן 34 קומות הכולל 220 דירות וכן שטחי מסחר ותעסוקה  בהיקף של כ-5,200 מ"ר. עוד קבעה הוועדה כי 30% מיחידות הדיור תהיינה להשכרה.

עוד כוללת התוכנית הקמת מבנה ציבור בן 4 קומות עבור בית ספר יסודי, מעל קומת מסד שתכלול חזית מסחרית כלפי הרחובות הרצוג ופת. בחלקה הצפוני, התוכנית מציעה הקמת גשר מעל רחוב הרצוג, לצורך קישור המתחם והשכונה לפארק עמק הצבאים. עוד כוללת התוכנית מבנה ציבורי נוסף בן 2 קומות הפונה לכיוון פארק עמק הצבאים.

עוד החליטה הוועדה המקומית על ביטול בניין נוסף שאמור היה לקום בעמק הצבאים עצמו, זאת לאחר שמיעת עמדת החברה להגנת הטבע, המפעילה את פארק עמק הצבאים. עורכת התכנית היא האדריכלית רחל יוגמן ממשרד יסקי-מור-סיון אדריכלים ומתכנני ערים.

הפרויקט בסמיכות לתחנת הרק"ל

בסמוך למתחם ממוקמת תחנה מתוכננת של הקו הירוק של הרכבת הקלה בירושלים, המוליך משכונת גילה בדרום העיר לשכונת הגבעה הצרפתית בצפונה.

הדמיית המגדל. יסקי מור סיוון אדריכלים ומתכנני עריםהדמיית המגדל. יסקי מור סיוון אדריכלים ומתכנני ערים


מעיריית ירושלים נמסר כי התכנית מקודמת במסגרת מדיניות הבינוי לאורך צירי הרק"ל. "מדובר בתכנית משמעותית המאפשרת את פינוי תחנת הדלק וייעול השימוש בקרקע, תוך יצירת מתחם מעורב שימושים הכולל הקמת בית ספר, שייתן מענה לתוספת יחידות הדיור הרבות בשכונה".

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, ברך ואמר כי "זוהי תכנית משמעותית המאפשרת שימוש מיטבי בקרקע הכולל מרחב מעורב שימושים. המתחם הממוקם על ציר הרכבת הקלה יגביר את השירותים לתושבים, יעצים את איכות החיים ויאפשר לזוגות צעירים מגורים וטיפוח הילדים".
כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםהוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושליםמשה ליאוןאזוריםהחברה להגנת הטבעדלק ישראלפארק עמק הצבאים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...