רשמית: דירות לא מכורות במחיר למשתכן יוצעו להשכרה בידי היזם

כך החליטה הוועדה לתכנון ופיתוח שבמשרד הבינוי והשיכון • היזמים יוכלו להשכיר את הדירות עד שאלו יימכרו לזכאים, ובהתאם לכללים שקבעה הוועדה

שיתוף הכתבה
רשמית: דירות לא מכורות במחיר למשתכן יוצעו להשכרה בידי היזםרשמית: דירות לא מכורות במחיר למשתכן יוצעו להשכרה בידי היזם

הוועדה לתכנון ופיתוח (הוות"פ) שבמשרד הבינוי והשיכון אישרה היום (א') את הצעת המשרד לפיה קבלנים אשר נשארו עם מלאי גדול של דירות בפרויקטים של מחיר למשתכן , יוכלו להשכיר אותן בשוק החופשי. בכך למעשה נותנת הוועדה תוקף רשמי להצעה שהעלה בעבר שר האוצר, משה כחלון ופורסמה לראשונה כאן אצלנו כבר לפני כחודשיים (לכתבה לחצו כאן).

על פי החלטת הוועדה, בפרויקטים של מחיר למשתכן שבהם עברה שנה מיום ההגרלה הראשונה ולאחר שמוצו כלל הגרלות ההמשך הנדרשות בהתאם לכללים, היזמים רשאים למכור את הדירות לזכאים בעלי אישור זכאות בתוקף, במכירה ללא הגרלה. במקרים שבהם גם לאחר מיצוי שלבים אלו נותרות דירות לא מכורות, רשאי הקבלן להשכירן - בהתאם לאישור משרד הבינוי והשיכון .

במסגרת ההחלטה שהתקבלה היום, נקבעו כמה כללים ספציפיים בנוגע להשכרה במסגרת מחיר למשתכן : על דירות אלו להיות בשלבי בנייה מתקדמים ולאחר קבלת טופס 4 ; ההשכרה תתאפשר רק לאחר השלמת מכירתן של 40% מן הדירות בפרויקט לפחות, ובתנאי שנותרו שש דירות לפחות שלא נמכרו; כמו כן, אישור ההשכרה יינתן לכל היותר ל-50% מהדירות הנותרות בפרויקט. חוזה השכירות יהיה חוזה כללי, שיאושר על ידי משרד הבינוי והשיכון

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי הצפי הוא לכמה מאות דירות שיוצעו להשכרה בחצי השנה הקרובה, וכי "ההחלטה שמוביל המשרד תאפשר ליזמים לממש הטבות מיסוי שהחוק מציע בתחום, בהתאם לפנייתם למשרד הכלכלה במסגרת חוק עידוד השקעות הון".

יש לציין כי התוכנית המאושרת התייחסה גם לרוכשים העתידיים של הדירות שיוצעו להשכרה: אלו לא ייפגעו מתקופת ההשכרה, ומדד תשומות הבנייה יוקפא ויישאר כפי שהיה בעת מתן טופס 4 עבור כלל הדירות שאושרו להשכרה בפרויקט.

שרת הבינוי והשיכון, ד"ר יפעת שאשא ביטון: "מדובר בערך מוסף עבור הזכאים ועבור היזמים גם יחד. מחיר למשתכן ממשיכה להתעדכן כל העת ולהתאים עצמה למציאות המשתנה, לטובת הזוגות הצעירים ולטובת הצלחת הפרויקטים השונים בכל רחבי הארץ. משרד הבינוי והשיכון מביא לידי ביטוי בהצעה זו את ההסתכלות השלמה על התוכנית כפתרון ממשי למשבר הדיור בישראל, על שלל היבטיו".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משה כחלוןיפעת שאשא-ביטוןמשרד הבינוי והשיכוןמחיר למשתכן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...