כחלון ליזמים: לא הצלחתם למכור דירות מחיר למשתכן? תשכירו אותן

דירות שלא נמכרו ושניתן להן טופס אכלוס יוצעו להשכרה, או שהמדינה תקנה אותן לטובת הדיור הציבורי • האם זו הודאה בכישלון התוכנית? כחלון סבור שההפך

שיתוף הכתבה
משה כחלון משה כחלון

דירות מחיר למשתכן אינן נחטפות? מועצת מקרקעי ישראל אישרה אתמול (ב') לראשונה ליזמי מחיר למשתכן גם להשכיר דירות שלא ימכרו לזכאים (ומאוחר יותר אפילו לא לשוק החופשי), בתנאי שכבר ניתן להן טופס גמר ואישור אכלוס. במקביל, המועצה קבעה כי המדינה תוכל לרכוש מהקבלן עד 7% מדירות מחיר למשתכן שלא נמכרו לזכאי מחיר למשתכן לטובת זכאי הדיור הציבורי, במחיר שלא יעלה כמובן על המחיר למ"ר שנקבע במכרז.

שר האוצר משה כחלון שב אתמול והדגיש כי למרות הבחירות הקרובות, ולמרות הביקורת הגדולה על האטרקטביות ועל העלות הגבוהה של תוכנית הדגל שלו (כ-6 מיליארד שקל עד כה, מאובדן הכנסות ומסבסוד המענקים והפיתוח) , מחיר למשתכן כאן בשביל להישאר. "130 אלף זכאים נמצאים במסלול של מחיר למשתכן", אמר שר האוצר, "חלקם הקטן גר בדירות, אלפים רבים בבנייה, אלפים בהיתרים, ואלפים ממתינים. אנחנו לא ניתן לפגוע בתוכנית הזו, למרות כל הלחצים שיש, למרות כל הנסיונות שיש למנוע מכם את הזכות לרכוש דירה במחיר הוגן שנמוך במאות אלפי שקלים".

 

השר כחלון שב והציג את עצמו כלוחם באינטרסנטיים הגדולים שמבקרים את מחיר למשתכן. "אנחנו נהיה חזקים כדי להגן עליכם מפני האינטרסנטים שרוצים לבטל את התוכנית. יש הרבה אנשים במדינת ישראל שרוצים לבטל את התוכנית, שרוצים לא תגיעו לדירה, ושאם תגיעו לדירה תשעבדו לשם כך כל החיים שלכם. אנחנו עומדים על המשמר ונעמוד גם בקדנציה הבאה כדי להבטיח להמשיך את התכנית המצוינת הזו".  


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןמועצת מקרקעי ישראלהשכרת דירהמשה כחלון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...