"יצא המרצע מהשק, שקרים גסים שסופרו כנקמה": דיירים חויבו לשלם כחצי מיליון שקל לחברת הניהול של הבניין

דיירי בניין משרדים ומסחר באזור התעשייה בראשל"צ צברו חוב של 350 אלף שקל לחברת הניהול של הבניין, אחרי שלא שילמו שנתיים. ביהמ"ש השלום קבע כי טענות הדיירים על ניהול כושל וגניבת רכוש מהבניין - שקריות, וחייב אותם לשלם את החוב בתוספת 120 אלף שקל הוצאות משפט

שיתוף הכתבה
השופטת מירב כפיר השופטת מירב כפיר

בית משפט השלום בפתח תקווה חייב דיירי בניין משרדים ומסחר ברחוב פלטין באזור התעשייה של ראשון לציון לשלם חצי מיליון שקלים לחברת הניהול של הבניין, לאחר שקבע כי הדיירים צברו חוב של 350 אלף שקל לחברת הניהול אותם דרש מהם לשלם, והוסיף עליהם הוצאות משפט בסך 120 אלף שקל.

ביהמ"ש קיבל בכך תביעה שהגישה חברת "אביב ניהול ואחזקות מבנים בע"מ", הפועלת בתחום מזה 25 שנים, ודחה תביעה נגדית על סך חצי מיליון שקלים, שהגישה נציגות הבניין. 

דיירי הבניין עיכבו במשך שנתיים את התשלומים לחברת הניהול של הבניין, שהמשיכה לספק בזמן הזה שירותי ניהול ואחזקה לדיירי המבנה - בהם תשלומים שוטפים, החלפת מעלית וטיפולים שונים באחזקת הבניין, ואף תבעו אותה על הזנחה וגניבת רכושם. 

חברת הניהול החליטה לנקוט בהליכים משפטיים מול נציגות הבניין והגישה באמצעות עורכי הדין שי בר ניר וקשת לבל ממשרד עו"ד פירון לביהמ"ש, תביעת נגד עבור הסכומים המגיעים לה. אז, הגישה נציגות הבניין תביעה נגדית, בטענה לניהול כושל מצידה של חברת הניהול וגניבת רכוש מהבניין, תביעה שנדחתה מכל וכל לאחר שהטענות שהעלתה נציגות הבניין על הזנחה, גניבת רכוש וניהול כושל התגלו כשקריות ותצהירי הדיירים הוכחו כעדויות שקר.

"אוסף של שקרים גסים שנועדו כדי לא לשלם" 

"בחקירות הצדדים יצא המרצע מן השק - כל טענות הנציגות התגלו כשקריות, מומצאות וחסרות בסיס, ולמעשה כל תצהירי עדי הנציגויות הם בדיה גמורה ועדויותיה עדויות שקר", טענה חברת הניהול. "בעוד שעדיה של הנציגות חשפו את האמת - כתבי הטענות ותצהיריה הינם אוסף של שקרים גסים שנועדו לא לשלם לחברת אביב ואחזקות ואף לגרום לה ולעומד בראשה נזק כנקמה על שדרשו את שמגיע להם". 

במהלך הדיונים התברר כי טענת נציגות הדיירים לפיה חברת הניהול לא הפקידה בחשבון הדיירים את מלוא הסכומים שגבתה מהדיירים אף היא חסרת כל בסיס וכי מלוא הכספים שהיו ברשותה, הופקדו בחשבון ייעודי של דיירי הנכס. הנציגות גם הודתה בקיומו של חוב בגובה 350 אלף שקל לחברת הניהול. 

השופטת מירב כפיר קבעה כי "יש לפסוק הוצאות שיפצו את התובעת על היקף ההוצאות הריאלי שנדרשה להוציא לצורך קבלת הכספים המגיעים לה, וזאת בהתאם להוצאות שהוצגו בסיכומים שהוגשו מטעמה". 

בשנים האחרונות, עם העלייה בהיקף בנייתם של מגדלי מגורים ומשרדים, ניכרת עלייה מקבילה בהיקף העסקתן של חברות ניהול נכסים האמונות על תחזוקת וניקיון המבנים השונים, ועימה, גם ריבוי הליכים משפטיים בין חברות הניהול לבין הדיירים. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ראשון לציוןבית משפט השלוםחברת ניהולאביב ניהול ואחזקות מבנים בע"ממירב כפיר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...