חדשות הנדל"ן: גשר חדש באשדוד, כנס חתימות של קבוצת נתיב בחיפה, הקמפיין החשוב במגדל ויתניה

עיריית אשדוד פרסמה מכרז לתכנון וביצוע "גשר הקשתות", שיאפשר מעבר בטוח של הולכי רגל מעל לשדרות משה סנה. קמפיין חדש מעודד את הקהילה להכיר מתמודדי נפש בדרך יוצאת דופן, והתקדמות בפינוי בינוי בקריית חיים, במסגרתו ייבנו כ-3,330 יח"ד חדשות

שיתוף הכתבה
הדמיה של גשר הקשתות באשדוד (בודק אדריכלים בע"מ) הדמיה של גשר הקשתות באשדוד (בודק אדריכלים בע"מ)

פורסם מכרז להקמת גשר "הקשתות" להולכי רגל באשדוד

עיריית אשדוד פרסמה השבוע מכרז לתכנון מפורט ולביצוע הקמת "גשר הקשתות" שייבנה במסגרת יישום הסכם הגג באשדוד. הגשר החדש יאפשר מעבר יעיל ובטוח של הולכי רגל מעל לשדרות משה סנה, ציר התחבורה במזרח העיר ויחבר, למעשה, את רובע ג' אל המתחם החדש ובית העלמין.

על פי תנאי המכרז, התאריך האחרון להגשת שאלות הוא 25 ביוני והתאריך האחרון להגשת ההצעות למכרז הוא 13.6.23. במהלך חודש יולי השנה נתבשר על הקבלן שזכה במכרז. אומדן של עלות תכנון וביצוע הגשר הוא כשמונה מיליון שקלים כאשר העיצוב שלו משווה מראה קל ואוורירי וניתן יהיה להביט ממנו אל מרחבי הנוף הפתוח הנשקפים ממנו. בשעות הלילה הגשר יואר, כולל בתאורה פנימית להולכי הרגל. 

מעיריית אשדוד נמסר כי היא נערכת לקראת העשורים הבאים שישנו את פני העיר במגוון היבטים, החל ממתן מענה למגורים, לתשתיות ולתחבורה. על כן, כחלק ויישום הסכם הגג בעיר, ייבנו אלפי יחידות דיור לתושבי העיר ולזכאי משרד השיכון לצד שיפור ושדרוג התשתיות ברבעים הקיימים ופיתוח אזורים חדשים. במנהלת הסכם הגג אשדוד בירכו השבוע על פרסום המכרז והעמידה בלוחות הזמנים.

קמפיין להעלאת מודעות למתמודדי הנפש - על המעלית במגדל 

דיירים ועובדים ממשרדים במגדל ויתניה תל אביב נדהמו לגלות לאחרונה שעל המעליות מופיעות דמויות המזמינות אותם להיכרות. מדובר בקמפיין המעליות של תוכניות "עמיתים" של החברה, שנוצר במסגרת "מי מפחד ממחלות נפש" - קורס אקדמי משולב באוניברסיטת ת"א, בשיתוף תוכנית מתחברים ותוכנית 'עמיתים לבוגרים' של החברה למתנסים ומשרד הבריאות.

הקמפיין מעודד את הקהילה להכיר מתמודדי נפש, מעבר לאבחנה שלהם, במטרה להפחית את הסטיגמה הציבורית הקיימת כלפיהם ולייצר מרחב בו אפשר לדבר על הנושא בפתיחות. בקמפיין המעליות לקחו חלק סטודנטים ומתמודדי נפש, שפעלו יחד במטרה לייצר שינוי שיוביל להפחתת סטיגמה בבריאות הנפש.

(הדס לחר) שלט במסגרת הקמפיין במגדל ויתניה (הדס לחר) שלט במסגרת הקמפיין במגדל ויתניה
המיזם מפגיש את הקהילה עם מתמודדי נפש באמצעות מיצג אשר מציג על דלת המעלית מתמודד נפש שעל מצחו רשומה האבחנה שלו שמייצגת את הסטיגמה והמטען שעימו הוא נדרש להתמודד. לצד זה, מופיעה הזמנה להיכנס למעלית ובתוכה פרטים נוספים שמאפשרים להכיר את אותו אדם מעבר לאבחנה שלו. קיום הקמפיין בקהילה מאפשר לכולנו לתת מקום גדול יותר לשיח על התמודדות נפשית, ולייצר חברה מכילה יותר.

לדברי שירה שטרנפלד, מנהלת תחום הסברה במחלקה לאנשים עם מוגבלויות ומרכזת קורס 'מי מפחד ממחלות נפש' באוניברסיטת ת"א, זהו פרויקט עוצמתי שמפגיש את הקהילה עם נושא פחות מדובר. "יש כאן במה למוגבלות השקופה, שלא נראית לעין והזדמנות לפגוש את האנשים לא דרך האבחנה, אלא מתוך הסיפור האישי. אנשים נדרשים להמתין למעלית ולעלות ואז לפגוש פנים אל פנים, דמות אדם בגודל מלא מודבקת על קיר המעלית, עם מדבקת אבחון על המצח. יש כאן אמירה בועטת וישירה שלצידה המסר הברור 'אני לא האבחנה שלי'.

"כשנכנסים למעלית יש אפשרות לפגוש את האנשים במקום מחבר כי חלקם סטודנטים, אבות, אימהות, אנשי מקצוע, כמוני וכמוך. זוהי דרך יצירתית והזדמנות לקדם שינוי עמדות בחברה כלפי אנשים עם התמודדות נפשית ויצירת חברה שוויונית יותר".

הקורס "מי מפחד ממחלות נפש" הוא קורס משולב בו משתתפים סטודנטים לרפואה לצד אנשים בעלי ידע מניסיון עם התמודדות נפשית, ומטרתו העלאת מודעות בבריאות הנפש ויצירת שוויוניות בחברה דרך פרויקטים חברתיים.

עפר זיו, מנכ"ל חברת ויתניה  ציין: "מתמודדי הנפש נאלצים להתמודד לא רק עם הקשיים האובייקטיביים והסימפטומים הנובעים מהמגבלה הנפשית שלהם, אלא גם עם הסטיגמות הנלוות להגדרתם ככאלו. חשוב לנו לסייע בתרומה למאמץ להגדלת המודעות והרגישות בחברה לקושי היום יומי עמו מתמודדים אנשים אלה ולמלחמה בסטריאוטיפים הגורמים לתחושות קשות כלפי אוכלוסיית מתמודדי הנפש ומונעים מהם להשתלב בחברה. אנחנו רואים ערך עליון בסיוע ובשילוב בעלי מוגבלויות בחברה ובתוכם בעלי מוגבלות נפשית".

התקדמות בפרויקט פינוי-בינוי ענק של קבוצת נתיב בקריית חיים 

פרויקט הפינוי בינוי הענק של קבוצת נתיב בקריית חיים מתקדם: החברה קיימה כנס חתימות חוזים וזכתה להיענות גבוהה מצד בעלי הדירות - מעל ל-200 מהם חתמו על חוזים עם החברה ביום ההחתמות הראשון. הפרויקט נמצא במתחם בן צבי צייטלין המתפרס על פני שטח של כ-100 דונם בקריית חיים המזרחית.

 כנס חתימות חוזים לפרויקט בקריית חיים (קבוצת נתיב) כנס חתימות חוזים לפרויקט בקריית חיים (קבוצת נתיב)
במסגרת הפרויקט קבוצת נתיב תהרוס ותפנה מתחם עם כ-660 דירות קיימות במבני שיכונים ישנים, ותבנה במקומן שכונה חדשה עם כ-3,300 יח"ד חדשות. הפרויקט כולל גם הקמת שטחי מסחר, בניית תשתיות, פיתוח סביבתי, שטחים ציבוריים פתוחים ופארקים, הקמת מוסדות ציבור ומוסדות חינוך, התאמת האזור ועוד. כיום בשכונה קיימות דירות בשיכונים של בנייני רכבת בני יותר מ-50 שנה. חלק לא קטן מהדירות הן דירות משכנות (דוגמת חברות עמידר החדשה ושיקמונה),הדירות ישנות, השטחים הציבוריים מוזנחים וקיימים מפגעים רבים בשטח.

שמחה גרידינגר, יו"ר ובעלים של קבוצת נתיב, מעריך כי מדובר בפרויקט ההתחדשות העירונית הגדול והמשמעותי ביותר בצפון הארץ, ואחד הגדולים בארץ. "זהו פרויקט פורץ דרך בהיקפיו עם השפעה עצומה על ההתפתחות של קריית חיים והעיר חיפה. הפרויקט נמצא כעת בשלבי תיאום ראשוניים מול עיריית חיפה ואנו בטוחים שנקבל רוח גבית מהעירייה לפיתוח השכונה" 

קבוצת נתיב בונה ומתכננת כיום כ-11,000 יחידות דיור. 7,500 דירות מתוכן מקודמות במסגרת התחדשות עירונית בפריסה ארצית והשאר בפרויקטים יזמיים על קרקעות שבבעלותה בכל רחבי הארץ. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חדשות הנדל"ןאשדודמרכז הנדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...