562 יח"ד, 200 חדרי מלון ליד הים: הוועדה המחוזית אישרה את תוכנית בוימל בנהריה

הוועדה המחוזית אישרה את התוכנית לשכונת אכזיב בנהריה, שכוללת גם שטחי תעסוקה, מסחר ושטחים ציבוריים. באיזון בין הפיתוח לשמירת האופי הרגיש של האזור שבקרבת שמורת הטבע והגן הלאומי אכזיב, עיקר הבינוי יהיה מעבר לתחום של 200 מטר מקו החוף

שיתוף הכתבה
הדמיה של התוכנית לשכונת בוימל בנהריה (יוני פינק אדריכלים) הדמיה של התוכנית לשכונת בוימל בנהריה (יוני פינק אדריכלים)

חודשיים לאחר שאושרה למתן תוקף, אישרה שלשום (ג') הוועדה המחוזית צפון בראשות ערן ניצן, את התוכנית לשכונת בוימל (אכזיב) בנהריה. התוכנית כוללת הקמת 562 יחידות דיור, 1,500 מ"ר שטחי תעסוקה, 5,500 מ"ר שטחי מסחר, 20,835 מ"ר שטחי ציבור וכ-200 חדרי מלון. שטח התוכנית עומד על 197,928 דונם.

מדובר בתוכנית איחוד וחלוקה בהסכמת כל הבעלים בכל תחום התוכנית. תוכנית זו החליפה תוכנית ישנה (ג/4870) מ-1994, שאושרה לפני חקיקת חוק שמירת הסביבה החופית תשס"ד-2004, והמירה שטחי תעשייה בקרבת חוף הים לשכונת מגורים.

לפי הוראות התוכנית, נעשה איזון בין הפיתוח ושמירת האופי הרגיש והנדיר של המקום בקרבת שמורת הטבע והגן הלאומי אכזיב בצפון העיר, לטובת כלל הציבור. זאת בשיתוף הפעולה של כלל הגורמים: לשכת התכנון המחוזית, עיריית נהריה, היזמים והתושבים. 

התוכנית המעודכנת הרחיקה את הבינוי מקו החוף, כך שעיקר הבינוי יהיה מעבר לתחום של 200 מטר מקו הסביבה החופית. היא גם הנמיכה ודירגה את הבינוי, כך שבאזור הקרוב לחוף, הבניינים לא יעלו על שלוש קומות. בעוד שכשמתרחקים מהחוף, גובה הבינוי עולה במתחמי תיירות ומבני ציבור עד שש קומות ובמגורים המשולבים עם מסחר ותעסוקה בדירוג ממערב עד עשר קומות, ולמזרח עד 15 קומות. עוד מציעה התוכנית הגדלה של השטחים הציבוריים הפתוחים מכ-12 אלף ל-29.6 אלף מ"ר.

בתוכנית החדשה שונה ייעודם של מגרשים בייעוד של מלונאות ונופש ומלונאות ונופש מיוחד, שבהם היו מותרים בתי מלון, או מלוניות, או מלון דירות או דירות נופש לתיירות ומסחר. במקום זאת מציעה התוכנית שני תאי שטח בייעוד תיירות בחלק הצפוני ביותר, ויחד עם השטח הציבורי הפתוח הם יוצרים מתחם נופש.

מגישי התוכנית הם סער השקעות, שבתאי השקעות ואיתי השקעות. היזמת היא שחף נהריה. עורכת התוכנית היא אדר פנינה רוזנברג. במרץ השנה רכשו גם אלקטרה מגורים וצמח המרמן משחף זכויות להקמת 267 יחידות דיור בשכונה. 

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתבתי מלוןנהריהערן ניצןסער השקעות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...