חדשות הנדל"ן: פארק חדש בכנרת, מינוי חדש במטרופוליס, מנכ"ל WeWork העולמית מדבר

החלו העבודות על הקמת פארק כנרת שיהווה מרכז של תעסוקה, מסחר ולוגיסטיקה לתעשיות הייטק, ביוטק, פודטק ועוד. גלית פולק מונתה למנהלת השיווק והמכירות של חברת מטרופוליס. נוף הגליל מתחדשת בפרויקט התחדשות עירונית ראשון ומפואר

שיתוף הכתבה
הדמיה של פארק כנרת (קסם הדמיות) הדמיה של פארק כנרת (קסם הדמיות)

קסם על ים כנרת: החלה בניית הפארק שיהפוך מוקד תעסוקה ומסחר 

החברות גרופית ויסודות איתנים מדווחות על תחילת עבודות הבנייה בפארק כנרת, לאחר קבלת היתר להקמת הפרויקט. פארק כנרת נבנה בימים אלה על כביש 90, בקיבוץ אשדות יעקב מאוחד בסמוך לצומת צמח, בהשקעה של כ-450 מיליון שקל, ובשבוע שעבר נערך בו טקס הנחת אבן פינה לרגל תחילת העבודות.

מדובר בפארק בהיקף משמעותי אשר משתרע על פני כ-107 דונם, ויכלול כ-73 אלף מ"ר של תעסוקה, מסחר ולוגיסטיקה לטובת שורה של תעשיות – החל מהייטק, ביוטק, פודטק ועוד, דרך מרלוגים ועד לענפים מסורתיים יותר. עוד יכלול המתחם מסחר, כלומר חנויות ובתי עסק לשירות העובדים ותושבי האזור, בהיקף של כ-5,000 מ"ר. 

החברה החלה לשווק את השטחים הנמצאים בבנייה, כאשר הפארק כולו מיועד להשכרה. פארק העסקים כנרת עתיד להוות מוקד מרכזי בצפון, עם גישה נוחה ומהירה בכבישים חדשים לריכוזי אוכלוסייה כולל טבריה, רמת הגולן ועמק בית שאן. התנועה לפארק ובתוכו נוחה, מרווחת ומהירה. יתרון נוסף של הפארק הוא מיקומו באזור עדיפות לאומית א' - חברות שיפעלו בו יזכו להטבות מס משמעותיות כגון מיסוי מופחת למפעלים, מענק לסיוע ברכישת ציוד עד לגובה של 20% מההשקעה, הטבות בהעסקת עובדים ובהקמת מרכזי מחקר ופיתוח ועוד.

מינוי חדש במטרופוליס: גלית פולק תשמש מנהלת השיווק והמכירות 

גלית פולק מונתה למנהלת השיווק והמכירות של חברת מטרופוליס . בתפקידה האחרון פולק ניהלה את מחלקת התקשורת השיווקית של בנק הפועלים. לפני כן ניהלה את השיווק של בנק איגוד, ולפני כן בחברת יוניליוור. היא בוגרת תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת בר אילן.

 גלית פולק (ענבל מרמרי) גלית פולק (ענבל מרמרי)

מנכ"ל מטרופוליס אודי בלום, מסר כי "מטרופוליס נמצאת בנקודת מפנה, היקפי הפעילות גדלו משמעותית והחברה מתברגת בצמרת חברות הנדל"ן למגורים. גלית עתירת הניסיון הצטרפה לשורותינו בכדי לסייע לחברה להגדיל את נוכחותנו במרחב הנדל"ני ולהפוך את מטרופוליס לשם המוכר בכל בית בישראל".

פולק אמרה כי "תחום הנדל"ן נוגע בכל בית ובכל משפחה בישראל, ותחום ההתחדשות העירונית הוא מנוע צמיחה בעל חשיבות רבה בתחום המגורים. כמי שעסקה בהתנהלות פיננסית, המעבר לנדל"ן הוא המשך ישיר בסיוע לאנשים בהגשמת חלומם".

חברת מטרופוליס היא מהגדולות בהתחדשות עירונית וביזמות האורבנית בישראל. מטרופוליס מקדמת כיום ביצוע, תכנון ורישוי של כ-40 פרויקטים במתחמי פינוי בינוי ותמ"א 38/2, כאשר עיקר פעילותה של החברה במרכז הארץ. בשנים הקרובות צפויה החברה לעסוק בהקמתן של כ-9,000 יח"ד בתל אביב, גבעתיים, הרצליה, רמת גן, הוד השרון, אור יהודה, חיפה, לוד, חולון ועוד. 

נוף הגליל מתחדשת בפרויקט התחדשות עירונית ראשון 

פרויקט הפינוי בינוי הראשון בנוף הגליל מתקדם להתחלת ביצוע. נציגי קבוצת בראל וחברת תירוש, יזמיות הפרויקט יחד עם עיריית נוף הגליל ערכו בסוף השבוע שעבר טקס הנחת אבן הפינה למרכז המידע של פרויקט נגה, מבנה מפואר שבסיום הפרויקט ישמש מבנה ציבור לרווחת התושבים. בהמשך הפרויקט ייהרסו 120 דירות ישנות ומוזנחות ברחוב התירוש בעיר ובמקומן יוקם פרויקט עירוב שימושים חדשני שיכלול 778 יחידות דיור חדשות, במיקום מיטבי בקרבת הרכבת הקלה "נופית" ובצמוד לפארק העירוני "נופארק".

הדמיה של פרויקט נגה בנוף הגליל (אס.או. אדריכלים) הדמיה של פרויקט נגה בנוף הגליל (אס.או. אדריכלים)

הדמיה של מרכז המבקרים בפרויקט נגה בנוף הגליל (אס.או. אדריכלים) הדמיה של מרכז המבקרים בפרויקט נגה בנוף הגליל (אס.או. אדריכלים)
התוכנית להקמת הפרויקט כבר אושרה בוועדה המחוזית ובימים אלו החברות היזמיות יחד עם נציגי העירייה פועלים להשלמת התנאים לקבלת ההיתר להריסת הבניינים הישנים והתחלת בניית הפרויקט. הפרויקט מתוכנן על ידי משרד אס. או אדריכלים, ובמרכזו עומד הקשר האורבאני בין הפארק העירוני הגדול  – "נופארק"  ומתחם המגורים החדש, באמצעות שטח ציבורי ירוק משמעותי, המשתרע לכל אורך הפרויקט. הבינוי המתוכנן כולל 7 מגדלי מגורים בני 15-27 קומות הכוללים מגוון יחידות דיור החל מדירות 2 חדרים ועד פנטהאוזים מפוארים הצופים לנוף המרהיב של שדות העמק. מתוך כלל היחידות 25% יהיו יחידות דיור קטנות. 

כמו כן יבוצע שדרוג משמעותי של תשתיות עירוניות הקיימות והקמת מספר מבני ציבור חדשים אשר ייבנו על ידי היזמים. במסגרת זו יוקמו מעונות יום וגני ילדים, בית כנסת, מבנה רב תכליתי, מבנה ספורט, מגרשי ספורט, מתקני משחק ושטחים ירוקים. כמו כן יפותחו כבישים, מדרכות ותשתיות עירוניות בהיקף הפרויקט לרווחת כלל דיירי השכונה. מרכז המידע החדשני שבנייתו החלה כעת, ישמש כמרכז מידע לבעלי הדירות ולאחר השלמת הפרויקט ישמש כמבנה ציבורי לרווחת התושבים.

מנכ"ל WeWork העולמי: " להחזיק במשרדים נהפך להיות רע כמו להחזיק בבית מלון" 

מנכ"ל WeWork העולמית, סנדיפ מתראני, טען כי "כל הפילוסופיה של משקיעים מצד אחד ודיירים מצד שני חדלה מלהתקיים". בריאיון מצולם ששודר בכנס הנדל"ן הגלובלי שערכה בישראל פירמת עורכי הדין DLA Piper, הסביר סנדיפ: "בעבר המיקוד היה בחוזי שכירות ארוכי טווח, קניית בניינים שמספקים רנטה משכירות, בעלי הבניינים עושים כסף מהשכירות שהם מעלים מדי פעם, על פי שווי השוק, ואז מוכרים את הנכסים. אבל הפילוסופיה הזו של משקיעים מצד אחד ודיירים מצד שני חדלה מלהתקיים".

 מנכ''ל WEWORK סנדיפ מתראני בשיחה בכנס (עידן כנפי) מנכ''ל WEWORK סנדיפ מתראני בשיחה בכנס (עידן כנפי)

"היום הדיירים מעוניינים בחוזים קצרי טווח ופתרונות מקיפים, והם אומרים לבעלי הנכסים: כיצד תממנו אותם? כל הרעיון של בעלי הנכסים היה שחוזי השכירות שאפשרו את המימון לדיירים נחתמו ל-10, 15 או 20 שנה ושימשו, למעשה, כמו אגרות חוב. לכן גם היה קל לסחור בנכסים הללו. אבל היום, כשהרכיב דמוי-האג"ח נעלם, עם קיצור טווח החוזים, העלייה בדרישות הדיירים והתמחור הדינאמי - להחזיק במשרדים נהפך להיות רע כמו להחזיק בבית מלון - זו השקעה עם תשואה תנודתית הנובעת ממחירים ותשומות שמשתנים במהירות".

סנדיפ, שהצטרף ל-WeWork בתחילת 2020, לאחר ששימש כמנכ"ל ענקית השקעות הנדל"ן ברוקפילד, נתן גם הצצה לעתיד בתחום חללי העבודה השיתופיים והדגים את דבריו באמצעות אובר  אשר לדבריו יצרה הפרעה רצינית בתעשיית המוניות. "מי היה מאמין שהרישיונות של מוניות הטקסי הצהובות בארה"ב שעלו מיליונים, לא יהיו שווים כיום פרוטה? אובר יצרו את ההפרעה הזו. אז אם משאילים את הדוגמה לעולם המשרדים, האם נוכל לייצר כלכלה שיתופית גם בחללי העבודה? האם נוכל להגיד ללקוח 'אתה תשתמש במשרד 3 ימים בשבוע ולקוח אחר ישתמש באותו משרד 2 ימים בשבוע'? והשאלה היא 'למה לא?!' אני חושב שאנחנו נמשיך ונתפתח וברגע שאבולוציה כזו מתחילה, היא מתרחשת מהר מאוד ותתפוס את בעלי הנכסים המסורתיים כשהם לא מוכנים לשינוי הזה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתWeWorkחדשות הנדל"ןנוף הגלילגלית פולקהכינרת
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...