עוד 11 אלף דירות, רובע חדש ומרכז תחבורה: ערד מכוונת ל-70 אלף תושבים

מחר (ג') תדון הוועדה לתכנון ובנייה בערד בעקרונות תוכנית המתאר הכוללנית של העיר, בה מתגוררים כיום כ-27 אלף בני אדם. בין העקרונות: פיתוח מרכז העיר, תוספת שדרות עירוניות ראשיות וכניסה חדשה ליישוב. בנוסף יוגדל היצע החדרים במלונות לצד מלוניות ואכסניות תרמילאים

שיתוף הכתבה
ערד (שאטרסטוק) ערד (שאטרסטוק)

ערד בדרך ל-70 אלף תושבים - צפויה להוסיף כ-11 אלף דירות: מחר (ג') תדון הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ערד בעקרונות תוכנית המתאר הכוללנית של העיר הדרומית, המתפרשת על מעל 126 אלף דונם. את התוכנית יזמו עיריית ערד והוועדה הבין משרדית לתוכנית המתאר הכוללנית ערד. אדריכלית התוכנית היא מהנדסת הוועדה מרים אלחדד.

בין מטרות הדיון להציג את עקרונות התוכנית, לאשר לעיריית ערד להיות מגישת התוכנית עם הוועדה הבין משרדית ולהסמיך את ועדת המשנה לדון בתוכנית המתאר תוך גיבוש המלצה למחוזית. התוכנית מציעה להגביר את עוצמות הבינוי, גובהי הבינוי, מידת עירוב השימושים וצפיפות המגורים ככל שמתקרבים לשדרות העירוניות הראשיות ולמע"ר. היקפי הבינוי למגורים המוצעים בעיר מאפשרים צמיחה של העיר לאורך השנים מכ-27 אלף תושבים כיום לכ-70,000 .התוכנית מציעה להוסיף 11,515 דירות ל-9,865 שישנן כיום. סך הכול להגיע ל-21,380 דירות בעשורים הקרובים.

על פי התוכנית, העיקרון שבבסיסה הוא "הוא פיתוח קומפקטי ומעורב שימושים תוך שמירה על המרחב הפתוח וערכי הטבע, מתוך ראייה של העיר כ'במה למדבר' - עיר צופה למדבר ומקושרת אליו". חזון תוכנית המתאר כולל בין היתר פיתוח רציף ונגיש, חיזוק המרכז העירוני, התחדשות ועיבוי מרקמים קיימים, הגדלת הקישוריות בין השכונות למרכז העיר ועוד.

בדרום מתוכנן רובע חדש מעורב שימושים – מגורים, מסחר ותעסוקה

בין העקרונות שיוצגו בדיון: פיתוח מרכז העיר, יצירת רצף עירוני מעורב, תוספת שדרות עירוניות ראשיות במרכז העסקים הראשי, הגברת הקשר בין השימושים בעיר ואזורי המגורים, הסטה של כביש 31 דרומה ויצירת כניסה חדשה לעיר וכן יצירת מרכז תחבורה בתחנת הרכבת החדשה לעיר.

עוד מוצע במע"ר לחדש את האצטדיון כך שיהיה מותאם לעירוב שימושים. בצפון העיר התוכנית מציעה לפתח שכונות מגורים שיהיו המשך מרקמי ורציף עם העיר הקיימת, וליצור מפגש ברור וייחודי של הבינוי העירוני עם המדבר. הערוץ הצפוני של נחל צאלים יהווה את הגבול הצפוני של השכונה.

 

עוד שמה דגש התוכנית על שימור, דוגמת שמירת הקשר למדבר - שמירה על ראשי הנחלים כמרחב פתוח וכגבול הפיתוח העירוני, יצירת נגישות לנחלים ולשבילים העוטפים את העיר, שימור אתרים ומתחמים היסטוריים המייצגים את עקרונות התכנון המקוריים והייחודיים של ערד וכן פיתוח אזורים תיירותיים, חידוש האצטדיון לעירוב שימושים ושכונה חדשה בצפון העיר. במרכז העיר מוצע שימור כיכרות עירוניות פתוחות ושימור שבילי הולכי רגל אל תוך השכונות, שימור מתחמים, אתרים וצירים נופיים בזהות העירונית. 

במע"ר ובשכונות המרכז מוצע עיבוי הבינוי הקיים והוספת זכויות ושימושים נוספים. עוד מוצע במע"ר לחדש את האצטדיון כך שיהיה מותאם לעירוב שימושים. בצפון העיר התוכנית מציעה לפתח שכונות מגורים שיהיו המשך מרקמי ורציף עם העיר הקיימת, וליצור מפגש ברור וייחודי של הבינוי העירוני עם המדבר. הערוץ הצפוני של נחל צאלים יהווה את הגבול הצפוני של השכונה. בקצה רחוב ירושלים תתוכנן כיכר עירונית הצופה לנוף המדברי ומחוברת לנחלים והיא תהווה את הקצה הצפוני של העיר.

בדרום מתוכנן רובע חדש מעורב שימושים – מגורים, מסחר ותעסוקה, ופיתוח תיירותי עירוני עם כניסה חדשה לעיר. במזרח העיר, במתחם המלונות, התוכנית מגדילה את היצע החדרים ומציעה תמהיל שיאפשר מספר מלונות גדולים, בעלי אוריינטציה לנופש, לצד מלוניות ואכסניות תרמילאים. התכנון המחודש של מתחם המלונות יכלול סדרה של כ-7 מגרשי מלונאות גדולים ( 15-30 דונם) ובשאר המגרשים (15-4 דונם) שבהם ישולבו מלוניות, אכסניות מטיילים, צימרים בשילוב שימושים נוספים. כמו כן תקום שכונה חדשה. עוד התוכנית מציעה לצופף את אזור התעשייה ולהקטין את שטחו  עד תחום ההשפעה של נחל מלתחה. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתעיריית ערדערד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...