בחשד שהטעה ואיים על בעלי דירות: הוגשה קובלנה נגד עו"ד יוסי אומיד

ועדת האתיקה של לשכת עוה"ד שפעלה בשיתוף הרשות להתחדשות עירונית, הגישה קובלנה נגד אומיד, שעל פי החשד ניסה להחתים בעלי דירות על הסכם פינוי בינוי עם חברה שאינה קיימת בפועל, תוך איום על בעלי דירות שלא רצו לחתום. עו"ד אומיד: "דיירים שאינם משתפים פעולה עם הפרויקט, בחרו משיקולים אישיים לנקוט קו מטעה ומכפיש"

שיתוף הכתבה
אילוסטרציהאילוסטרציה

ועדת האתיקה הארצית בלשכת עורכי הדין החליטה להגיש קובלנה נגד עו"ד יוסי אומיד, בגין הסתרת מידע, פעולה בחוסר נאמנות מול לקוח והטעיית הלקוח. זאת במסגרת  שיתוף פעולה בין הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית עם ועדת האתיקה הארצית בלשכת עורכי הדין, לצורך טיפול בתלונות המגיעות לרשות הממשלתית באמצעות המינהלות העירוניות וכן באמצעות הממונה על פניות דיירים ברשות הממשלתית, עו"ד תמר עדיאל זכאי. 

יצוין כי בשלב זה מדובר רק על הגשת קובלנה, אשר דיון בה ייערך בעתיד הקרוב. עד למועד מתן פסק הדין עומדת לעו"ד אומיד חזקת החפות.

על פי החשד, ניסה עו"ד אומיד להחתים בעלי דירות על הסכם פינוי בינוי עם חברה יזמית שעדיין נמצאת בהקמה ואינה קיימת בפועל, תוך כדי איומים על בעלי דירות שלא רצו לחתום, כי יינקטו נגדם צעדים כדיירים סרבנים. כלומר מדובר בחברה שיזם אומיד בעצמו ולא הייתה ישות משפטית לכאורה.

על פי החלטת הממונה לפניות דיירים מפברואר השנה, "בעל דירה במתחם פינוי ובינוי התבקש ואף נדרש, במסגרת פניות לבא כוחו, לחתום על עסקת פינוי ובינוי עם חברה שטרם הוקמה. פניות אלו, לדייר ולבא כוחו, בוצעו על ידי עורך דין המייצג מספר דיירים במתחם. בפנייה שהגיש לממונה, הלין הדייר על התנהגות עורך הדין. לטענתו, בין השאר, עורך הדין מחתים בעלי דירות במתחם על ההסכם, על אף שמדובר בהסכם שהינו "לטובת ישות לא קיימת מבחינה משפטית'".

ההליך נפתח לאחר שכנגד אומיד התקבלו ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית כמה תלונות אשר נבחנו על ידיה ונמצאו מבוססות, ובהתאם לכך הועברה תלונה בגינן לוועדת האתיקה הארצית. בגין אותו אירוע, שבגינו הועמד לדין, הוגשה גם תלונה לממונה לעניין פניות דיירים ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אשר בסיום הבירור שלה קבעה כי "הדעת אינה נותנת שדיירים יתקשרו בעסקה מחייבת עם יזם שזהותו אינה ידועה להם ויש צורך בחובת גילוי ובשקיפות מלאה בהסכם לעניין זהות היזם".

על פי הכללים שסוכמו בין ועדת האתיקה הארצית לרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, לאחר צבירה של תשתית ראייתית לפעילות פוגענית של עורך דין מסוים, תעביר הרשות את ממצאיה אל ועדת האתיקה לשם קיומו של בירור בעניינו, וזאת במטרה לבער את המקרים שבהם מתקיימת התנהלות כזו, ולהגביר את אמון הציבור בבעלי המקצוע העוסקים בתחום. 

לדברי אלעזר במברגר, מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, "שיתוף הפעולה בין הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית וועדת האתיקה בלשכת עורכי הדין, מטרתו הידוק ההגנה על בעלי הדירות בהתחדשות עירונית, ומניעת פעילות פסולה של עורכי דין החורגים מכללי האתיקה המקצועית. הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית פועלת בכל הכלים העומדים לרשותה בכדי לייצר שוק בטוח עבור בעלי הדירות."

מעו"ד אומיד נמסר:

"הצטערנו לראות את הידיעה שפורסמה, המבוססת על נתונים לא מדויקים ועובדות לא נכונות.

1. משרד עו"ד אומיד נבחר על ידי נציגות הדיירים בעיר נתניה, לקדם פרויקט פינוי בינוי בשכונת דורה.

2. לפרויקט יש כמובן יזם – חברת " רם אדרת ". הפרויקט מתקדם בהצלחה, לאחר שרוב בעלי הדירות במתחם חתמו על ההסכם עם החברה.

3. אישורים לבנייה מוציאים רק אחרי חתימות הדיירים על הסכם פינוי בינוי .

4. משרד עו"ד אומיד מלווה פרויקטים רבים ברחבי הארץ, וסיים פרויקטים גדולים בהצלחה.

5. למרבה הצער, דיירים שאינם משתפים פעולה עם הפרויקט, בחרו משיקולים אישיים לנקוט קו מטעה ומכפיש כנגד משרד עו"ד אומיד, ורתמו לשם כך כלי תקשורת שונים – שמצידם לא בדקו את העובדות.

6. משרדנו ימשיך לייצג נאמנה את הדיירים, בפרויקטים השונים ברחבי הארץ"


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתלשכת עורכי הדיןפינוי בינוי יוסי אומיד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...