חברת מטרופוליס זכתה במכרז דיירים ותבנה 377 יח"ד בלוד

במסגרת הפינוי בינוי בשכונת שלמה המלך במזרח לוד, ייבנו ארבעה מגדלים בני 28 ו-30 קומות במקום 72 דירות ישנות כיום. בעלי הדירות יקבלו תוספת של כ-12 מ"ר לדירה הקיימת, מרפסת וכן מחסן וחניה לכל דירה  

שיתוף הכתבה
הדמיה של פרויקט ההתחדשות העירונית של מטרופוליס בלוד (אסף פרץ) הדמיה של פרויקט ההתחדשות העירונית של מטרופוליס בלוד (אסף פרץ)

חברת מטרופוליס זכתה במכרז דיירים לפרויקט פינוי בינוי במסגרתו ייבנו 377 יח"ד בעיר לוד. החברה דיווחה היום (א') כי זכתה השבוע במכרז שבשכונת שלמה המלך במזרח לוד. לפי התוכנית המופקדת, שמקדמות החברה הכלכלית לוד והמנהלת העירונית להתחדשות, צפויות להיהרס 72 דירות ישנות ב-4 מבני רכבת. במקומן ייבנו ארבעה מגדלים בני 28 ו-30 קומות ולצידם בנייה מרקמית, שמלבד יחידות הדיור יכללו גם שטחי מסחר ותעסוקה. במסגרת ההסכם יקבלו בעלי הדירות תוספת של כ-12 מ"ר לדירה הקיימת, מרפסת וכן מחסן וחניה לכל דירה. 

התכנון המוצע עבור המתחם כולל בינוי במספר מבני מגורים בתמהיל מגורים מגוון. בחלק ממבני המגורים מוצע עירוב שימושים עם גני ילדים או מסחר בקומת הקרקע. המתחם מצוי על גבי רשת צירי תחבורה ציבורית ראשיים בעיר ובהם קו רכבת קלה הממוקם ממזרח למתחם ואושר לאחרונה.

תכנון הפרויקט נעשה על ידי משרד האדריכלים חן אדריכלים בבעלות האדריכל ניר חן. את הדיירים ייצג משרד עו"ד איתמר פנץ ממשרד עו"ד סולומון ליפשיץ. 

הפרויקט הוא חלק מתוכנית "מבואה", שקידמה החברה הכלכלית לוד והמנהלת העירונית במתחם "דוד המלך", שאושרה בשנה שעברה על ידי הוותמ"ל. התוכנית כוללת 3,828 יחידות מגורים, 10,605 מ"ר שטחי מסחר ו- 75,120 מ"ר לתעסוקה. גבולות התוכנית מוגדרים בין שדרות דוד המלך מצפון, שכונת בן גוריון ממזרח, רחוב ארלוזורוב מדרום ורחוב שלמה המלך ממערב.

המטרה: מרכז עירוני מודרני, עירוב שימושים של מגורים ומסחר

מדובר בתוכנית להתחדשות עירונית המהווה חלק מתהליך תכנוני נרחב של התחדשות עירונית בלוד, הכולל העצמת זכויות בנייה לאורך הרחובות הראשיים ומוקדי העניין בעיר ובסמוך לצירי המתע"ן המתוכננים והמבוצעים באמצעות יצירת קשרים וקישורים עירוניים על פני רצף מבונה חי ותוסס. התוכנית מבקשת לייצר מרכז עירוני מודרני המציע איכות חיים גבוהה ומציעה שכונה בעלת שימושים מעורבים, עיבוי מגורים משמעותי בתמהיל אופטימלי בין התושבים הקיימים והעתידיים.

כלל המתחמים בתוכנית ייבנו סביב רצף כיכרות עירוניות וגנים פנימיים המשכיים, בבנייה מרקמית בת 7-8 קומות (לרבות קומת גג בנסיגה) המשלבת מגדלים בני 23-35 קומות. כחלק מהתפיסה הכוללת של חיזוק הרחובות הראשיים, דפנות שדרות דוד המלך ושדרות ירושלים ייבנו בעירוב שימושים של מגורים ומסחר, אשר ייצור מסגרת פעילות מלאה, יום ולילה.

אודי בלום, מנכ"ל חברת מטרופוליס , אמר כי "במסגרת התוכנית האסטרטגית של חברת מטרופוליס להרחבת פעילות החברה, החברה גאה ושמחה להתחיל את פעילותה בעיר לוד ובמתחם ייחודי זה. במסגרת הליך של מכרז היזמים בהובלת עו"ד איתמר פנץ והמנהלת להתחדשות עירונית 'מבואה', התוודענו לאוכלוסייה המיוחדת במקום וראינו את הרצון שלהם לקחת חלק בתהליך מחד ואת הצורך הממשי להתחדשות עירונית אמיתית מאידך. על פי התב"ע המופקדת לא נדרשת למתחם זה תמיכה כלכלית ו/או קרקע משלימה והפרויקט ריווחי ועומד בפני עצמו, דבר המאפשר את הוצאתו לפועל מיד לאחר אישור התב"ע למתן תוקף".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מטרופוליסהתחדשות עירוניתפינוי בינוי לוד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...