ירידה של 33% בהיקף המכירות של דירות חדשות בפברואר

מנתוני הלמ"ס עולה כי 510 דירות חדשות נמכרו במהלך פברואר 2023 - 33% פחות מפברואר אשתקד ו-3.9% פחות מינואר האחרון. עם זאת מדובר בירידה נמוכה משמעותית מהיקף הצניחה במכירות דירות יד שנייה שעומדת על 48%. העיר בה נמכרו הכי הרבה דירות חדשות בתקופה האחרונה - ירושלים, ואחריה נתיבות ופ"ת

שיתוף הכתבה
דירות חדשות באשדוד (שאטרסטוק) דירות חדשות באשדוד (שאטרסטוק)

510 דירות חדשות נמכרו במהלך חודש פברואר 2023, כך עולה מנתוני עסקאות נדל"ן שפרסמה היום (יום ה') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס). מדובר בירידה של 33% בהיקף המכירות ביחס לפברואר אשתקד, וירידה של 3.9% לעומת ינואר 2023.

עם זאת, מדובר גם בירידה מתונה יותר לעומת הירידה בכלל העסקאות בשוק אשר על פי נתוני האוצר שפורסמו אתמול - עומדת על 41%, ונמוכה משמעותית מהיקף הצניחה במכירת דירות יד שנייה אשר עומדת על 48%.

על רקע הצניחה החדה בולטת העובדה שמחוז הדרום הצליח לשמר היקפי מכירות גבוהים יחסית, כאשר קרוב לרבע (כ-23.2%) מכלל העסקאות בשלושת החודשים האחרונים (דצמבר 22 עד פברואר 23) בוצעו בו. העיר שבה בוצע המספר העסקאות הגבוה ביותר בשלושת החודשים הללו היא ירושלים, עם 885 עסקאות, והשנייה בדירוג היא דווקא נתיבות הקטנה, עם כמעט 500 עסקאות. פתח תקווה (340 עסקאות),אשקלון (300) ורמת גן (280) משלימות את החמישייה הפותחת. תל אביב-יפו שעליה השפיעה ההאטה בשוק הדירות באופן חמור במיוחד, שמינית בלבד עם 245 עסקאות.

נתונים: הלמ"סנתונים: הלמ"ס

 

השפעה נוספת של ההאטה בשוק היא עלייה במספר הדירות "על המדף", כלומר הדירות החדשות המוצעות כיום למכירה. בסוף חודש פברואר עמד מספר הדירות המוצעות למכירה על 54.5 אלף דירות, לעומת 44.5 אלף בסוף פברואר אשתקד. כלומר, בתוך שנה בלבד קפץ מאגר הדירות המוצע למכירה ב-10,000 יחידות. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דירות חדשותמכירת דירותהלשכה המרכזית לסטטיסטיקהשוק הדירות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...