משרד המשפטים: שש הקלות לבירוקרטיה בתחום רישום נדל"ן בטאבו

מנהל הטאבו עו"ד שלומי הייזלר מפרסם הנחיות חדשות שעשויות להקל מאוד על הסחבת ברישום נדל"ן, מתוך ניסיון "להביא לשיפור הסביבה העסקית בישראל"

שיתוף הכתבה
עו"ד שלומי הייזלרעו"ד שלומי הייזלר

עוד צעד בצמצום הבירוקרטיה בענף הנדל"ן: הממונה על המרשם ומנהל אגף רישום והסדר מקרקעין (הטאבו), עו"ד שלומי הייזלר, פרסם לאחרונה שש הנחיות חדשות להקלות בירוקרטיות שונות סביב הרישום בטאבו, זאת בעקבות הצעות לשיפור שהציעו עורכי דין ורואי חשבון בכירים.

ההחלטות הגיעו בעקבות כנס doing business שקיים לפני כשבועיים משרד המשפטים, עם החשב הכללי במשרד האוצר ורשות המסים, שבו השתתפו עורכי דין ורואי חשבון בכירים במשק. המטרה של הכנס: לקיים דיון פתוח בין הממשלה לבין גורמי העניין הרלוונטיים בשטח, ביחס לצעדים שונים שניתן לקדם כדי להביא לשיפור הסביבה העסקית בישראל. המשתתפים קיימו שולחן עגול בכנס ובו הועלו ההצעות השונות. בעקבות הצעות אלו פרסם עו"ד הייזלר את הנחיותיו החדשות:

• מעתה אין צורך בחתימה על תשריט הבית המשותף (בכפוף לאישור רישום המסים על גבי הבקשה).
• רישום ההצמדות במסגרת בקשה לרישום או תיקון בית משותף יהיה בטבלת התשריט בלבד, ולא בתקנון הבית המשותף.
• יוארך לשנה משך תוקפו של התשריט המוגש לצורך רישום או תיקון בית משותף . אם נדרשת חתימת הוועדה התכנונית על התשריט, יחל התוקף בן השנה ממועד חתימת הוועדה על התשריט.                 
• במקרים שבהם לא השתנתה זהות בעלי הדירות בבית המשותף, בין מועד רישום הערת האזהרה לטובת היזם לבין מועד תיקון צו רישום הבית המשותף בעת רישום תמ"א 38שלב א', יוכל מגיש התיק שלא לצרף ייפויי כוח לבקשתו ולהפנות לייפויי הכוח שמכוחם נרשמה הערת האזהרה כאמור.             
• במקרים חריגים ניתן יהיה להגיש את הסכמת מוטב הערת האזהרה כחלף תצהיר לייחוד הערות אזהרה בעת הגשת בקשה לרישום בית משותף .
• נוסף על אלו, ניתנו הוראות חדשות בנוגע לקבלת הסכמות להרחבת דירה ולמשלוח הודעות. כך לדוגמה, כאשר מוגשת הסכמה מאומתת כדין הכוללת את כל פרטי הבקשה – אין צורך לשלוח הודעה למי שנתן הסכמתו; לצד זה, נקבע כי אין צורך לשלוח הודעות לבנקים או לקבל את הסכמתם לבקשה לתיקון צו רישום בית משותף שעניינה הרחבת דירה (מגורים), כאשר הרחבת הדירה מתבצעת על גבי שטח הצמוד לדירה המורחבת. 

ממשרד המשפטים נמסר כי "בשנים האחרונות פועלים אנשיו באופן אינטנסיבי כדי לקדם מהלכים לצמצום בירוקרטיה וטיוב רגולציה, במטרה לשפר את הסביבה העסקית ולקדם אקלים תומך צמיחה כלכלית במשק". פעילות המשרד מתבצעת במסגרת הוועדה הממשלתית לשיפור הסביבה העסקית, בראשות החשב הכללי רוני חזקיהו.
 
מנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור, אמרה בעקבות ההודעה: "שיתוף הפעולה עם החשב הכללי חזקיהו מייצר מעטפת מקצועית וארגונית לשיח מתמשך עם השחקנים השונים בסביבה העסקית. אני מברכת על התוצרים שעולים משיחות אלה, ובעיקר על היעילות והמהירות שבה מבצע הטאבו צעדים לצמצום הבירוקרטיה. אנחנו מאמינים מאוד בלמידה מהשטח ובחיזוק הקשר עם המגזר העסקי, ובטוחים ששיתוף הפעולה הזה יסייע להמשיך ולשפר את הסביבה העסקית. זו גם ההזדמנות להודות לעורכי הדין ורואי החשבון שמסייעים לנו ללמוד ולהשתפר". 

עו"ד שלומי הייזלר: "המגמות השונות בתחום הדיור, ובעיקר ציפוף הערים, הבנייה לגובה וההתחדשות העירונית, הביאו לגידול עצום ברישום בתים משותפים בטאבו, ועל פי כל התחזיות מגמה זו רק תלך ותגבר. משרד המשפטים עוסק בימים אלו ביצירת מענה מקיף שיתמוך בתהליכים אלו ויאפשר רישום מהיר של מתחמי דיור. בינתיים, למדנו מהשיח עם עורכי הדין על חסמים בירוקרטיים שונים שניתן היה להתמודד עמם במהירות באמצעות קביעת נהלים שיקלו על ההליך הבירוקרטי. בימים אלו אנו בוחנים אפשרויות לשיפורים נוספים ומתכוונים להוציא הנחיות נוספות כדי להמשיך להקל על הציבור ולסייע בייעול המשק".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן

אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד המשפטיםעו"ד שלומי הייזלרטאבותשריט בית משותףאמי פלמור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...