לאומי מוכר 50% מבניין המטה ביהודה הלוי ל-JTLV ושותפים תמורת 325 מיליון שקל

כיום משמש "בית לין" את ההנהלה וכמה חטיבות מטה, שצפויות לעבור ללוד עד מרץ 2024. עסקה זו מצטרפת למכירת בית מאני הסמוך בשנה שעברה תמורת 625 מיליון שקל. לאומי צופה רווח של 265 מיליון שקל בעקבות העסקה

שיתוף הכתבה
חנן פרידמן, מנכ"ל לאומי, ועמיר בירם, מבעלי JTLV (יח"צ ושרון גבאי)חנן פרידמן, מנכ"ל לאומי, ועמיר בירם, מבעלי JTLV (יח"צ ושרון גבאי)

בנק לאומי מוכר ל- JTLV   חמישים אחוז מזכויותיו ב"בית לין" ביהודה הלוי תמורת 325 מיליון שקל, כך מדווח הבנק היום (ג') לבורסה. מדובר בבניין משרדים ברחוב יהודה הלוי (35-37) הממוקם על קרקע בשטח של 3.5–4 דונמים במרכז תל אביב. המבנה כולל שטח להשכרה של 17 אלף מ"ר ו–250 מקומות חניה ומשמש כיום את ההנהלה ומספר יחידות מטה, שצפויות כולם לעבור למטה הבנק החדש בלוד במרץ 2024. JTLV — המנוהלת בידי עמיר בירם, אריאל רוטר ושלמה גוטמן — מובילה את עסקת הרכישה, והיא מצרפת לצדה את ג'סיקה ומרטין חכימי, זוג יהודי מארה"ב, כשותפי מיעוט. 

על פי הערכת הבנק שניתנה בדיווח, בעקבות העסקה הוא צפוי לרשום בדוחותיו הכספיים רווח לפני מס בסך של כ-265 מיליוני שקלים, שיירשם בדוחות בסמוך למועד מסירת הנכס, שצפוי להיות ברבעון האחרון של שנת 2023 עם השלמת מעבר יחידות המטה וההנהלה הראשית של הבנק ללוד, או במועד אחר, עד לא יאוחר מ- 24.3.2024 ,לפי שיקול דעת הבנק. שני הצדדים יפעלו יחד להשבחת הנכס, למגורים, מסחר ומלונאות, על פי הערכות.

עוד הדגיש הבנק כי המידע בדבר השלמת העסקה, השפעותיה על הדוחות הכספיים של הבנק ומועד פינוי הנכס והמעבר של ההנהלה הראשית ויחידות המטה הם בבחינת מידע צופה פני עתיד, שעלול שלא להתממש במלואו או בחלקו או במועדים האמורים לעיל, מסיבות שאינן בשליטת הבנק.

עסקה זו מצטרפת למספר מימושי נכסי נדל"ן של הבנק בתקופה האחרונה. כך למשל, לפני כשנה זכתה חברת סלע נדל"ן במכרז רב משתתפים לרכישתו של בית מאני הסמוך, שם גם ישב מטה ההנהלה, תמורת 623 מיליון שקל.

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עמיר בירםJTLVלאומיבית לין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...