סלע נדל"ן רוכשת את בית מאני בת"א - בניין ההנהלה הראשי של בנק לאומי, ב-623 מיליון שקל

שיעור התשואה ברכישה עומד על כ-5.1% ושיעור התשואה על ההון עומד על כ- 10% • בסלע צופים הכנסה שנתית של 32 מיליון שקל • בכוונת החברה להשכיר את הבניין לחברות הייטק בתפוסה מלאה

שיתוף הכתבה
שמואל סלבין, יו""ר סלע קפיטל (אבישי פינקלשטיין) על רקע בית מאנישמואל סלבין, יו""ר סלע קפיטל (אבישי פינקלשטיין) על רקע בית מאני

קרן הריט סלע נדל"ן זכתה היום במכרז רב-משתתפים לרכישת בניין ההנהלה הראשי של בנק לאומי, בתמורה לכ-623 מיליון שקל (בתוספת מע"מ). לדברי החברה, שיעור התשואה ברכישה עומד על כ 5.1% ושיעור התשואה על ההון עומד על כ- 10%. 

מדובר ב"בית מאני", שנמצא ברח' יהודה הלוי 36-30, ת"א. הנכס נמצא בסמוך למגדל שלום, מגדל פסגות ומגדל דיסקונט. בצמוד למבנה תפעל תחנה של הרכבת הקלה בת"א. בחברה אומרים כי הסביבה מאופיינת בשוכרים איכותיים וחזקים, בעיקר חברות הייטק ושוק ההון (בשיעורי תפוסה של 100%-95%). זהו בניין בן 13 קומות מעל קומת הקרקע.

בנוסף, השטח הכולל של הנכס הוא כ-22,100 מ"ר הכולל מעל 200 חניות תת קרקעיות. הנכס יועבר לחברה לאחר שהנהלת בנק לאומי תעבור למקומה החדש. בכוונת החברה הרוכשת, להשכיר את המקום לחברות הייטק בתפוסה מלאה. דמי השכירות הנאמדים על ידי החברה הם שכ"ד למשרדים על סך של 185-175 שקל למ"ר בגמר מלא. החברה צופה הכנסות של כ-32 מיליון שקל בשנה.

על- פי תנאי ההצעה, הנכס יימסר לידי החברה עד 30.9.23, לאחר פינויו על-ידי בנק לאומי, וזאת בכפוף לזכותו של בנק לאומי לשכור את הנכס מאת החברה לתקופה של עד 12 חודשים נוספים, שבמהלכה ישלם בנק לאומי לחברה דמי שכירות בשיעור של 6% תשואה על סכום התמורה לעיל. העסקה תמומן מהנפקת ניירות ערך לציבור, מקורות עצמיים של החברה ושימוש בקווי אשראי.

רווח ההון לפני מס עבור בנק לאומי צפוי לעמוד על כ- 524 מיליון שקל, אשר יירשם בדוחות הכספיים של הבנק במועד המעבר של ההנהלה הראשית ויחידות המטה ללוד במהלך שנת 2023. את בנק לאומי ייצגו בהליך המכירה עורכי הדין אבי בן יעקב ועידן מיטלין ממשרד וקסלר ברגמן ושות'.

לדברי שמוליק סלבין יו"ר סלע נדל"ן: "אנו שמחים על זכייתנו במכרז לרכישת בניין הנהלת בנק לאומי בת"א, בניין אייקוני, היסטורי, עם פוטנציאל עצום, בלב הביקוש של הסיטי בת"א. סלע גילתה נחישות ולקחה מנהיגות במחיר ראוי. רכישה זו מצטרפת לרכישת קומות נוספות במגדל פלטינום עליה דיווחנו במהלך החודש. אנו ממשיכים לבחון עסקאות רבות, במטרה לאתר עסקאות אטרקטיביות ולרכוש נכסים מניבים נוספים, להשביח את הנכסים ולצמוח".

סלע נדל"ן בע"מ, נוסדה בשנת 2008 כקרן להשקעות בנדל"ן (REIT),המחזיקה ב- 41 נכסים מניבים בישראל בשטח כולל של כ- 480,000 מ"ר הכולל כ- 165,000 מ"ר שטחי חניה. נכסי החברה מושכרים ל- 530 שוכרים וכוללים בנייני משרדים, שטחי מסחר, תעשייה ולוגיסטיקה, מלון, בית חולים סיעודי ומקבץ דיור להשכרה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:סלע נדל"ןשמוליק סלביןרכבת קלהבית מאנייהודה הלוי תל אביב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...