השר גולדקנופף: "נגדיל ב-30 אלף את מספר הדירות שנבנות בכל שנה"

הדברים נאמרו בארוע הרמת כוסית פסח של התאחדות הקבלנים. יו"ר ועדת הפנים ח"כ יעקב אשר התייחס לרפורמה המשפטית: "יש תפיסה לפיה שופטים הם מלאכים. זה לא נכון". נשיא התאחדות הקבלנים ראול סרוגו: "על המדינה להתעשת ולשנות את האופן שבו היא מנהלת את הבנייה"

שיתוף הכתבה
שר השיכון, יצחק גולדקנופף (משרד הבינוי והשיכון)שר השיכון, יצחק גולדקנופף (משרד הבינוי והשיכון)

על אף ששנת 2022 היתה שנת שיא מבחינת התחלות בניה עם כ-67 אלף דירות חדשות שבנייתן החלה, שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף חושב שאפשר יותר. "נשלחתי למשרד השיכון כדי להביא דיור בר השגה לכל זוג בארץ ישראל, ואם הממשלה הזו תחזיק מעמד, נביא 30 אלף דירות יותר ממה שנבנה כיום", אמר היום (ה') התקיים כנס מקצועי והרמת כוסית לחג הפסח של התאחדות הקבלנים בוני הארץ והקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה. עוד אמר גולדקנופף כי ברצונו להביא לתוספת שנתית של 600 מיליון שקלים לשיפוץ דירות דיור ציבורי. "לא יכול לשמוע יותר את המילים, דולף ונשבר על הדירות לציבור הזה. הם צריכים לגור בתנאים שלי ושל משפחתי".

השר התייחס לחקיקה שמקדמת הממשלה בתחום המשפט ואמר: "אני חושב שאין עניין באמת בעניין בחירת שני שופטים ואני מקווה שהשכל יגבר על המחלוקת. אנחנו בתקופה מאתגרת בפן החברתי, וצריך לשים את האמוציות בצד".

השר הוסיף: "אם נתכנן תוספת בנייה ולא יהיה קבלן שיבנה לא נצליח. חשוב שהדעה שלכם תשמע בצמתים החשובים.. אנחנו בתקופת פריחה חסרת תקדים. אני מסייר בארץ ורואה בנייה והתפתחות שאי אפשר להתעלם מכך. התשתיות חייבות להתאים לממדי הבנייה וחשוב שתיהיה לנו תעשיית בנייה חזקה שתספק את הצרכים של הבנייה המודרנית. אסור לנו לנוח על זרי הדפנה, עלינו לאמץ טכנולוגיות, לתעדף קיימות ונשמור על המחויבות לבטיחות ומקצועיות".

יו"ר וועדת הפנים בכנסת, ח"כ יעקב אשר התייחס לרפורמה המשפטית ואמר כי "יש תפיסה לפיה שופטים הם מלאכים, אבל זה לא נכון, אז יש. יש אקסיומה שלפיה קבלנים הם גנבים, גם זה לא נכון. אני חושב ואני בטוח שאקבל ביקורת על זה, שנציגות של הקבלנים חייבת להיות סביב שולחן מקביל ההחלטות. יש בוועדת הפנים כרגע על השולחן נושאים חשובים שאתם צריכים להשמיע שם קולכם. למשל המדינה צריכה להשקיע בהתחדשות עירונית. באיזורי הביקוש היא תקרא לבד וצריך להפחית חסמים שם אבל יש למעלה מחצי מדינה ששם אף קבלן לא ילך לעשות התחדשות עירונית וזו המשימה הכי גדולה שלנו – התחדשות עירונית בפריפריה. שם עשרות אלפים בסכנת חיים והמדינה חייבת להשקיע בזה. אפשר לקחת 5-6 מיליארד שקל מהקרן של מס רכוש ושימו את זה על הפריפריה".

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו פתח ואיחל למנכ"ל ההתאחדות הנכנס, יגאל סולביק הצלחה בתפקידו ואמר: "אנחנו בתקופה קשה. אני מקווה מאוד שבכנסת יגיעו להסכמות במהירות. אנחנו יכולים למצוא את עצמנו באווירה של אחרי מלחמה, בתקופות כאלה מגיע שגשוג".

אולם הוא הדגיש: "כרגע, הפעילות של בנק ישראל למניעת אינפלציה לא מצליחה, היא מושפעת מהעולם ומאירועי קיצון של השנים האחרונות. התקופה הזו תסתיים ובינתיים ההשפעה על ענף הבנייה והתשתיות כאן בישראל היא השפעה קשה שאת מלואה נבין רק לאחר עצירת האינפלציה בעולם. לישראל יש מאפיין שונה של מחסור בדירות. אומרים שהכלכלה שלנו חזקה ותתמודד מול הריבית המזנקת. אנחנו מדינה שרצה מרתון ועומדת בזה בהצלחה אבל עכשיו ההתנהלות של בנק ישראל מנותקת מהמציאות. גם הממשלה חייבת להתערב ולהעלות את יעד האינפלציה ולשנות גישה באופן שבו היא מנהלת את הענף. המדינה פוגעת בשוכרי הדירות, ברוכשי הדירות ולא מסתכלת קדימה. הגיעה השעה שהיא תתעשת ותשנה לחלוטין את האופן שבו היא מנהלת את הבנייה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ראול סרוגוהתאחדות יועצי המשכנתאותיצחק גולדקנופףיעקב אשר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...