רוטשטיין: בנק הפועלים ביטל בקשת הכינוס לפרויקט בקריית מלאכי

(עדכון) - יום אחרי שבית המשפט ביטל את בקשת פירוק השותפות לפרויקט "כרמי הנדיב", בנק הפועלים המלווה אותו משך את בקשתו לאכיפת השעבודים ומינוי כונס נכסים

שיתוף הכתבה

יום אחרי שבית המשפט דחה את בקשת פירוק השותפות שהגיש אחד משותפיה של חברת רוטשטיין לפרויקט"כרמי הנדיב" בקריית מלאכי, החברה מדווחת כי הבנק המלווה, בנק הפועלים, משך את בקשת אכיפת השעבודים ומינוי כונס נכסים קבוע שהגיש בקשר לפרויקט, והליווי הבנקאי והפרויקט יימשיכו.  בית המשפט המחוזי בת"א קיבל את עתירת הבנק ומחק את בקשת הכינוס.

אתמול, נזכיר, דיווחנו כי בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את בקשת פירוק השותפות שהגיש אחד משותפיה של רוטשטיין, הרב אשלג, שמחזיק ב-25% בפרויקט "כרמי הנדיב", לרבות את בקשתו למינוי נאמן משקיף מטעמו אשר בעקבותיה הגיש הבנק המלווה את בקשת הכינוס.

השותפים בכרמי הנדיב הם רוטשטיין (40%),אורות טוביה (35%),והרב אשלג (25%) באמצעות ברך משה (11%) ואיתמר עטרת (14%). בשבוע שעבר פירסמנו כי בנק הפועלים הגיש בקשה למינוי כונס נכסים לפרויקט שיפעל למכירתו בעקבות הסכסוך שהתגלע בין השותפים. הבנק ביקש מימוש הבטוחות, לרבות המשכנתא והשעבודים על שלבי הפרויקט ולמעשה עצירת הליווי. בעקבות החלטת בית המשפט הבנק מאתמול, הפועלים שקל שוב את צעדיו וביטל את בקשת הכינוס כאמור.

באי כוחם של רוטשטיין, אורות טוביה ונחלת אש"ר, עו"ד אופיר צברי ממשרד צברי-פרקש ושות', ועו"ד אוהד סובול מסרו בשבוע שעבר בתגובה לבקשה הראשונית של הבנק, כי "מדובר בצעד של הבנק הנובע מהליך משפטי אחר שננקט למינוי משקיף בפרויקט. התביעה הוגשה, לדברי הבנק, בשל רצונו שלא 'לנהוג מנהג של שב ואל תעשה'. אותו הליך למינוי משקיף שהוגש על ידי שותף זוטר בשותפות שמנסה לסחוט זכויות לא לו, נדחה אתמול בבית המשפט המחוזי ירושלים. כמו כן, דחה בית המשפט גם את בקשת הפירוק שהוגשה על ידי אותו שותף. אין ספק שכספי הבנק מובטחים וכי גם ההתדיינות הפנימית בין השותפים תסתיים בקרוב והפרויקט ימשיך להתפתח. ראוי לציין כי בנק הפועלים המלווה את הפרויקט מיום תחילתו, מכיר באיתנות הפיננסית של הפרויקט ושל השותפים בו".

הסכסוך בין השותפים התגלע בדצמבר 2018 ובסופו הרב אשלג הגיש בקשה לפירוק השותפות. ב-7 בפברואר הוגשה הבקשה למינוי משקיף לשותפות מטעמו. פרויקט כרמי הנדיב משתרע על שטח של כ-525 דונם בחלקה הדרומי של קריית מלאכי, שבו ניתן להקים 3,000 דירות ועוד 100 צמודי קרקע, ושטחי משרדים ומסחר. שלבים א'-ג' בפרויקט משועבדים לבנק – כ-420 יחידות דיור. 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן

אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןרוטשטיין נדל"ןאופיר צבריהרב אשלגכרמי הנדיב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...