התחדשות עירונית בקריית גת: קבוצת בן-דוד תבנה 294 יחידות דיור במרכז העיר

החברה תפנה ותהרוס 32 יחידות דיור וחנות אחת במסגרת התוכנית, שמשתרעת על שטח של כ-9 דונמים. במקום ייבנו שישה בניינים בני 24-10 קומות, הדיירים יקבלו תמורות שנעות בין 25 מ"ר לדירות הקטנות ל-19 מ"ר לדירות הגדולות

שיתוף הכתבה
הדמיה של הפרויקט בקריית גת (סטודיו Y)הדמיה של הפרויקט בקריית גת (סטודיו Y)

הוועדה המחוזית אישרה באחרונה תוכנית פינוי בינוי של קבוצת בן-דוד בשדרות גת שבקריית גת, שבמסגרתה יפונו 32 דירות וחנות אחת, וייבנו במקומם 294 יחידות דיור. בקבוצה החלו לעבוד על היתר הבנייה, וצופים שהוא יתקבל בתוך כשנה וחצי. מדובר בתוכנית המתפרסת על כ-9 דונמים. במסגרת התוכנית ייהרסו ארבעה בניינים בני שתי קומות, ובמקומם ייבנו שישה בניינים בני 24-10 קומות. אדריכל הפרויקט הוא עמיקם ודעי מגיורא גור אדריכלים.

תמורות הדיירים בפרויקט יהיו לפי הדירות הקיימות שלהם: דירות קטנות, בשטח של 60 מ"ר ומטה, יקבלו תוספת של 25 מטר; ואילו הגדולות יותר יקבלו תוספת של 19 מ"ר. לדברי מנהל הפרויקט, נדב בן דוד, "הוועדה המחוזית הנחתה אותנו לתת 12 מ"ר לגדולות ו-18 מ"ר לקטנות. הוספנו על חשבוננו 7 מ"ר לכל דייר. ב-2013 התחלנו להחתים את הדיירים, ב-2016 עברנו את הוועדה המקומית והתחלנו את ההליכים מול הוועדה המחוזית".

אסף בן דוד (מיכאל בריקמן)אסף בן דוד (מיכאל בריקמן)

לדבריו, "קריית גת היא אמנם פריפריה, אך היא קרובה מאוד לכביש 6 ולרכבת ישראל. זו עיר מתחדשת. בנוסף, יש את המתחם הצפוני של כרמי גת שנבנית והולכת. בסוף זו תהיה פריפריה במרכז הארץ".

על כך מוסיף סמנכ"ל הפיתוח עסקי של הקבוצה, אסף בן דוד, כי, "שדרות גת נמצאת במרכז העיר, ואנחנו מאמינים שהפרויקט הוא הסנונית הראשונה ברחוב זה,  וצפוי להעלות את שווי הדירות באזור - ובכך להגביר את הסיכוי להתחדשות עירונית גם ברחובות הסמוכים".

נדב מסביר כי, "נכנסנו לקריית גת ב-2013, כשאף יזם לא רצה להיכנס. בשיתוף עם העירייה והמינהלת להתחדשות עירונית, שעושות עבודה נהדרת ועזרו לנו מאוד להגיע לשלב הזה, דרשנו לתת תמורות גדולות יותר מאלה שאושרו על ידי הוועדה, שדרשה בהתחלה לתת לכולם 12 מ"ר. לדיירים בפריפריה שגרים בדירות קטנות, שדרוג של 12 מ"ר אינו מהותי". העיר עצמה צפויה לשלש את עצמה מבחינת מספר יחידות הדיור שבה, בתוך כעשור.

קבוצת בן דוד מקדמת כ-5,500 יחידות דיור נוספות בהתחדשות עירונית בערים כמו אשקלון, ירושלים, חיפה, מעלה אדומים ועוד.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קריית גתקבוצת בן דודאסף בן דודנדב בן דוד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...