חדשות הנדל"ן: מפעל של שפיר נסגר בצו, שיכון ובינוי הרסה ליד כיכר המדינה ואמפא ישראל סיימה פריסייל ברחובות

המשרד להגנת הסביבה הוציא צו הפסקה מינהלי למפעל בטון של שפיר תעשיות בירושלים. שיכון ובינוי נדל"ן השלימה את ההריסה של שני בניינים בפרויקט התחדשות במרכז ת"א. אמפא ישראל סיימה את שלב הפריסייל במגדל ברחובות

שיתוף הכתבה
מפעל הבטון של שפיר תעשיות בירושלים (אלי טרדבורקס, המשרד להגנת הסביבה)מפעל הבטון של שפיר תעשיות בירושלים (אלי טרדבורקס, המשרד להגנת הסביבה)

צו הפסקה מינהלי הוצא למפעל בטון של שפיר תעשיות בירושלים

מנהל מחוז ירושלים של המשרד להגנת הסביבה, שוני גולדברגר, הוציא צו הפסקה מינהלי לשפיר תעשיות, המפעילה מפעל בטון בשטח שדה התעופה עטרות בירושלים ללא רישיון עסק, ותוך הפרת התנאים הסביבתיים שדרש המשרד על פי חוק. המשרד להגנת הסביבה דרש מהמפעל תנאים מוקדמים ברישיון עסק ביוני 2022, שכללו בין היתר דרישה לקירוי תאי הקבלה ותאי האחסון בו. הדרישות מהוות חלק משורת צעדים שנקט המשרד מול עסקים באזור התעשייה עטרות, שהם בעלי פוטנציאל גרימת אבק במהלך פעילותם, ובכלל זה מפעלי בטון, לצורך צמצום זיהום האוויר באזור. כשהמפעל לא מילא אחר התנאים המוקדמים, לא ניתן לו רישיון עסק. למרות זאת, המפעל פועל ללא רישיון ובאופן לקוי, העלול לגרום למפגעים סביבתיים חמורים.

מפעל הבטון של שפיר תעשיות בירושלים (אלי טרדבורקס המשרד להגנת הסביבה)מפעל הבטון של שפיר תעשיות בירושלים (אלי טרדבורקס המשרד להגנת הסביבה)

 
העסק הגיש השגה לעניין התנאי הדורש קירוי תנאי האחסון, ובספטמבר 2022 ניתנה החלטה בהשגה, ולפיה התנאי יישאר על כנו. למרות זאת, תאי האחסון לא קורו גם לאחר דחיית ההשגה. לאור זאת, ולנוכח פעילות המפעל ללא רישיון עסק, ערך מחוז ירושלים של המשרד שימוע לחברה. בטיעוניה לשימוע הודיעה החברה כי תתקין את הקירוי הנדרש לתאי האחסון עד סוף מאי 2023. יודגש, כי אף שאסור לה להפעיל את העסק כלל ללא רישיון עסק וללא קירוי התאים, בית העסק המשיך לפעול בניגוד לחוק. במסגרת סיור שערך מחוז ירושלים של המשרד במפעל בסוף ינואר 2023, עלה כי העסק ממשיך לפעול ללא. לפיכך החליט כאמור גולדברגר להוציא צו הפסקה מינהלי. לאחר מסירת הצו הודיעה החברה למשרד כי קיבלה אותו ותבצע אותו באופן מיידי.

שיכון ובינוי השלימה את הריסת שני בניינים בת"א לפרויקט התחדשות

שיכון ובינוי נדל"ן, חברה בת של שיכון ובינוי, השלימה את הריסתם של שני בניינים ברחוב ויצמן 55 בתל אביב, בסמוך לכיכר המדינה, והוציאה לדרך את פרויקט ההתחדשות ויצמן 55. באירוע נכחו, בין היתר, מנכ"ל סולל בונה , אסף ענבר; בכירים נוספים בחברה, הדיירים ועוד. על פי התכנון, במקום שני הבניינים הישנים שכללו 23 יחידות דיור בשלוש כניסות בנות ארבע קומות, צפויים להיבנות שני מבנים בני שמונה קומות, הכוללים 64 יחידות דיור, מתוכן 33 לשיווק. לכל אחת מהדירות יוצמדו שתי חניות תת-קרקעיות ומחסן פרטי. על תכנון הפרויקט אמון משרד משה צור.

אירוע ההריסה של שיכון ובינוי בתל אביב (שרון ענבי)אירוע ההריסה של שיכון ובינוי בתל אביב (שרון ענבי)


מנכ"ל שיכון ובינוי , תמיר כהן, מסר כי, "תוכנית הרובעים של תל אביב צפויה לחולל שינוי משמעותי ביותר, ובין היתר ברמה התחבורתית - מה שמהווה יתרון גדול לאלה שגרים בלב השכונות באזור. כחלק מכך, בקרוב עתידים לעבור שלושת הקווים המרכזיים של הרכבת הקלה ממש במרחק הליכה של מאות מטרים מהרחוב - הקו האדום, הסגול והירוק".

אמפא ישראל סיימה את הפריסייל במגדל הרביעי בפרויקט ברחובות

אמפא ישראל סיימה את שלב הפריסייל של המגדל הרביעי והאחרון בפרויקט מגדלי אמפא חצרות המושבה ברחובות. החברה מכרה 25 דירות בפחות מחודשיים בסכום כולל של כ-63 מיליון שקל - ממוצע של 2.55 מיליון שקל לדירה. מרבית הרוכשים בפריסייל היו תושבי רחובות והאזור, משפחות צעירות ומשפרי דיור. פרויקט מגדלי אמפא רחובות כולל ארבעה מגדלים שבהם 17 קומות, עם 324
יחידות דיור ושלושה מפלסי חניה תת-קרקעית. התמהיל בפרויקט מגוון ויכלול דירות 3, 4 ו-5 חדרים,
לצד דירות מיני פנטהאוז ופנטהאוז. אדריכל הפרויקט הוא אבנר ישר.

הדמיה של הפרויקט של אמפא ישראל ברחובות (viewpoint)הדמיה של הפרויקט של אמפא ישראל ברחובות (viewpoint)

מנכ"ל אמפא ישראל, אלי אגם, מציין כי, "רחובות נחשבת יעד מבוקש מאוד, שמחירי הדירות בו עדיין לא מיצו את הפוטנציאל ביחס לערים שכנות. העיר מבוקשת מאוד, והעובדה שרבים מרוכשי הפרויקט הם תושבי רחובות שבחרו לשדרג את דירתם ולהישאר בעיר מצביעה על כך. זאת למרות ההאטה הכללית בשוק הדיור בישראל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינויהמשרד להגנת הסביבהתמיר כהןאמפא ישראלאלי אגםירושליםרחובותשפיר תעשיותמפעל בטון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...