רמ"י מורידה את המחירים במכרז התחדשות סגור בקריית משה שברחובות

המכרז מיועד רק לחברות שהגיעו להסכמים עם תושבי השכונה, ומחיר המינימום הממוצע ליחידת דיור בו ירד מ-720 אלף שקל ביוני האחרון, ל-460 אלף שקל במכרז החדש. המכרז מאפשר בניית 710 דירות במסגרת בינוי פינוי בינוי

שיתוף הכתבה
הדמיה של תוכנית ההתחדשות בשכונת קריית משה ברחובות (בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים)הדמיה של תוכנית ההתחדשות בשכונת קריית משה ברחובות (בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים)

רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) פרסמה השבוע מחדש את חוברת המכרז לרכישת קרקעות ל-710 יחידות דיור בשכונת קריית משה שברחובות בשבעה מגרשים. מדובר במכרז סגור ראשון מסוגו, שבו יכולים להציע הצעות ולהתמודד רק יזמים שהתקשרו עם תושבי קריית משה או עם בעלי דירות בשכונה.

על פי הערכת השמאי שמוליק כהן מ- SK שמאות , מחוברת המכרז עולה כי מחיר המינימום הממוצע ליחידת דיור לקרקע ללא פיתוח הוא כ-460 אלף שקל ליחידת דיור, לעומת כ-720 אלף שקל במכרז הקודם שפורסם ביוני האחרון, ונסגר בדצמבר 2022 ללא הצעות. זאת בהמשך להורדת מחירי המינימום במכרז בגליל ים מ-101.5 ל-56.7 מיליון שקל.

מטרת המכרז, שייסגר ב-3 באפריל, היא לאפשר פרויקטים של בינוי-פינוי-בינוי, שבמסגרתם היזמים בונים פרויקטים חדשים בקרקע המשלימה, שאליהם יעברו את תושבי קריית משה שגרים כעת בבניינים המיועדים להריסה. עם מעבר התושבים לדירות החדשות, יחלו היזמים לבנות את הפרויקטים החדשים על קרקעות השכונה.

כהן מציין כי, "מחיר הקרקע ליחידת דיור במכרז החדש הוא כ-670 אלף שקל כולל פיתוח לעומת 930 אלף שקל במכרז הקודם. אם גוזרים את מחיר הדירה מעלות הקרקע, נראה שהיזמים יוכלו למכור דירה ממוצעת בשטח של 100-90 מ"ר תמורת כ-2.38 מיליון שקל - נמוך בכ-350 אלף שקל מהמחיר שנגזר ממחיר הקרקע במכרז הקודם. בסביבת מחירים כזו, המכרז נראה כדאי יותר לחברות שיוכלו להשתתף בו".

בין היזמים שחתמו על הסכמים משותפים עם תושבי השכונה ויכולים להתמודד במכרז, ניתן למנות את אביסרור, י.ח דמרי, בוני התיכון , אאורה והכשרת היישוב. המציעים במכרז יוכלו להגיש הצעה למתחם אחד או יותר, אך לא יוכלו לזכות ביותר ממתחם אחד.

מנכ"ל ה.ל.ר החברה לפיתוח רחובות, ניסים סלמן, מציין כי מדובר במכרז ייחודי שנותן מענה חברתי לבעלי הדירות, שיוכלו לעבור ישירות מדירתם הקיימת לדירתם החדשה, מבלי לשכור דירה לתקופת ההריסה והבנייה מחדש. לדבריו, המכרז פורסם עם מחיר מינימום אטרקטיבי.

גודל המגרשים הוא 3.6-2.3 דונמים במחירי מינימום, שנעים בין 37.6 ל-59 מיליון שקל, והוצאות פיתוח שנעות בין 5 ל-7.87 מיליון שקל. מספר הדירות למגרש נע בין 92 ל-128. שישה מהמגרשים מוכרזים גם אתרי עתיקות שבהם יחויבו הזוכים בעלויות הפיקוח והחפירות כחלק מהוצאות הפיתוח, ובמגרש אחד יוקצו חלק מההמבנים לעירייה.

המכרז הוא חלק מתוכנית ההתחדשות עירונית בקריית משה. התוכנית משתרעת על כ-1,500 דונם בדרום-מערב העיר, וכוללת יותר מ-10,000 יחידות דיור, שיחליפו 1,300 יחידות דיור קיימות.
 
בהיבט התחבורתי, התוכנית כוללת הקמת מחלף על כבישים 411/410, וכן הקמת תחנת רכבת חדשה. ה.ל.ר כבר החלה בביצוע עבודות הפיתוח בשלב א' בקרקעות המשלימות של השכונה, לרבות מערכת ניקוז חדשה שתחובר לשכונה שהוקמה בהיקף השקעה של כ-100 מיליון שקל

ראש עיריית רחובות, רחמים מלול, מסר כי, "המכרז הנוכחי פתוח רק בפני קבלנים שאיתם חתמו תושבי השכונה על הסכמים, והוא צפוי להעניק לתושבים פתרון מיטבי".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רחמים מלולשמוליק כהןרמ"יקריית משה רחובותבינוי פינוי בינויה.ל.ר החברה לפיתוח רחובותניסים סלמן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...