שנה וחצי לאחר הקריסה שזעזעה את המדינה: החלו העבודות להקמת הבניין החדש בחולון

במקום 33 הדירות בבניין שקרס ברחוב סרלין, תבנה חברת אאורה בניין בן 14 קומות ו-89 יחידות דיור. אתמול נחתם הסכם ליווי מול חברת הפניקס, על סך 200 מיליון שקלים. רה"ע חולון: "הבניין הזה יהווה דוגמה להרבה ערים בישראל איך לעשות את הפינוי-בינוי בצורה נכונה"

שיתוף הכתבה
הדמיית הבניין החדש בסרלין חולון (קסם הדמיות)הדמיית הבניין החדש בסרלין חולון (קסם הדמיות)

שנה וחצי לאחר שהמדינה כולה סערה עם קריסת הבניין ברחוב סרלין בחולון, יממה בלבד לאחר שדייריו נדרשו לפנותו, החלה חברת הנדל"ן " אאורה " לבנות בניין חדש במקומו של הבניין שקרס. אתמול (א') הונחה אבן הפינה, זאת לאחר שבשבוע שעבר התקיים תהליך בחירה ושיבוץ הדיירים הוותיקים בדירות החדשות שלהם וכעת תחל המכירה לציבור הרחב. בימים הקרובים יחל תהליך החפירה והדיפון וצפי לסיום בנייה ואיכלוס עומד על כ-30 חודשים.

בספטמבר 2021 קרס בניין מגורים ברחוב סרלין בחולון, לאחר שפונה מהדיירים בעקבות סכנה ממשית לחייהם עקב סדקים משמעותיים. בעקבות הקריסה איבדו 32 משפחות את ביתן ואת רכושן. חברת אאורה נבחרה על ידי הדיירים לבנות את הפרויקט החלופי שלושה חודשים בלבד לאחר הקריסה. כחלק מההירתמות, סייעה חברת אאורה  לדיירים גם בתשלום שכר הדירה. בנובמבר האחרון הרסה אאורה את יתרת הבניין שקרס. הפרויקט החדש צפוי להיות בן 14 קומות ו-89 דירות, וזאת במקומן של 33 הדירות הישנות בבניין שקרס. הבניין החדש תוכנן על ידי מעיין פירשט ממשרד 'מזור פירשט אדריכלים'. 

טקס הנחת אבן הפינה בחולון (שוקה כהן)טקס הנחת אבן הפינה בחולון (שוקה כהן)

אתמול גם נחתם הסכם הליווי הפיננסי לפרויקט עם חברת הביטוח "הפניקס". במסגרתו תעמיד החברה מסגרות בהיקף של כ-200 מיליון שקל לליווי הפרויקט. את אאורה ייצג עו"ד לירון לב ממשרד פישר בכר חן ואת הפניקס ייצגו עו"ד אורי שגיב ועו"ד הדר לנקרי ממשרד אסף אנגלרד ושות'.

הדירות החדשות בהחל מ-1.7 מלש"ח

תמהיל הדירות החדשות יכלול דירות בנות 2-5 חדרים, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים, בגדלים שבין 55 מ"ר ועד 140 מ"ר במחירים הבאים, ויחל במחיר של 1.7 מלש"ח לדירת שני חדרים של 55 מ"ר, 2.27 מלש"ח לדירת 3 חדרים של 65 מ"ר, ו-2.84 מלש"ח לדירת 4 חדרים של 84 מ"ר. 

בטקס אבן הפינה נכחו ראש העיר חולון מוטי ששון, מנכ"ל עיריית חולון ארז ניסים, בעלים ומנכ"ל " אאורה מחדשים את ישראל", יעקב אטרקצ'י, בא כוח הדיירים עו"ד גיל בן משה ודיירי הבניין.  יעקב אטרקצ'י, בעלים  ומנכ"ל אאורה מחדשים את ישראל, אמר בטקס הנחת אבן הפינה: "היום אני מתרגש יותר מתמיד להתחיל את הבנייה של הבניין החדש. היום גם נחתם הסכם ליווי עם הפניקס חברה לביטוח שתיתן  את הערבויות ותלווה את הפרויקט. תהליך התיכנון היה בזמן אפס עם שיתוף פעולה ורוח גבית של עיריית חולון. פעלנו יחד עם ראש העיר, מהנדס העיר וכל צוות אגף הנדסה וגורמי התכנון והרישוי שנרתמו על מנת לקיים תהליכים במסלול מואץ. המשולש של דיירים, עירייה ויזם שפועלים יחד – הוכיח את עצמו בקיצור הזמנים כדי להתחיל לבנות ומהר. 

"קריסת הבניין העלתה את המודעות להתחדשות עירונית בכל הארץ ואין לי ספק שההתנהלות היום היא אחרת מול הדיירים, העיריות, והממשלה.בעוד 30 חודשים יקבלו הדיירים הוותיקים את  הדירות החדשות והמעוצבות שלהם בסביבה בטוחה ומתקדמת".

ראש העיר חולון, מוטי ששון אמר בטקס הנחת אבן הפינה: " הדיירים עברו תקופה לא פשוטה, העמדנו צוותים שלנו שיעשו את המיטב בתנאים שהיו כדי לתת מענה לדיירים.  אני מאמין ובטוח שנהיה יחד עוד 30 חודשים למסור את הדירות החדשות, הבניין הזה יהווה דוגמה להרבה ערים בישראל איך לעשות את הפינוי-בינוי בצורה נכונה".

עורך דין הדיירים, גיל בן משה, אמר "את האירוע סיימנו עם נזק רב לרכוש , היום אנחנו כאן כדי להסתכל קדימה ולשמוח ולהודות על התחלת הבנייה.  נראה שהפרויקט הזה הוא הפרויקט הפינוי בינוי הכי מהיר במדינת ישראל . צוות נהדר של אנשים אצל כל הגורמים, הדיירים, העירייה ואאורה עשו הכל – במטרה משותפת לקדם את הפרוייקט הזה מהר ולעזור לבעלי הקרקע שאיבדו את ביתם. אני בטוח שהדברים ימשיכו באותו הקצב. הציונות האמיתית זה מה שאנחנו רואים היום. והכל בצורה טובה, יעילה ומהירה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אאורהמוטי ששוןעיריית חולוןיעקב אטרקצ'יהבניין ברחוב סרלין בחולוןעו"ד גיל בן משהמזור פירשט אדריכלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...