תוכנית מהפכנית: 2,700 דירות ומגדלי משרדים ומסחר ייבנו מעל מתחם תחזוקת המטרו בראשל"צ

פרסום ראשון: הוולנת"ע תדון מחר בתוכנית ארצית מפורטת שמטרתה לייעל את השימוש בקרקע, וכוללת הקמת מתחם ענק מעל אזור תחזוקת קרונות רכבת המטרו בקו M1 - באמצעות קירוי. שטח התוכנית - קרוב ל-400 דונם

שיתוף הכתבה
המטרו בגוש דן (יחצ)המטרו בגוש דן (יחצ)

מחר (ג') תדון הוולתנ"ע - ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים של המועצה הארצית, בתוכנית תמ"א 70 א' לבניית מתחם מגורים ומשרדים בהיקף בנוי של מיליוני מ"ר מעל דיפו "ראשונים", אשר ייבנה בדרום-מזרח ראשון לציון, על מנת לשרת את קו המטרו M1.

התוכנית מתווה מסגרת תכנונית להקמתו של רובע עירוני הכולל כ-2,700 יחידות דיור, כ- 323,000 מ"ר לתעסוקה, כ- 20,000 מ"ר למסחר וכ-27,700 מ"ר למבני ציבור (בשטחים בנויים ובמגרשים ייעודיים) מעל דיפו "ראשונים" של קו המטרו M1 ובשטחים שסביבו. הבנייה תיעשה במגדלים ובבניה מרקמית של עד 7 קומות. תמהיל יחידות הדיור יהיה מגוון ויכלול 30% יחידות דיור קטנות וקטנות מאוד, וכן חזיתות מסחריות הפונות אל הרחובות ראשיים.
 
דיפו (Depot) הוא אתר לאחסנה, לטיפול, לתחזוקה ולתפעול של ציוד נייד מסילתי  כגון רכבות כבדות, רכבות קלות או מטרו. התוכנית בה תדון הוולנת"ע היא מתאר ארצית מפורטת שמכוחה ניתן להוציא היתרי בניה. שטח התוכנית הוא כ-386 דונם והיא מורכבת משני חלקים: מרחב עירוני שייבנה מעל הדיפו (באמצעות קירוי הדיפו והקמת קומה טכנית מעליו) ומרחב עירוני שיפותח בשטחים שממזרח לדיפו. מיקום התוכנית מדרום לרחוב תש"ח, ממערב לרחוב הרצל,  ממזרח לרחוב רמז ומצפון לכביש 431.

גשר בין ראשל"צ לנס ציונה

התוכנית מבטיחה גם רציפות של צירי התנועה הקיימים בעיר מצפון, חיבורים להולכי רגל לרחוב הרצל, לתחנת המטרו ולתחנת הרכבת הכבדה ראשונים. כמו כן התוכנית כוללת קישוריות אל השטח המתוכנן במסגרת אזור נופש מטרופוליני האירוס בראשון לציון-נס ציונה באמצעות גשר מעל כביש 431. 

עוד נכתב כי מטרת התמ"א היא ליעל את השימוש בקרקע המיועדת לדיפו בקו  M1s (המקטע הדרומי של קו M1) של מערכת המטרו, באמצעות בינוי מעל הדיפו והקמת מתחם בעירוב שימושים: מגורים, תעסוקה, מסחר ומבני ציבור. עורכת התוכנית היא דורית שפינט מגורדון אדריכלים ומתכנני ערים.

קו המטרו M1S עובר ברשויות הבאות: תל אביב- יפו, חולון, ראשון לציון, נס ציונה, רחובות, גזר, קרית עקרון, ברנר, באר יעקב, רמלה, לוד ועמק לוד. אורך הקו כ- 45 ק"מ והוא כולל 31 תחנות תת-קרקעיות ומתחם דיפו בסמוך למחלף "ראשונים" בראשון לציון ("דיפו ראשונים").


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ראשון לציוןתמ"א 70מטרוהוולנת"עדיפותחנת הרכבת ראשונים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...