ראשת העיר יהוד-מונוסון במכתב לרמי שבירו בנוגע למתחם מלון אוויה: "לא נאפשר שינוי ייעוד"

לדברי יעלה מקליס: "אין מקום להרחבת הבנייה הרוויה בקריית הסביונים, ואין מקום להעמסת עוד מאות יחידות דיור שיכבידו על תשתיות העיר, ויפגעו בתושבי העיר כולה". רמי שבירו: "המכתב לא הגיע לידינו"

שיתוף הכתבה
ראשת עיריית יהוד-מונוסון, יעלה מקליס. מתנגדת לשינוי ייעוד (עיריית יהוד-מונוסון)ראשת עיריית יהוד-מונוסון, יעלה מקליס. מתנגדת לשינוי ייעוד (עיריית יהוד-מונוסון)

ראשת העיר יהוד-מונסון, יעלה מקליס, שלחה אתמול (ד') מכתב ליזם רמי שבירו, שבו הודיעה כי היא מתנגדת לשינוי התב"ע של מתחם אוויה (מממלואות לייעוד אחר). כמו כן, היא הודיעה שלא תאפשר בנייה רוויה במתחם והוספת יחידות דיור, וכי תפעל כדי שההחלטה לא תעבור בוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

מלון אוויה הוקם בראשית שנות ה-60. הוא נסגר סופית ב-2011. כבר ב-2009 אושרה על ידי העירייה תוכנית לבניית שישה בתי רבי קומות, הכוללים 300 יחידות דיור, באזור מתחם השמחה בקריית סביונים, תמורת קבלת המלון ושטחו לטובת העירייה, ו-34 דונם ליזם אלה עזרא. בעקבות החלטה זו, נפתחה חקירת משטרה נגד ראש העיר דאז, יוסי בן דוד, שהורשע  ב-2019 בעבירות מרמה והפרת אמונים בשל ניגוד עניינים וקשריו האישיים עם עזרא.

בינתיים נעצרה התוכנית. ב-2021 רכש היזם רמי שבירו את הזכויות על מתחם אויה הנטוש, בסכום המוערך בעשרות מיליוני שקלים. בעקבות התנגדות העירייה לשינוי הייעוד ולתוכנית של שבירו לשנות את המלון למגדל מגורים, הציעו אנשי רמי שבירו בספטמבר האחרון כמה חלופות: חלופה ראשונה שהוצעה היא בניית דיור להשכרה ארוכת טווח ומבנה תעסוקה ומסחר בשטח של 20 אלף מ”ר.

חלופה נוספת שהועלתה על ידי שבירו היא בניית 500 יחידות של דיור מוגן ומבנה תעסוקה ומסחר בשטח של 15 דונם. חלופה שלישית שהוצגה היא שילוב בין שתי החלופות מעלה, שבמסגרתה יוקמו 300 יחידות דיור מוגן וכ-180 יחידות דיור להשכרה ארוכת טווח, ומבנה תעסוקה ומסחר, על שטח של 15 דונם - חלופות שפורסמו במקומון "אונו ניוז". 

בדצמבר השנה פורסמה עצומה של תושבי קריית סביונים, שעליה חתמו 1,000 מתושבי השכונה - שבה נמצא המתחם וגרה ראשת העיר. התושבים מתנגדים לכל שינוי ייעוד של הקרקע. בדצמבר האחרון אף החלה העירייה במתווה של שיתוף ציבור שבו השתתפו חלק מתושבי יהוד-מונוסון, ודנו בעתיד המתחם. אתמול נערך המפגש השני, שבו דנו בהיבטים המשפטיים הנוגעים למתחם אוויה והסטטוס הנוכחי של התב"ע של המתחם. מקליס הודיעה לנציגי ועדי הבניינים שהשתתפו במפגש כי שלחה מכתב לרמי שבירו, והודיעה לו כי היא מתנגדת לשינוי התב"ע של המתחם, וכי לא תאפשר בנייה רוויה במתחם, שתוביל לצפיפות השכונה והעיר.

במכתב כתבה מקליס כי, "יהוד-מונוסון בהנהגתי מובילה במדדי איכות עירונית מתוך מדיניות עירונית שמטרתה לשפר את איכות חיי התושבים בעיר, לקדם ולמקד התחדשות עירונית מתוכננת ומתחשבת לחידוש המתחמים הוותיקים, להרחיב ולפתח את המרחב האורבני, להוסיף ריאות ירוקות ומבני ציבור בכל רחבי העיר...הליך  שיתוף הציבור מחזק את התנגדותי  לכל תוכנית שמטרתה שינוי ייעוד ו/או תוכניות לזכויות בנייה נוספות״.

בדבריה לתקשורת אמרה, "אין מקום להרחבת הבניה הרוויה בקרית הסביונים, ואין מקום להעמסת עוד מאות יחידות דיור שיכבידו על תשתיות העיר ויפגעו בתושבי העיר כולה. מתחם אוויה מוקצה לשימושי מלונאות בלבד. מזה כ-15 שנה אני נאבקת כנגד בינוי ושינוי ייעוד מתחם אוויה, ואין בכוונתי להפסיק״. היא הוסיפה כי, "אני מתנגדת לכל שינוי בתב"ע. לא אתן יד למהלך שיגדיל את הצפיפות בעיר, ולפיכך אני דוחה על הסף כל כוונה להוסיף 600 יחידות דיור או כל מספר אחר, שמופץ בידי בעלי אינטרס״ 

מרמי שבירו נמסר: "המכתב לא הגיע לידינו, ולכן לא נוכל להגיב"


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יעלה מקליסרמי שבירויהוד מונוסוןמתחם אוויה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...