4,000 דירות בראשון לציון: תוכנית שכונת "נחלת עילית" אושרה למתן תוקף

עוד תכלול השכונה כ-300 יחידות לדיור מוגן, 30 אלף מ"ר לתעסוקה, 10,000 מ"ר למסחר, 105 דונם למוסדות ציבור ו-181 דונם שטחים פתוחים. חלק מהדירות בשכונה יוקצו לדיירי שכונת רמת אליהו הסמוכה, שבה אושרה ב-2021 תוכנית ענק לחידוש כלל השכונה

שיתוף הכתבה
הדמיה של שכונת נחלת עילית בראשון לציון (משרד נעמה מליס אדריכלות ובינוי ערים)הדמיה של שכונת נחלת עילית בראשון לציון (משרד נעמה מליס אדריכלות ובינוי ערים)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז, בראשות עו"ד מיכה גדרון, החליטה בשבוע שעבר לאשר למתן תוקף את התוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בראשון לציון - נחלת עילית (413-1026996). התוכנית היא על שטח כולל של 623 דונם וממוקמת במרכז העיר, בסמוך לשכונת נחלת יהודה, בין כביש 4 ממערב, שדרות היובל ממזרח, מחלף הסיירים החדש מצפון ודרך הציונות מדרום. 

את התוכנית הגישו הוועדה מקומית ראשון לציון ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י),והיא כוללת 4,000 יחידות דיור ו-300 יחידות דיור מוגן, שייבנו בבנייני מגורים של 23-10 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-1,200 יוקצו לדירות קטנות. 

כמו כן, במסגרת התוכנית תוקם שדרה מסחרית עם עירוב שימושים של מגורים, מסחר, תעסוקה ופנאי. בחלק המערבי של השכונה מתוכנן פארק עירוני על שטח של כ-150 דונם, שבמסגרתו יינתן מענה לניקוז מי נגר. בסך הכל מציעה התוכנית תוספת כ-30 אלף מ"ר לשטחי תעסוקה, כ-10,000 מ"ר לשטחי מסחר שישולבו בחזיתות מסחריות במבני המגורים, כ-105 דונם למבנים ומוסדות ציבור וכן כ-181 דונם שטחים פתוחים.

בהיבט התחבורתי, התוכנית כוללת רשת צפופה של רחובות ושבילים להולכי רגל ואופניים, כדי לאפשר תכנון אורבני המבוסס על תפישת הולך הרגל והאפשרות לתנועה חופשית בנגישות גבוהה במרחב. התוכנית הוכנה על ידי משרד קנפו כלימור אדריכלים.

ממערב לנחלת עילית נמצאת שכונת רמת אליהו, שבשטחה אושרהתוכנית להתחדשות עירונית ל-5,400 דירות ב-2021. התוכנית לשכונת נחלת עילית מהווה חלק מהתמריץ כלכלי לדיירי רמת אליהו שלא מעוניינים לעזוב את השכונה הוותיקה (בין היתר בשל עלות גבוהה והקרבה לקהילה),בעוד שהמשקיעים מחפשים את ההזדמנויות בקרקע שערכה רק עולה בשל הקרבה לים. לכן התוכנית מציעה הקצאה של חלק מיחידות הדיור כהשלמה להתחדשות העירונית בשכונה הסמוכה. התוכניות לנחלת עילית ורמת אליהו מציעות ביניהן קישוריות - הן תחבורתית והן להולכי רגל ורוכבי אופניים.

לדברי מתכננת מחוז מרכז בפועל במינהל התכנון, יעל סלומון, "שכונת נחלת עילית מציעה תפישה תכנונית חדשה מקיימת, עם דגש על בניה ירוקה וקהילתיות, שבמרכזה הולך הרגל".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ראשון לציוןיעל סלומוןרמת אליהוהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכזמיכה גדרוןנחלת עילית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...