מתן תוקף לאחת מתוכניות ההתחדשות העירונית החשובות במרכז – בשכונת רמת אליהו בראשון לציון

כארבעה חודשים לאחר שהופקדה, התוכנית עוברת לאחד השלבים האחרונים במסלול התכנוני – בדרך למימושה בפועל • "פרויקט חסר תקדים מסוגו בארץ, ופרויקט ייחודי בעיר ראשון לציון"

שיתוף הכתבה
הדמיית תוכנית רמת אליהו בראשון לציון (משרד נעמה מליס אדריכלות ובינוי ערים)הדמיית תוכנית רמת אליהו בראשון לציון (משרד נעמה מליס אדריכלות ובינוי ערים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז אישרה היום (א') למתן תוקף את התוכנית להתחדשות עירונית בשכונת רמת אליהו שבראשון לציון – אחת התוכניות החשובות להתחדשות באזור המכרז, אשר הופקדה על ידי הוועדה המחוזית באפריל האחרון.

התוכנית, שקודמה על ידי עיריית ראשון לציון, כוללת 5,400 יחידות דיור שייבנו במבני מגורים בני 30-9 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור בתוכנית, 1,350 יוקצו עבור דירות קטנות. נוסף על כך, התוכנית כוללת שטחי ציבור, וכ-23 דונם עבור שטחים פתוחים. כיום מצויות במתחם כ-2,900 יחידות דיור במבני רכבת בני 3-2 קומות, שיפונו לטובת הפרויקט החדש. 

התוכנית הגדירה שני מסלולים להתחדשות עירונית בשכונה: פינוי-בינוי וחיזוק מבנים. כמו כן, בתוכנית מוגדרים שטחי המגורים, המסחר, שטחי ציבור והמספר המקסימלי של יחידות דיור. בבדיקה כלכלית שהוצגה לוועדה עולה כי לפרויקט יש היתכנות בהינתן פתרונות של קרקע משלימה

התוכנית הגדירה שני מסלולים להתחדשות עירונית בשכונה: פינוי-בינוי וחיזוק מבנים. כמו כן, בתוכנית מוגדרים שטחי המגורים, המסחר, שטחי ציבור והמספר המקסימלי של יחידות דיור. בבדיקה כלכלית שהוצגה לוועדה עולה כי לפרויקט יש היתכנות בהינתן פתרונות של קרקע משלימה. הובא לידיעת הוועדה כי תינתן קרקע משלימה בשכונות נחלת עילית, מתחם 4 בצריפין ומתחם האלף. למעשה, מהלך זה כבר יצא לדרך בהיקף מסוים, עם פיילוט שמנהלת חברת אשדר , ועם מכרזים דומים נוספים שפורסמו לאורך הדרך.

בהיבט התחבורתי כוללת התוכנית הסדרה והשלמה של רשת הדרכים הקיימת בתוך השכונה, יצירת נתיבים ייעודיים לתחבורה ציבורית וחיבור לתחנות להסעת המונים המתוכננות מחוץ לשכונה, הקמת כביש עוקף בצפון השכונה, בציר מזרח-מערב, בהתאם לתוכנית המתאר לעיר, חיבור השכונה מצפון עם העיר חולון, הרחבת מדרכות והקמת רשת שבילים עבור הולכי רגל ואופניים וחיבורם לרשת השבילים העירונית. רחוב צייטלין, שעובר במרכז השכונה, מתוכנן כרחוב מסחרי עם חזיתות מסחריות. 

שטח התוכנית הוא 633 דונם, והיא ממוקמת בתחום שבין שכונת נווה ים ממערב, העיר חולון מצפון, אזור התעשייה שלאורך כביש 4 ממזרח, והרחובות יעקב כהן ואבא הלל סילבר מדרום. התוכנית נערכה על ידי משרד נעמה מליס אדריכלות ובינוי ערים.

התוכנית תאפשר את התחדשות שכונת רמת אליהו בעשור הקרוב על ידי חידוש המרקם העירוני, בסמוך לאזור התעשייה אשר אמור לעבור שדרוג בשנים הקרובות. כמו כן, התוכנית סמוכה לתחנת מטרו עתידית אשר תאפשר נגישות מיטבית לשכונה"

מתכנן מחוז מרכז במנהל התכנון, גיא קפלן: "מדובר באחת מתוכניות ההתחדשות העירונית הגדולות והמשמעותיות לעיר ראשון לציון, ובמחוז מרכז בכלל. התוכנית תאפשר את התחדשות שכונת רמת אליהו בעשור הקרוב על ידי חידוש המרקם העירוני, בסמוך לאזור התעשייה אשר אמור לעבור שדרוג בשנים הקרובות. כמו כן, התוכנית סמוכה לתחנת מטרו עתידית אשר תאפשר נגישות מיטבית לשכונה".

אני רוצה להודות למנהל ההנדסה אשר הבינו את חשיבות הפרויקט עבורי ועבור תושבי העיר, קידמו אותו ביתר שאת והפכו אותו ממילים למעשים. אני רוצה להודות גם לשירה ברנד ולכל צוות הוועדה על האישור המיוחל"

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: "אני שמח ומתרגש, כי לאחר שנים של תכנון על הנייר, פרויקט ההתחדשות העירונית ברמת אליהו יוצא לדרך הלכה למעשה. מדובר בפרויקט חסר תקדים מסוגו בארץ, ובפרויקט ייחודי כאן בעיר, שבעזרתו תחודש השכונה ובכך נמשיך בתנופת הבנייה וההתחדשות למען תושביה ולמען תושבי העיר. אני רוצה להודות למנהל ההנדסה אשר הבינו את חשיבות הפרויקט עבורי ועבור תושבי העיר, קידמו אותו ביתר שאת והפכו אותו ממילים למעשים. אני רוצה להודות גם לשירה ברנד ולכל צוות הוועדה על האישור המיוחל".

מ"מ ראש העירייה ומ"מ יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, עו"ד ליאל אבן זהר: "כדי לקדם את התוכנית יזמנו בראשית הקדנציה הצרחת שטחים חומים של מבני חינוך ותיקים, שיאפשרו התחלת בנייה בשטחי הציבור בשיטת בינוי-פינוי, ויקדמו את התוכנית. ניוד הזכויות בשכונה מתאפשר באמצעות שיתוף פעולה מצוין של העירייה ומנהל מקרקעי ישראל ומהווה דוגמה להתחדשות עירונית בארץ".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ראשון לציוןגיא קפלןרז קינסטליךשכונת רמת אליהוקרקע משלימהמשרד נעמה מליס אדריכלות ובינוי עריםשירה ברנדאשדרהתחדשות שכונת רמת אליהוהוועדה המחוזית לתכנון ובניהפינוי בינוי חיזוק מבניםעו"ד ליאל אבן זהררשות מקרקעי ישראלפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...